Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Ik kijk uit naar een andere tweedehands wagen.
- kofferruimte belangrijk
- geen SUV
- kleine Benzine motor (vanwege verkeersbelasting Vlaanderen & moet Brussel binnen dus geen Diesel)
- Manuele versnellingsbak
- 2015 of jonger / max 14K EUR
Ben uitgekomen op een Skoda Octavia TSI 1.0 of 1.2, Break of eventueel hatchback.
Iemand een alternatief? Met soortgelijke kofferruimte (mag evt. een beetje minder zijn) en beschikbaar met kleine benzine motor?
- kofferruimte belangrijk
- geen SUV
- kleine Benzine motor (vanwege verkeersbelasting Vlaanderen & moet Brussel binnen dus geen Diesel)
- Manuele versnellingsbak
- 2015 of jonger / max 14K EUR
Ben uitgekomen op een Skoda Octavia TSI 1.0 of 1.2, Break of eventueel hatchback.
Iemand een alternatief? Met soortgelijke kofferruimte (mag evt. een beetje minder zijn) en beschikbaar met kleine benzine motor?
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Denk dat de Octavia wel dé kampioen is onder de estates samen met de E en 5 al is dit een andere prijsklasse natuurlijk. Ik zou persoonlijk voluit gaan voor een Octavia Break, zie wel goed de onderhoudshistorie na, enkelen TSI-Blokken hebben wat problemen gehad, maar VAG heeft er de voorbije jaren goed aan gewerkt.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Een 508 SW een Focus/Mondeo Break of Leon Estate zijn mooie alternatieven al kunnen ze mi niet tippen aan een Octavia.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
M.i. is de Octavia niet zo superieur in zijn rijkwaliteiten als sommigen ons wel willen doen geloven. Dan heb ik het niet over forumleden.
Ik ken iemand die al drie Octavia's aan een stuk grote problemen heeft gehad met alles wat niet motorgerelateerd was.
Exemplarisch voorbeeld. Dat klopt. Maar dat is ook zo voor diegenen die daar nooit kosten zouden aan gehad hebben.
Ik heb met een Octavia een paar weken geleden een lange rit mee gemaakt binnen Belgie en ik was blij dat het gedaan was want die auto stak me hard tegen. Dat was dan nog een 1.6 diesel met DSG automaat en vooral dat laatste vind ik niet ideaal om mee te rijden.
Een 1.0 liter turbo in zo een grootte van auto, wat voor een verbruik kan dat opleveren ?
Volgens spritmonitor verbruikt de Octavia die geproduceerd werd tussen 2018 en 2021 gemiddeld 7.21 liter. Dat valt nog mee. Als ik er de 116 pk versies uit filter (zoals geleverd met 1.0) zakt dat verbruik nog een liter. Zeker keurig te noemen.
Ik weet niet wat ik je in plaats van een Octavia zou kunnen aanraden. De occasiemarkt is iets waar je vandaag beter wegblijft als het kan.. wat uitstel voor een langer dan een (paar) jaar zou je geld kunnen bespâren.
Ik zie her en der het aanbod ook al dik minderen. Lager aanbod leidt tot hogere prijzen.
Als je een TSI wil kopen met minder kans op problemen, neem je best eentje van bouwjaren na 2016, terwijl die voor 2014 de grootste problemen kennen. Dat is info die ik vind op www .
Ik ken iemand die al drie Octavia's aan een stuk grote problemen heeft gehad met alles wat niet motorgerelateerd was.
Exemplarisch voorbeeld. Dat klopt. Maar dat is ook zo voor diegenen die daar nooit kosten zouden aan gehad hebben.
Ik heb met een Octavia een paar weken geleden een lange rit mee gemaakt binnen Belgie en ik was blij dat het gedaan was want die auto stak me hard tegen. Dat was dan nog een 1.6 diesel met DSG automaat en vooral dat laatste vind ik niet ideaal om mee te rijden.
Een 1.0 liter turbo in zo een grootte van auto, wat voor een verbruik kan dat opleveren ?
Volgens spritmonitor verbruikt de Octavia die geproduceerd werd tussen 2018 en 2021 gemiddeld 7.21 liter. Dat valt nog mee. Als ik er de 116 pk versies uit filter (zoals geleverd met 1.0) zakt dat verbruik nog een liter. Zeker keurig te noemen.
Ik weet niet wat ik je in plaats van een Octavia zou kunnen aanraden. De occasiemarkt is iets waar je vandaag beter wegblijft als het kan.. wat uitstel voor een langer dan een (paar) jaar zou je geld kunnen bespâren.
