ANALOOG RADIO LUISTEREN VIA TELENET
Re: ANALOOG RADIO LUISTEREN VIA TELENET
... en wacht maar tot FM wordt afgeschakeld: miljoenen goed werkende radio's "naar 't stort". En ik ben benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer het vervangproduct DAB+ "achterhaald" wordt genoemd en vervolgens "niet meer ondersteund".
Ik betwist de betere kwaliteit van het dab+ signaal tov fm.
Fm wordt toch niet afgeschakeld voor lokale zenders ?
Fm wordt toch niet afgeschakeld voor lokale zenders ?
Wat het een met het ander te maken heeft ?Spruitekop schreef: ↑4 maart 2020, 20:21 Vandaag is het signaal ook vandaag aangepast.
Kan met hetvolgende naar het containerpark.
- 1 tv met beeldbuis
- 2 videorecorders
- 1 LCD-tv (Medion)
- 1 Dvd,/HD-recorder
Dank U Telenet!!?
Die tv oke , al de rest kan nog perfect aangesloten worden op de platte tv.
Allee bij mij toch nog.
En de kostprijs van een platte valt best mee , en het gaat uw energie factuur ten goede komen een platte.
Estate Guru believer.
Is lokale zend apparatuur.
Blijft nog over de vergunning om te blijven mogen uitzenden.
Estate Guru believer.
Ben eens nieuwsgierig of zenders als Q, nostalgie en Joe gaan blijven uitzenden.
Als ik het hier van de vrije radio's moet hebben.. niet echt fantastische muziek of programma's daar.
Als ik het hier van de vrije radio's moet hebben.. niet echt fantastische muziek of programma's daar.
Bedankt voor jullie suggesties.
Voor mijzelf is dit veel te technisch, maar ik ga het eens bekijken met mijn man die daar veel meer dan ik van afweet.
Voorlopig speelt onze (hoofd)radio redelijk goed met de antenne die hij nog liggen had.
Op de PC luister ik zelden naar de radio: behalve als ik alleen thuis ben en aan de PC zit. Maar die kwaliteit is niet voldoende voor de huiskamer.
Voor mijzelf is dit veel te technisch, maar ik ga het eens bekijken met mijn man die daar veel meer dan ik van afweet.
Voorlopig speelt onze (hoofd)radio redelijk goed met de antenne die hij nog liggen had.
Op de PC luister ik zelden naar de radio: behalve als ik alleen thuis ben en aan de PC zit. Maar die kwaliteit is niet voldoende voor de huiskamer.
Ik ga hier eens inbreken. Ik was reeds op de hoogte via media dat dit ging gebeuren. Thuis ben ik geen klant meer bij Telenet, maar aan zee zitten we met een gemeenschappelijke installatie, en dus ga ik eens merken dat FM afgekoppeld is, nu werkt het nog. I, veronderstel dat de afkoppeling van FM ook gefaseerd zal gebeuren en 7 april zal waarschijnlijk einddatum zijn. Ik heb al eens getest met een draadantenne maar met mager resultaat. Ik heb ook nog enkele oude portables maar werkt ook niet meer naar behoren, ze hebben allemaal dezelfde kwaal, de frequentie verloopt waardoor toestel met veel ruis speelt. Ik denk bijna dat dit aan zenderzijde gebeurt om de overschakeling naar DAB+ te versnellen.
Kan men ergens vinden wanneer de afschakeling gebeurt? Voor FM kan ik mij( tijdelijk) verhelpen met internetradio.
Het Tv signaal is iets anders, mijn TV is waarschijnlijk een van de laatste met enkel een analoge tuner. Dit wordt waarschijnlijk in het najaar afgekoppeld, zal tegen dan nieuwe TV moeten aanschaffen, kan wel een weekend overbruggen met Flybox en VRT Nu en VTM Go maar denk dat langer nefast zal zijn voor de datalimiet.
@Spruitekop, begrijp ik het goed dat bij u nu al geen TV signaal meer is?
Kan men ergens vinden wanneer de afschakeling gebeurt? Voor FM kan ik mij( tijdelijk) verhelpen met internetradio.
Het Tv signaal is iets anders, mijn TV is waarschijnlijk een van de laatste met enkel een analoge tuner. Dit wordt waarschijnlijk in het najaar afgekoppeld, zal tegen dan nieuwe TV moeten aanschaffen, kan wel een weekend overbruggen met Flybox en VRT Nu en VTM Go maar denk dat langer nefast zal zijn voor de datalimiet.
@Spruitekop, begrijp ik het goed dat bij u nu al geen TV signaal meer is?
