Al of niet fysieke ETF
TIP
Al of niet fysieke ETF
Nieuw hier.
Ik lees ergens dat men beter belegt in fysieke ETF's.
Als ik het populaire VWCE ingeef in Morningstar dan blijkt dit niet Physical full maar Physical Sample te zijnen ik begrijp dat het fonds dan enkel de belangrijkste aandelen in portefeuille heeft.
Is dat een reden om er minder gerust in te zijn ?
Bedankt.
Ik lees ergens dat men beter belegt in fysieke ETF's.
Als ik het populaire VWCE ingeef in Morningstar dan blijkt dit niet Physical full maar Physical Sample te zijnen ik begrijp dat het fonds dan enkel de belangrijkste aandelen in portefeuille heeft.
Is dat een reden om er minder gerust in te zijn ?
Bedankt.
Re: Al of niet fysieke ETF
In de keuze tussen fysieke en synthetische fondsen, zijn er zeker voordelen aan fysische fondsen omdat ze de aandelen echt aankopen en niet afhangen van een overeenkomst met een ander bedrijf die beloofd om de resultaten van de index te garanderen.
Soms is het niet realistisch om alle aandelen te kopen. In dat geval "optimiseert" het fonds de aankopen.
Zie bvb: bogleheads: fund structure
In de prospectus van het vanguard fonds staat.
"The Fund will invest in a portfolio of equity securities that so far as
possible and practicable consists of a representative sample of the component securities of the Index. "
Het fonds houdt 3,461 aandelen aan van de 3,960 in de FTSE All-world index.
(refs)
Soms is het niet realistisch om alle aandelen te kopen. In dat geval "optimiseert" het fonds de aankopen.
Zie bvb: bogleheads: fund structure
In de prospectus van het vanguard fonds staat.
"The Fund will invest in a portfolio of equity securities that so far as
possible and practicable consists of a representative sample of the component securities of the Index. "
Het fonds houdt 3,461 aandelen aan van de 3,960 in de FTSE All-world index.
(refs)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volledige fysieke replicatie en geoptimaliseerde fysieke (sampling)replicatie zijn beide goed.
Van Synthetische replicatie kun je beter weg blijven.
Van Synthetische replicatie kun je beter weg blijven.
Zolang de weging jou aanstaat bij sampling replicatie is alles ok.
Uiteindelijk zal het op langere termijn goedkomen als je bij dips bijkoopt.
Uiteindelijk zal het op langere termijn goedkomen als je bij dips bijkoopt.
Bedankt allen voor de antwoorden