Ik zie her en der het aanbod ook al dik minderen. Lager aanbod leidt tot hogere prijzen.
Als je een TSI wil kopen met minder kans op problemen, neem je best eentje van bouwjaren na 2016, terwijl die voor 2014 de grootste problemen kennen. Dat is info die ik vind op www .
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Welke ezel stoot zich 3 maal aan dezelfde steen????
"""" Ik ken iemand die al drie Octavia's aan een stuk grote problemen heeft gehad met alles wat niet motorgerelateerd was. """
"""" Ik ken iemand die al drie Octavia's aan een stuk grote problemen heeft gehad met alles wat niet motorgerelateerd was. """
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
De eerste had hij zelf gekocht. Geen geluk mee gehad.
De tweede omdat hij dacht dat het alleen maar beter kon. Niet dus.. Zeer geringe overname gekregen bij aankoop van de tweede.
De derde kreeg hij van het werk, geen vat op de aankoop (leasing). Ook al veel miserie mee.
Maar de man in kwestie rijdt er nog altijd heel graag mee. Wat er ook aan stuk gaat, het kost hem niks.
Het dealernetwerk is trouwens de laatste jaren enorm verzwakt hier. Je bent een sukkelaar als je een afspraak moet maken bij die ene grote dealer voor meerdere gemeenten die dan nog een merk of vier moet doen.
De vooruitgang...!
Naar de toekomst neem ik me voor een auto bij een goede dealer te blijven kopen en niet bij een internetwebsite. Dat wordt met het jaar belangrijker.
De tweede omdat hij dacht dat het alleen maar beter kon. Niet dus.. Zeer geringe overname gekregen bij aankoop van de tweede.
De derde kreeg hij van het werk, geen vat op de aankoop (leasing). Ook al veel miserie mee.
Maar de man in kwestie rijdt er nog altijd heel graag mee. Wat er ook aan stuk gaat, het kost hem niks.
Het dealernetwerk is trouwens de laatste jaren enorm verzwakt hier. Je bent een sukkelaar als je een afspraak moet maken bij die ene grote dealer voor meerdere gemeenten die dan nog een merk of vier moet doen.
De vooruitgang...!
Naar de toekomst neem ik me voor een auto bij een goede dealer te blijven kopen en niet bij een internetwebsite. Dat wordt met het jaar belangrijker.
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Een Skoda is een leuk alternatief voor een VW, een Audi, een kale BMW of Mercedes.
Een goed alternatief voor een Skoda is nog steeds een Japanner en sinds enkele jaren ook een Koreaan. Bij de Koreanen is de concessiehouder een heikel punt. Veelal kleine garages die ooit met de grote jongens mochten meespelen maar eruit gerangeerd zijn. Ik zeg niet dat het overal zo is, maar hier in de streek alvast wel. Gisteren dealer van Toyota, vandaag Hyundai, morgen niks meer ...
Een goed alternatief voor een Skoda is nog steeds een Japanner en sinds enkele jaren ook een Koreaan. Bij de Koreanen is de concessiehouder een heikel punt. Veelal kleine garages die ooit met de grote jongens mochten meespelen maar eruit gerangeerd zijn. Ik zeg niet dat het overal zo is, maar hier in de streek alvast wel. Gisteren dealer van Toyota, vandaag Hyundai, morgen niks meer ...
Re: Alternatief skoda octavia kleine benzinemotor
Ik zou toch voor een grotere motorinhoud gaan indien je voor een wagen van het type octavia wilt gaan. Veel van die auto's hebben vrij snel motorproblemen doordat die motoren teveel gedownsized zijn om bepaalde emissieregels te halen. Zeker bij Octavias zie je dit regelmatig omdat het vrij grote auto's zijn met een 1.0l motor. Geen enkel probleem als je via je werk kunt leasen en zelf de kosten niet moet betalen. Maar particulier zou ik het niet aankopen. Bij bepaalde merken zoals Mazda zie je dit veel minder omdat die nog 2.0l motoren gebruiken.
Door een constant lager toerental is de slijtage veel minder bij zo'n Mazda. Dus ik zou toch eens de afweging maken tussen een jaarlijkse besparing van 200 à 300 euro en een potentiėle hoop motorproblemen. Het verhaal van Haelewyn is immers een gekend probleem bij garages die regelmatig downsized motoren reviseren.
Door een constant lager toerental is de slijtage veel minder bij zo'n Mazda. Dus ik zou toch eens de afweging maken tussen een jaarlijkse besparing van 200 à 300 euro en een potentiėle hoop motorproblemen. Het verhaal van Haelewyn is immers een gekend probleem bij garages die regelmatig downsized motoren reviseren.