Apps : Hello bank vergeet mijn pincode
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Apps : Hello bank vergeet mijn pincode
Bij hello bank al regelmatig gehad dat de app de code niet meer aanvaardt.
Herinitialisatie is dan noodzakelijk met bankkaart en gsm nummer, etc.
Iemand dat al vaak voorgehad ?
Iets met de tijd ?
Systeem van de bank dat een tijd aanhoudt dat te veel afwijkt van dat van je smartphone ?
Herinitialisatie is dan noodzakelijk met bankkaart en gsm nummer, etc.
Iemand dat al vaak voorgehad ?
Iets met de tijd ?
Systeem van de bank dat een tijd aanhoudt dat te veel afwijkt van dat van je smartphone ?
Re: Apps : Hello bank vergeet mijn pincode
Hier geen probleem met Hello bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Gisteren ook voor gehad. App was mijn account vergeten. Maar denk dat dit door een update kwam.
Ik had hetzelfde probleem opnieuw.
Vingerafdruk herkend en dan de foutmelding dat de pincode niet juist was. Dat terwijl de app geen pincode vraagt als je de vingerafdruk gebruikt.
Ik gebruikte de netwerktijd en merkte dat die meer dan een minuut afweek... Eerder had ik met bankzaken foutmeldingen gekregen (vergeten bij welke bank) ivm de tijd die niet klopte op mijn toestel.
Ik heb die aangepast aan de tijd op mijn horloge die elke nacht de tijd synchroniseert met een atoomklok, dus altijd juist..
En voila.. het werkte weer. Geen fouten.
Dus voor wie dit probleem heeft : het heeft volgens mijn voorlopige vaststellingen te maken met de tijd op je smartphone. Netwerktijd is soms niet de juiste tijd
Zet de klok op je smartphone gelijk met eentje die gegarandeerd juist loopt.
Vingerafdruk herkend en dan de foutmelding dat de pincode niet juist was. Dat terwijl de app geen pincode vraagt als je de vingerafdruk gebruikt.
Ik gebruikte de netwerktijd en merkte dat die meer dan een minuut afweek... Eerder had ik met bankzaken foutmeldingen gekregen (vergeten bij welke bank) ivm de tijd die niet klopte op mijn toestel.
Ik heb die aangepast aan de tijd op mijn horloge die elke nacht de tijd synchroniseert met een atoomklok, dus altijd juist..
En voila.. het werkte weer. Geen fouten.
Dus voor wie dit probleem heeft : het heeft volgens mijn voorlopige vaststellingen te maken met de tijd op je smartphone. Netwerktijd is soms niet de juiste tijd
Zet de klok op je smartphone gelijk met eentje die gegarandeerd juist loopt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zouden ze dan op de achtergrond een soort van OTP gebruiken (1-malige codes die berekend worden adhv de tijd en nog een paar variabelen) als je je vingerafdruk gebruikt?
Goed dat je het voor jouw specifiek geval gevonden lijkt te hebben, want ik denk niet dat ze je daar bij de bank snel mee zouden zijn komen aandraven
Goed dat je het voor jouw specifiek geval gevonden lijkt te hebben, want ik denk niet dat ze je daar bij de bank snel mee zouden zijn komen aandraven

interesant, bedankt voor info haelewyn
inderdaad interessant. ik dacht dat alle GSMs gelijk liepen op atoomtijd, maar dat is blijkbaar niet zo
OTP ken ik niet maar voor de rest was het ook mijn gedacht.azerty_123 schreef: ↑18 april 2021, 14:51 Zouden ze dan op de achtergrond een soort van OTP gebruiken (1-malige codes die berekend worden adhv de tijd en nog een paar variabelen) als je je vingerafdruk gebruikt?
Bij Belfius nog nooit gehad.
Een goeie test zou zijn om de klok wat te ontregelen en eens met al mijn banken te proberen of ik nog binnen geraak.
Eigenlijk mogen we dat niet te lang en breed verven want zie dat iemand met verkeerde ideeën er zijn voordeel bij doet.
Smartphone die zich richt op atoomklok ? Nee hoor. De mijne loopt bijna even scheef met de tijd dan mijn polshorloge van mijn eerste communie.