Da's een interessante inderdaad. Mijn TV zal waarschijnlijk wel dat 'nieuwe, gecomprimeerde analoge signaal' kunnen ontvangen. Die is niet zo oud. Maar mijn Medion DVD-recorder... dat gaat een probleem worden.
Desalniettemin vind ik dat ding bijzonder praktisch. Als er een blockbuster op de commerciëlen wordt uitgezonden, dan is kijken op de DVD-recorder toch de beste manier om die 40 minuten reclame door te draaien. De film live kijken is echt volkomen ongenietbaar.
Onze radio heeft nooit aan de kabel gehangen. DAB+ mag dan wel als alternatief worden gepresenteerd, maar dat heeft een heel beperkt aanbod.
Kabel had buitenlandse zenders.
FM had Belgische zenders.
DAB+ heeft alleen vlomse zenders.
Jawel, jongens... de wereld is een dorp. Globalisatie, weet u wel.
Desalniettemin vind ik dat ding bijzonder praktisch. Als er een blockbuster op de commerciëlen wordt uitgezonden, dan is kijken op de DVD-recorder toch de beste manier om die 40 minuten reclame door te draaien. De film live kijken is echt volkomen ongenietbaar.
Onze radio heeft nooit aan de kabel gehangen. DAB+ mag dan wel als alternatief worden gepresenteerd, maar dat heeft een heel beperkt aanbod.
Kabel had buitenlandse zenders.
FM had Belgische zenders.
DAB+ heeft alleen vlomse zenders.
Jawel, jongens... de wereld is een dorp. Globalisatie, weet u wel.
Ik vrees dat dat de toekomst is, reclame kijken of abo op streamingdienst. Momenteel is dat blijkbaar nog te omzeilen door een niet provider gebonden decoder te kopen en een CI+ te plaatsen maar als de + activeren is dit feest ook over
Volgens Gatz in 2022.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11/09 ... aar-radio/
Ik hoop dat ze eerst een nieuwe regering regelen.
Daarna 5g..
FM afschakelen kan dan liefst nog even wachten (?)
Frequentie die verloopt : eigen aan analoge radio en aan sleet van de ontvangstapparatuur.
Voor je probleem van zwakke ontvangst : koop een radio- en tv antenne die je kan aansluiten en die je in het stopcontact stopt (versterkt signaal).
Dan gaat het al stukken beter zijn.
Bij een sprietantenne : doe er een stuk koperdraad rond en verleng / verplaats zo de ontvangst tot het goed is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, sinds 04/03. Mijn platte Medion-tv lukt niet meer gezien die zijn instellingen al 'voorgeprogrammeerd' zijn.
Je moet '32000' vervangen in de instellingen door '29000' en '22' door '32' bij de digitale afstellingen. Bij die Medion lukt het niet om dat aan te passen. Als je alle zenders opnieuw wil instellen heb je enkel de keuze tussen de landcode.
Idem voor Vcr en dvd-recorders.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Met die landcode kan je toch nog eens verder proberen. Ik herinner mij Duitsland en Zweden als populairste oplossingen in het verleden (voor andere problemen weliswaar).
@haelewyn
Bedankt om mee te denken, ik had al eens een paar uur aan het experimenteren geweest met een koperdraad, en het lukte me om een goede ontvangst te hebben en de koperdraad uit het zicht te krijgen, een paar dagen later was er weer ruis. Daar begin ik niet meer aan.
Een versterkte antenne kopen voor een technologie die er binnen pakweg 2 jaar niet meer is, zal ik ook niet doen want antenne zal waarschijnlijk in het zicht staan.
Als Telenet-signaal wegvalt eens proberen met de draadantenne op de tuner, en als dit niet lukt zal ik wel eens kijken voor een DAB+/internet radio te kopen, dan ben ik hopelijk voor enkele jaren gerust.
Bedankt om mee te denken, ik had al eens een paar uur aan het experimenteren geweest met een koperdraad, en het lukte me om een goede ontvangst te hebben en de koperdraad uit het zicht te krijgen, een paar dagen later was er weer ruis. Daar begin ik niet meer aan.
Een versterkte antenne kopen voor een technologie die er binnen pakweg 2 jaar niet meer is, zal ik ook niet doen want antenne zal waarschijnlijk in het zicht staan.
Als Telenet-signaal wegvalt eens proberen met de draadantenne op de tuner, en als dit niet lukt zal ik wel eens kijken voor een DAB+/internet radio te kopen, dan ben ik hopelijk voor enkele jaren gerust.