Amerikaanse versie Binckbank
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Amerikaanse versie Binckbank
Ik overweeg om een beleggersrekening te openen bij een online Amerikaanse trader zoals ChoiceTrade of Interactive Brokers. Ik heb geen grote portefeuille, maar juist daarom lijkt het me interessant: bij verkoop betaal je nog veel minder commissie dan bij Binckbank bijvoorbeeld. Bedragen liggen maximaal op 4 dollar per trade. Wel opletten dat je een Amerikaanse trader neemt die geen inactivity commissie rekent. Nu is de vraag: hoe regel je dat met de Belgische fiscus? Wellicht zal de Amerikaanse tradebank dat niet voor jou doen.
Re: Amerikaanse versie Binckbank
Heb zelf ervaring met TD America. Wel 1 probleem: je moet een social security number hebben!
Let ook op dat in de US je belasting betaalt op gecreeerde meerwaarde! Ik beleg veel liever via Binckbank in de US dan andersom.
Let ook op dat in de US je belasting betaalt op gecreeerde meerwaarde! Ik beleg veel liever via Binckbank in de US dan andersom.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Aha, dus je moet eerst langs de US fiscus, en daarna langs de BE fiscus?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Of ga naar Lynx. Dit is hetzelfde platform als IB. De prijzen zijn wel iets hoger, maar lager dan binckbank (en het verschrikkelijk dure Keytrade).
Ik zit er ook en ben wel tevreden.
Ik zit er ook en ben wel tevreden.
Yep, eigenlijk enkel interessant als je ook US inkomsten hebt en dan daar ook taxes betaalt. Je kan namelijk ook je verliezen inbrengen.
Om met aandelen te spelen is Belgie wel een interessant land eigenlijk...
Om met aandelen te spelen is Belgie wel een interessant land eigenlijk...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom zou Lynx beter zijn, "jawadde001"? Misschien omdat ze iets "vriendelijker" zijn voor niet-professionele traders? Hoe betaal jij belastingen, in US en BE?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lynx is gevestigd in België (Gent), maar gebruiken het platform van IB.
De voordelen hiervan zijn dat er meer handelsmogelijkheden zijn (al kan je natuurlijk argumenteren dat je dit niet nodig hebt) en
dat ze de laagste prijzen hebben.
Mijn ervaring met brokers:
Keytrade: slecht (erg duur, zwak platform)
Binck: goed
Lynx: +goed (afhankelijk van welk type belegger je bent).
De voordelen hiervan zijn dat er meer handelsmogelijkheden zijn (al kan je natuurlijk argumenteren dat je dit niet nodig hebt) en
dat ze de laagste prijzen hebben.
Mijn ervaring met brokers:
Keytrade: slecht (erg duur, zwak platform)
Binck: goed
Lynx: +goed (afhankelijk van welk type belegger je bent).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb de adder onder het gras bij Lynx toch al gevonden: je kan maar 1 keer per maand geld terugboeken naar je tegenrekening. Daarna betaal je 10 euro. Dat zorgt gegarandeerd voor miserie, niet?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een mogelijke -extra- adder zou kunnen zijn dat ze de registratie van de door jou aangekochte producten niet in jouw naam doen maar in hun naam in bewaring geven bij de custodian (bewaarbedrijf), dat is een veel voorkomende procedure bij Amerikaanse brokers. Wanneer Lynx in de problemen zou komen maken die producten dan deel uit van HUN activa en wordt JIJ schuldeiser. Dan is het nadien aan jou om jouw eigen aandelen (...) terug te vorderen bij de curator... als er nog iets overschiet natuurlijk.
En het spreekt voor zich dat je dan ook geen orders meer kan doorgeven. 

Dit is, als werknemer toch (in tegenstelling tot eigenaar van een multinational) niet te kiezen : je betaalt belastingen in het land (of landen) waar je werkt en/of woont. En je moet bovendien je buitenlandse inkomsten ook aangeven, wat niet wil zeggen dat die opnieuw belast worden.bartgo schreef:Hoe betaal jij belastingen, in US en BE?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik bedoelde eerder: de roerende voorheffing. Waar en hoe betaal je die.
In verband met de extra adder: doet Binckbank dit ook? Dat klinkt inderdaad niet erg fris.
In verband met de extra adder: doet Binckbank dit ook? Dat klinkt inderdaad niet erg fris.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat in Europa de banken meestal 'n soort zelfstandig zusterbedrijf oprichten met ongeveer dezelfde naam waarbij wel de DRS toegepast wordt. (DRS= Direct Registration Shares)
Zeker ben ik d'er echter niet van... misschien anders eens informeren wat geldt bij Binck als je d'er klant bent
(en dan hier wat info geven, dan weten we het ook
)
In de US zijn er 3 verschillende manieren om te registreren: "DRS" (op uw eigen naam) - "Street Name" (op naam van uw broker) - of "Physical Certificate" (fysieke aandelen: bestaat hier niet meer)
Bron: Sec.
Zeker ben ik d'er echter niet van... misschien anders eens informeren wat geldt bij Binck als je d'er klant bent

(en dan hier wat info geven, dan weten we het ook

In de US zijn er 3 verschillende manieren om te registreren: "DRS" (op uw eigen naam) - "Street Name" (op naam van uw broker) - of "Physical Certificate" (fysieke aandelen: bestaat hier niet meer)
Bron: Sec.
Die twee eerste systemen bestaan in BE ook, maar ze hebben een andere naam. Maar om te weten te komen hoe jouw bank werkt, dat zal een ander paar mouwen worden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als uw informatie klopt Al Fonds en uw broker met "street name"-registration gaat failliet dan zit je met je aandelen vast.
Dan kan je ze in dezelfde bak klasseren als de Arco-aandelen. Niet meer verhandelbaar en mogelijk -met veel geluk- slechts gedeeltelijk te recupereren (na X jaar).
Dan kan je ze in dezelfde bak klasseren als de Arco-aandelen. Niet meer verhandelbaar en mogelijk -met veel geluk- slechts gedeeltelijk te recupereren (na X jaar).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1) Je kan inderdaad maar 1 keer per maand kosteloos terugboeken (overschrijven naar je account is onbeperkt gratis). Op zich heb ik daar geen probleem mee.
1) Jouw aandelen, blijven altijd van jouw. Een faillisssement van een broker verandert daar niets aan.
Het blijft jouw eigendom.
1) Jouw aandelen, blijven altijd van jouw. Een faillisssement van een broker verandert daar niets aan.
Het blijft jouw eigendom.