Appartement verhuren als belegging: interessant?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Appartement verhuren als belegging: interessant?
[url]1[/url]
Wat kost de isolatie?
Stel dat deze 4000 euro kost, dan kan je 1200 euro'terugkrijgen.
Je spreekt van 180 euro, dat is dan 600 euro x 30 pct... met hoeveel appartementen zijn jullie?
Dat kan ik zo niet zeggen.Coike schreef:Volgens de syndicus komt het rond de 180 euro . Dacht dat 1 van de offertes op ongeveer op 21.000 euro uitkwam . Dat is voor isolatie plus een nieuwe dakbedekking. Wat krijg je dan netto terug ?voodoo schreef:Enkel het dakappartement profiteert van isoleren.
Iedereen moet idd betalen.
Maar er is toch ook nog een fiscaal voordeel (30%) naast de premies?
Wat kost de isolatie?
Je spreekt van 180 euro, dat is dan 600 euro x 30 pct... met hoeveel appartementen zijn jullie?
De isolatie , nieuwe dakbedekking en werk komt rond de 22.000 euro . We zijn met 8 eigenaars , maar wat alleen de isolatie kost , dat weet ik niet.voodoo schreef:[url]1[/url]Dat kan ik zo niet zeggen.Coike schreef: Volgens de syndicus komt het rond de 180 euro . Dacht dat 1 van de offertes op ongeveer op 21.000 euro uitkwam . Dat is voor isolatie plus een nieuwe dakbedekking. Wat krijg je dan netto terug ?
Wat kost de isolatie?
Als je een appartement aan de kust zou verhuren op jaarbasis moet je dan ook 2de verblijftax betalen ? Bij sommige kust gemeenten al 1000 euro!
Ik heb hier eens zitten rekenen, een vakantie appartement kost ongeveer 4000 euro per jaar aan vaste kosten.
Chris
Ik heb hier eens zitten rekenen, een vakantie appartement kost ongeveer 4000 euro per jaar aan vaste kosten.
Chris
sunnybeam schreef:Als je een appartement aan de kust zou verhuren op jaarbasis moet je dan ook 2de verblijftax betalen ? Bij sommige kust gemeenten al 1000 euro!
als er iemand gedomicileerd is op dat adres (wat bij verhuur op jaarbasis meestal het geval is) hoef je dat niet te betalen
Die kosten zijn voor de huurder.sunnybeam schreef:Als je een appartement aan de kust zou verhuren op jaarbasis moet je dan ook 2de verblijftax betalen ? Bij sommige kust gemeenten al 1000 euro!
Chris
Niet voor de verhuurder.
Of hij moet zich er domicilieren. Dan geen tax.