Akkoord over nieuwe effectentaks
Re: Akkoord over nieuwe effectentaks
Ja, je mag me quoten. Ik ga niet chickenshitten om een impeachment of een 25th amendement te vermijden.CarpeNoctem schreef: ↑10 januari 2021, 17:47 Ja, en? Dit lijkt me nogal wiedes. Er komt nogal wat op ons af.
Maar dat verandert niets aan het feit dat je oproept om de 1% (whoever that may be) extra te ambeteren.
Mag ik jou quoten?
Jij vindt dus blijkbaar dat de 1% niet extra moet bijdragen aan alle shit die op ons afkomt ? Genoteerd.
Awel, ik wel ... bij die 1% reken ik trouwens en vooral de grote internationale bedrijven die hier minder belastingen betalen dan een doorsnee voetballer - die er ook al niet veel betaalt.
Je zal me trouwens moeten excuseren, ik ga er nu mee stoppen, ik heb het even gehad met het voortdurend trollen. Zelfs al zou je in iets dezelfde mening hebben, jij - en anderen - kunnen het niet laten om dan het tegenovergestelde te zeggen : je gaat nu toch werkelijk niet beweren dat je het niet nodig vindt dat de "sterkste schouders" niet extra mogen/moeten bijdragen dan de zwakkeren ? Je moet en zal per se het tegendeel beweren om toch maar discussie uit te lokken. Zeg ik wit dan moet je zwart zeggen, zeg ik zwart dan moet je wit zeggen ... different shades of grey bestaan hier blijkbaar niet meer.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Maar die 1% draagt al bovengemiddeld bij. Jij vindt dat ze best nog wat armen en benen mogen uitgevezen worden.
Ik dacht dat je het over die motorclubs had?

Grapje.
Wel, zo hoort het te zijn. Voor iedereen. Ik vind dat wij veel te veel belastingen betalen ivm voetballers, jij vindt dat zij veel te weinig belastingen betalen. Snap je het verschil in uitganspunt?
Jij wil het voor iedereen even erg maken, ik wil het voor iedereen even goed maken.
So long, see you soon

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Effectentaks zou maar als je meer dan 1 miljoen euro in effecten hebt..
Welke gewone werkende burger heeft meer dan 1 miljoen euro in effecten????
Welke gewone werkende burger heeft meer dan 1 miljoen euro in effecten????
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Vandaag 1.000.000,00 EUR. Morgen 500.000,00 EUR. Overmogen 100.000,00 EUR.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Het zoveelste been voor het plebs ?
De super-rijken doen bloeden ? Droom maar verder. Het is op die kastelen één kluwen van adel, rijkaards, hoeren en polletiekers. Rousseau bv maakt ook deel uit van de club.
De nijvere middenklasse, die mag en moet bloeden !
Naschrift:
Als je me niet gelooft, lees dan eens https://www.tijd.be/opinie/commentaar/s ... 56002.html
De super-rijken doen bloeden ? Droom maar verder. Het is op die kastelen één kluwen van adel, rijkaards, hoeren en polletiekers. Rousseau bv maakt ook deel uit van de club.
De nijvere middenklasse, die mag en moet bloeden !
Naschrift:
Als je me niet gelooft, lees dan eens https://www.tijd.be/opinie/commentaar/s ... 56002.html
Wat mij niet duidelijk is (en ik heb nog geen site gevonden waar men dit duidelijk uitlegt):
Is die vrijstelling van taks tot 1.000.000 Euro:
- per effectenrekening
- of is dat bedrag in totaal voor alle eff. rekeningen die je bezit?
Er werd gezegd dat men dan maar een aantal nieuwe eff. moest openen om " te spreiden" onder de 1.000K.
Maar daar werd door de (r)overheid al een stokje voor gestoken ...
Maar:
Wat indien men meerdere effectenrekeningen bezit, maar dan wel reeds geopend van VOOR 1 oktober 2020 ?
Kan je daar dan wel op spreiden, om onder de 1.000 K per effectenrekening te blijven?
Is die vrijstelling van taks tot 1.000.000 Euro:
- per effectenrekening
- of is dat bedrag in totaal voor alle eff. rekeningen die je bezit?
Er werd gezegd dat men dan maar een aantal nieuwe eff. moest openen om " te spreiden" onder de 1.000K.
Maar daar werd door de (r)overheid al een stokje voor gestoken ...
Maar:
Wat indien men meerdere effectenrekeningen bezit, maar dan wel reeds geopend van VOOR 1 oktober 2020 ?
Kan je daar dan wel op spreiden, om onder de 1.000 K per effectenrekening te blijven?
Niet te druk over maken, meerdere effectenrekeningen kan geen probleem zijn.
Dat lijkt me tegenwoordig zelfs noodzakelijk als "goede huisvader".
Kijk bijvoorbeeld naar de Robinhood app of een aantal andere brokers. Die blokkeren tijdelijk doodleuk de aankoop van enkele effecten.
Of nog maar te zwijgen over Bolero, die bij de minste drukte in de problemen komen met hun dienstverlening, of weer een onderhoud tijdens de handelsuren...
Je kan een boek volschrijven over legitieme redenen om meerdere effectenrekeningen te hebben.
Wees een goede huisvader, neem meerdere effectenrekeningen
Dat lijkt me tegenwoordig zelfs noodzakelijk als "goede huisvader".
Kijk bijvoorbeeld naar de Robinhood app of een aantal andere brokers. Die blokkeren tijdelijk doodleuk de aankoop van enkele effecten.
Of nog maar te zwijgen over Bolero, die bij de minste drukte in de problemen komen met hun dienstverlening, of weer een onderhoud tijdens de handelsuren...
Je kan een boek volschrijven over legitieme redenen om meerdere effectenrekeningen te hebben.
Wees een goede huisvader, neem meerdere effectenrekeningen