Appartement met erfpachtformule?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Appartement met erfpachtformule?
Iemand ervaringen met de erfpachtformule?
Blijkbaar moet je minder betalen doordat je geen grond bijkoopt maar enkel het gebouw.
Het voordeel is dat je een pak minder moet betalen maar ongetwijfeld zijn er ook nadelen?
Zo is er een agence met deze formule: twinproperties aan de Belgische en noord-Franse kust.
Alle info is welkom!
Blijkbaar moet je minder betalen doordat je geen grond bijkoopt maar enkel het gebouw.
Het voordeel is dat je een pak minder moet betalen maar ongetwijfeld zijn er ook nadelen?
Zo is er een agence met deze formule: twinproperties aan de Belgische en noord-Franse kust.
Alle info is welkom!
Re: Appartement met erfpachtformule?
mi is één van de nadelen, als de erfpacht ten einde is, dat je dan je huis kwijt bent
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
een huis ja, met een oud appartement kan je niet zoveel doen, tenzij je het hele gebouw in eigendom hebt.paul schreef:mi is één van de nadelen, als de erfpacht ten einde is, dat je dan je huis kwijt bent
Op http://www.notare.be/opstal" onclick="window.open(this.href);return false; vind je alle informatie over dit onderwerp.Veel leesplezier.Brugse Leeuw schreef:Iemand ervaringen met de erfpachtformule?
Alle info is welkom!
Het nadeel is dat je nooit eigenaar wordt van je appartement maar er alleen geld insteekt.Nooit aanbeginnen!!!!!
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zie niet in wat daar verkeerd mee is?
Wij hebben al 2 appartementen aangekocht in erfpacht en brengt goed op.
We sparen een duur grondaandeel uit en betalen jaarlijks een beperkt bedrag.
Ik ben daar tevreden over.
Wij hebben al 2 appartementen aangekocht in erfpacht en brengt goed op.
We sparen een duur grondaandeel uit en betalen jaarlijks een beperkt bedrag.
Ik ben daar tevreden over.
@Davy v
Is de link wel juist?
Heb deze geprobeerd maar lukte niet
Hier misschien de goede
http://www.notaris.be/verkopen-kopen-hu ... van-opstal" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
Is de link wel juist?
Heb deze geprobeerd maar lukte niet
Hier misschien de goede
http://www.notaris.be/verkopen-kopen-hu ... van-opstal" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
Is dezelfde site maar blijkbaar een andere url gekregen.Hierbij de nieuwe.
http://www.notare.be/opstal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.notare.be/opstal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe vind je panden te koop met recht van opstal?
Wat met hypotheeklening erop?
Wat met hypotheeklening erop?
De term 'kopen' is in mijn ogen niet aan de orde bij dit soort constructies en werkt bedrieglijk, want als je iets koopt dan is het van u, en wel "voor altijd", niet voor maximum 99 jaar.
Helaas zijn 'erfpacht' en "recht van opstal" geen werkwoorden. Kan misschien interessant zijn als alternatief voor huren (in mijn ogen betreft het niet meer dan een veredelde vorm van huren voor max. 99 jaar, dan wel met de 'vrijheid' om ermee te doen wat je wil i.t.t. huren gedurende die termijn). Ik kan het dan ook niet helpen van altijd het gevoel te krijgen dat er iemand serieus in het zak gezet wordt als ik hier over lees, langs de andere kant zal het ook wel zijn voordelen hebben als je het kan verhuren met winst, of als bedrijf bvb.

99 jaar is toch wel lang. Sommige appartementen worden reeds na 40 jaar afgebroken wegens te oud.
Hmm, wat gebeurt er feitelijk als je een appartement koopt en de eigenaar van het gebouw beslist dat het tegen de vlakte moet, zie je daar dan nog iets van terug? En in het geval van een appartement 'gekocht' onder erfpacht? Misschien toch nog zo slecht niet in het geval van een appartement... Bij een huis daarentegen, ik zou er mijn dollars niet tegen aan smijten als ik weet dat de grond niet van mij is.
En gezien de voorziene stijging van de zeespiegel..... waarom nog aan zee kopen?paul schreef:99 jaar is toch wel lang. Sommige appartementen worden reeds na 40 jaar afgebroken wegens te oud.

Het leek me eerst ook pure oplichting maar voor appartementsblokken lijkt het me toch wel een aanvaardbare investering denk ik.
paul schreef:99 jaar is toch wel lang. Sommige appartementen worden reeds na 40 jaar afgebroken wegens te oud.
IN het verleden noemde men dat kopen op cijnsgrond als ik me nie vergis.
in een verleden bouwde Amelinckx zo appartementsgebouwen.
of die allemaal met cijnsrecht zijn opgetrokken , verkocht ??