Alternatieven voor pensioensparen bij invaliditeit
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Alternatieven voor pensioensparen bij invaliditeit
Hallo,
Ik heb begrepen dat het niet zo interessant is om aan persioensparen te doen wanneer men op invaliditeit staat.
Welke alternatieven zijn er om toch belastingvoordeel te krijgen ?
Groetjes,
Angel
Ik heb begrepen dat het niet zo interessant is om aan persioensparen te doen wanneer men op invaliditeit staat.
Welke alternatieven zijn er om toch belastingvoordeel te krijgen ?
Groetjes,
Angel
Pensioensparen en invaliditeit
Daar was al een draadje over: Pensioensparen en invaliditeit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: pensioensparen
Bedankt voor uw reactie.
Ik had de vraag al aan Test aankoop gesteld maar ik kreeg geen reactie.
Groetjes,
Angel
Ik had de vraag al aan Test aankoop gesteld maar ik kreeg geen reactie.
Groetjes,
Angel
Re: Alternatieven voor pensioensparen bij invaliditeit
Vanaf 2012 is de aftrek voor pensioensparen forfaitair 30%, in plaats van het huidige tussen 30% en 40% op basis van de bijzondere gemiddelde aanslagvoet (= je inkomsten). Het is dan gedaan met het Matteus-effect dat wie een hoger loon heeft - en dus het gemakkelijkst aan pensoensparen kan doen - er nog eens het meest voor beloond werd.
Iemand op invaliditeit of een andere vorm van uitkering kan vanaf dan aan dezelfde voorwaarden pensioensparen als de topmanager.
Iemand op invaliditeit of een andere vorm van uitkering kan vanaf dan aan dezelfde voorwaarden pensioensparen als de topmanager.
Re: Alternatieven voor pensioensparen bij invaliditeit
In theorie klopt dit, maar in de praktijk zitten er addertjes onder het gras.Arkimedes schreef:...
Het hangt er van af hoeveel je inkomen voor invaliditeit is.
Wie alleen woont, of samenwonenden/gehuwden die beiden een vervangingsinkomen hebben, moeten meestal geen belastingen betalen omdat hun inkomen te laag is.
In dat geval kan men geen belastingvoordeel doen met pensioensparen.