ARCOgaranties nietig?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ARCOgaranties nietig?
Onze "liberale" politiekers kunnen nu nog altijd hopen dat Europa alles afschiet.
Dan heeft Europa het gedaan en kunnen ze er niks aan doen.
Wat een mooi uitvindsel is dat toch Europa.
Alles we het nationaal niet kunnen forceren, wegens bang voor stemmenverlies , dan kunnen we het misschien regelen via Europa dat men afschilderd als God de Vader.
Dan heeft Europa het gedaan en kunnen ze er niks aan doen.
Wat een mooi uitvindsel is dat toch Europa.
Alles we het nationaal niet kunnen forceren, wegens bang voor stemmenverlies , dan kunnen we het misschien regelen via Europa dat men afschilderd als God de Vader.
Het arrest is een tussenstap. Als blijkt dat de overheden zich garant blijven stellen voor de particuliere vennoten dan is te verwachten dat initiatieven als 'New B' er ook gebruik van gaan maken.
Ik verwacht niet dat de overheden ooit het volledig nominaal kapitaal aan de particuliere vennoten gaan bijpassen. Eigenlijk is heel deze bedoening een gebrek aan leiderschap. De juridische kosten die nu worden gedaan had men beter in een fonds gestopt om de particuliere vennoten te helpen die bij het OCMW moeten aankloppen.
Ik verwacht niet dat de overheden ooit het volledig nominaal kapitaal aan de particuliere vennoten gaan bijpassen. Eigenlijk is heel deze bedoening een gebrek aan leiderschap. De juridische kosten die nu worden gedaan had men beter in een fonds gestopt om de particuliere vennoten te helpen die bij het OCMW moeten aankloppen.
waarborg voorlopig nog overeind...!
Weet niet of iemand gisteren de zevende dag zag. Het ging even hierover : Wie moet uiteindelijk de rekening betalen?patrick1 schreef:Wie de rekening betaald zal mij worst wezen, als ik mijn geld maar weer krijg !
Kon me meer dan vinden in de uitleg van Peter Dedecker. Na het verkopen van de activa van arco zou eerst ACW (de veroorzaker van deze situatie) moeten opdraaien, indien dan nog tekort is kan het garantiefonds aangesproken worden.
Hoe dan ook zien we in de eerste jaren hier geen cent van terug (uitspraak van grondwettelijk hof, verkoop activa arco,........)
Zelfs al kan men de bestuurders van Dexia aansprakelijk stellen, deze zijn hiervoor verzekerd bij Dexia Insurance Belgium.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... nten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
nu de Franstaligen tegen ? schaf dan maar de garantie voor de Franstaligen af ...
Wanneer komt er nu een uitspraak van het grondwettelijk hof hierover. Zal ook wel niet voor verkiezingen van mei 2014 zijn zeker. Mag voor mij gerust een verkiezingsthema worden, maar den doofpot is groot (zeker bij het ACW
)
Als recent nieuw lid op Spaargids.be volg ik al een tijdje dit topic en moet met met m'n alleréérste reactie toch het volgende kwijt:
Ik vind dat het erg stil blijft betreffende de vereffening en de uitspraak van het grondwettelijk hof.
Nog 2,5 maanden en we zijn al 2014, wat gaat de tijd toch snel
Ik vind dat het erg stil blijft betreffende de vereffening en de uitspraak van het grondwettelijk hof.
Ik denk dat je zal moeten wachten tot na de verkiezingen van 2014
!
Laatst gewijzigd door evita op 13 oktober 2013, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
luc59
Denk even logisch na, 25 mei 2014, moeder alle verkiezingen.
ARCO 850.000 aandeelhouders die dankzij een 'bepaalde politieke partij hun centen dreigen te verliezen, en in het stemhokje hun gram zullen halen, in juni, juli 2014, na de verkiezingen zal je meer weten.
Denk even logisch na, 25 mei 2014, moeder alle verkiezingen.
ARCO 850.000 aandeelhouders die dankzij een 'bepaalde politieke partij hun centen dreigen te verliezen, en in het stemhokje hun gram zullen halen, in juni, juli 2014, na de verkiezingen zal je meer weten.
Op de webpagina's van het Grondwettelijk Hof kan je het verloop van de zaak volgen: http://www.const-court.be/nl/verslagen/hzaf.htmlluc59 schreef:Als recent nieuw lid op Spaargids.be volg ik al een tijdje dit topic en moet met met m'n alleréérste reactie toch het volgende kwijt:
De zaak van de ARCO garanties is de volgende:
Er is voorlopig dus nog geen zitting geweest en geen onmiddellijk uitzicht op een uitspraak.Rolnummer
5621 (NL)
Ontvangstdatum
29-03-2013
Datum terechtzitting
---
Datum uitspraak
---
Misschien kunnen we een geste vragen aan de Dexia-aandeelhouders om een deel van hun vroegere dividenten af te staan aan de arcopar-spaarders gezien Arco toch alleen maar bestond uit Dexia-aandelen.
Lukske schreef:Misschien kunnen we een geste vragen aan de Dexia-aandeelhouders om een deel van hun vroegere dividenten af te staan aan de arcopar-spaarders gezien Arco toch alleen maar bestond uit Dexia-aandelen.
In de pers vandaag:
raad van state vindt staatsgaranties illegaal
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... gaal.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
raad van state vindt staatsgaranties illegaal
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... gaal.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;