Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Toen ik twintiger was volgde ik enkel de koersen en kon meevoelen met de massa. Heb toen mooie winsten geboekt. Nadien is dat gevoel van mij weggevallen (door te veel beleggingsblaadjes te lezen ?).
als ze op beurs tv de ene na de andere bear aan het woord laten, of beurs indicators negatief zijn bvb
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Gebruikt er iemand toevallig recognia?
Recognia geeft steun aan voor IWDA op 43,89, maar wat moet ik daarmee? Is dat dan volgend TA een goede koers voor in te stappen?
Recognia geeft steun aan voor IWDA op 43,89, maar wat moet ik daarmee? Is dat dan volgend TA een goede koers voor in te stappen?
Is het nut van iwda nu niet net dat je niet moet trachten te timen, wat het is zo'n conglomeraat van jewelste dat de dagbewegingen super gedempt zijn in vergelijking met amazon, amd, arcelormital..?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
de amerikaanse aandelen beinvloeden in niet geringe mate de europese
Geen Recognia of TA hier maar doe voor de aardigheid ook eens TA op de USD versie van IWDA, de EUR versie heeft de dankzij de verzwakte euro nog een redelijk mooie grafiek.
Was gewoon voor gekkigheid dat ik er eens op klikte in de bolero app
We zitten op de 15 minuten grafiek juist aan die zware weerstand rond de 2720.
Zoals ik al zei de grote jongens zitten naar de intraday grafieken te kijken.
Zoals ik al zei de grote jongens zitten naar de intraday grafieken te kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb die grafiek eens bekeken en ik vind ook geen steun rond die 43,89.
Zoals een andere poster al opmerkte moet je een index op een andere manier kopen als een aandeel.
Ik zou kopen op een paniekdag als die er nog komt. Zie de A,B,C correctie na golf 5 van 2015.
A was de bodem van een hevige paniekdag die ik mij nog herinner omdat er ETF's met laag volume die dag helemaal in elkaar stuikten. Zo kon je op de dag zelf meer dan 20% winst hebben. IWDA schommelde maar 8 % die dag, dus deze ETF is niet gevaarlijk, maar die andere kwamen ook nog dezelfde dag goed. Je moet dan tijdens de paniek de intradaygrafiek volgen en bij een draai vlug instappen.
Kan je uitleggen hoe die ABC correctie hierboven werkt. Ik zie een low eind aug 2105 (punt A), dan een top eind dec (punt B) en dan weer een low half feb 2016 (punt C). Welke relatie is er tussen die 3 punten en wat leid je daar verder uit af.
Tweede vraag, hoe is bovenstaande van toepassing op de huidige situatie?
Quality growth investor
Sorry maar je hebt mij er in dit draadje er al over gevraagd en ik had toen ook een grafiek met de huidige situatie gepost en een tweede maal op 23 oktober om 9u04 toen de lagere top voor naar A te gaan er stond.sortino schreef: ↑25 oktober 2018, 21:41 Kan je uitleggen hoe die ABC correctie hierboven werkt. Ik zie een low eind aug 2105 (punt A), dan een top eind dec (punt B) en dan weer een low half feb 2016 (punt C). Welke relatie is er tussen die 3 punten en wat leid je daar verder uit af.
golf5 , A,B en C stond de 1ste maal in de link uitgelegd.
Dirk2 schreef: ↑17 oktober 2018, 14:15Fibonacci moet je gebruiken om de target te bepalen van de Elliott Wave.
Hier een uitleg: https://elliottwave-forecast.com/elliot ... ry/#wave-5
I
Heb de technische analyse van Bolero eens geopend voor enkele van mijn aandelen, en gezien of er een consensus was onder de verschillende signalen. Ben benieuwd naar de voorspellende waarde.
Aandeel : datum : TA signaal : Effect
Advanced Metallurgical Group : 24-26 okt : Momentum, stochastiek, 21dMA : + + +
Covestro :11 okt : Megafoon top : - - -
Greenyard: 17-26 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : + + + +
Norcros: 19-26 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : + + + +
Tessenderlo : 26 okt : Hamer : +
Publicis : 25 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : - - - -
Aandeel : datum : TA signaal : Effect
Advanced Metallurgical Group : 24-26 okt : Momentum, stochastiek, 21dMA : + + +
Covestro :11 okt : Megafoon top : - - -
Greenyard: 17-26 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : + + + +
Norcros: 19-26 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : + + + +
Tessenderlo : 26 okt : Hamer : +
Publicis : 25 okt : Momentum, Williams, KST, MA... : - - - -
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Daarnet kwam de S&P in de intraday grafiek alweer tegen zijn weerstand, om weer om te buigen. Dit doen ze al een aantal dagen zo. Dit is de 15 minuten grafiek tot nu.
Als je de onderste 2 punten verbindt op bovenstaande grafiek en doortrekt dan zie je vandaag ook waar de steun zit. Ook gezien?
Quality growth investor