Alternatieven voor Patrimoine ?
TIP
Re: Alternatieven voor Patrimoine ?
Dat komt natuurlijk door het feit dat zowel bij slecht nieuws als bij goed nieuws de beleggers "overreageren". Eén van mijn leermeesters vergeleek het met de slinger van een klok die ook altijd tot het uiterste gaat. Bij de kredietcrisis kwam het zelfs zo ver dat men goede stukken moest gaan verkopen omdat stukken met minder kwaliteit onverkoopbaar waren. Het resultaat: goeie stukken stuikten ook in mekaar door overaanbod en... er gingen nog meer mensen in paniek alles verkopen.Yaris schreef:Ik heb een goede spreiding met 25 verschillende fondsen en 22 ervan staan in het rood (morgen allemaal).
Wat is beleggen en je beleggingen volgen toch een heerlijk spannend tijdverdrijf.
Momenteel kijk ik nog even de kat uit de boom want in voorspellen ben ik echt niet zo goed. Wat ik hoop is dat we niet - zoals van 2000 tot 2003 - in een neerwaartse spiraal tercht komen. Ik denk dat we volgende week al veel meer gaan weten.
Ik kan me er niet van ontdoen dat de economische cijfers van bedrijven echt niet zo slecht zijn en dat zelfs werkloosheidscijfers een positieve tendens tonen. Dus voorlopig blijf ik positief.
Wat men misschien bij beleggingen niet altijd duidelijk zegt: men moet ook altijd zorgen voor voldoende liquiditeiten zodat men op slechte momenten niet verplicht wordt om te verkopen.
De "beste managers" zitten momenteel (blijkbaar) in cash: http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F00000GX2F" onclick="window.open(this.href);return false; 

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Het is niet omdat je jezelf Best Manager noemt dat dat ook altijd lukt. Dit fonds is veel te jong om er een oordeel over te vellen maar tot hiertoe lijkt het niet veel soeps.
Robokat, heb je al opgemerkt dat zowel Ethna Aktiv E als DI Best Managers deze maand al fors gestegen zijn ?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Wat denken jullie van deze alternatieven voor CP ?
DNCA Eurose LU0284394235
Misschien een beetje te beperkt omdat het enkel Europa is ?
En dan heb ik er nog ééntje
Zest Global Strategy R" LU0312243222
wordt op deze zuster site van spaargids besproken:
http://www.finanzaonline.com/forum/etf- ... 03-75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar doet Federico duca mee aan het debat ; das pas een sexy avatar.
Vertaald klinkt het zo:
"Heeft iemand ooit van mening dat dit product "Zest Global Strategy R" als een echt alternatief voor LU0312243222 erfgoed?
En 'een ABS. ret. met een aantal zeer interessante eigenschappen: volatiliteit van minder dan 5% rendement op jaarbasis 7,54% in drie jaar (niet ver van Patrimoine), nooit negatief (zelfs in 2008), correlatie met de Eurostoxx 50%, etc ...
Bovendien is het heel gemakkelijk om kosten onderschrijven zonder overeenkomstige bank"
DNCA Eurose LU0284394235
Misschien een beetje te beperkt omdat het enkel Europa is ?
En dan heb ik er nog ééntje
Zest Global Strategy R" LU0312243222
wordt op deze zuster site van spaargids besproken:
http://www.finanzaonline.com/forum/etf- ... 03-75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar doet Federico duca mee aan het debat ; das pas een sexy avatar.

Vertaald klinkt het zo:
"Heeft iemand ooit van mening dat dit product "Zest Global Strategy R" als een echt alternatief voor LU0312243222 erfgoed?
En 'een ABS. ret. met een aantal zeer interessante eigenschappen: volatiliteit van minder dan 5% rendement op jaarbasis 7,54% in drie jaar (niet ver van Patrimoine), nooit negatief (zelfs in 2008), correlatie met de Eurostoxx 50%, etc ...
Bovendien is het heel gemakkelijk om kosten onderschrijven zonder overeenkomstige bank"
Laatst gewijzigd door JulusCesar op 13 maart 2012, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben ondertussen eens verder die Italiaanse site aan het bekijken.
Het draadje 'Alternativa al carmignac patrimoine isin FR0010135103' is maar liefst 175 bladzijden lang.
De google translate van de site is maar gebrekkig maar ik haal er ook nog deze van :
M & G Optimal Income EUR Hdg Acc gr AH GB00B1VMCY93
Het draadje 'Alternativa al carmignac patrimoine isin FR0010135103' is maar liefst 175 bladzijden lang.
De google translate van de site is maar gebrekkig maar ik haal er ook nog deze van :
M & G Optimal Income EUR Hdg Acc gr AH GB00B1VMCY93