Arcopar Actieteam
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcopar Actieteam
Als de overheid daar geld in steekt (van de belastingbetaler), dan is dat een precedent waar aandeelhouders van andere coöperaties aanspraak kunnen maken bij een faillissement.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Het is eigenlijk nog erger dan dat. De ampersanders willen dat je als aandeelhouder van een tsjevenpiramidespel vergoed wordt bij failliet. En als aandeelhouder van een serieus bedrijf belast wordt bij winst. ¿Qué?
Een Arcoehandel van jewelste
Een Arcoehandel van jewelste

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 16 oktober 2016, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
op een of ander manier zouden wij daar moeten tegen kunnen staken,dat de belastingbetaler daarvoor moet opdraaien.
Aan onze " vrienden "van de spoorweg eens vragen of ze een maandje daarvoor willen staken ?
Aan onze " vrienden "van de spoorweg eens vragen of ze een maandje daarvoor willen staken ?
Het "Spoor" maakt deel uit van de bende, gedeeltes toch... Dus geen goed idee. Een witte mars voor de "productievelingen" in dit landje... Ook niet wegens teveel doppers, "zieken", "gehandicapten", "verhinderden"... enz... best wel triestig als je de ganse hetze volgt tegen de werkenden en vooral SPARENDEN...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik krijg braakneigingen als ik dit zie... OMG... Walgelijk wicht en waarvoor zij staat...
CarpeNoctem schreef:
en sommigen maar jammeren "ons is nooit gezegd dat het aandelen waren blablabla"
Het werd verkocht als een spaarrekening er werden dus fouten gemaakt bij het Dexia-personeel.
Ook het management heeft fouten gemaakt veel te veel te investeren in Dexia (op aanraden van de politiek).
hoeveel was de instap terug in Arco? 80000 Bef?
Dan krijgen de aandeelhouders +/- 800 euro terwijl het het nu aan 2900 euro staat.
Ook het management heeft fouten gemaakt veel te veel te investeren in Dexia (op aanraden van de politiek).
hoeveel was de instap terug in Arco? 80000 Bef?
Dan krijgen de aandeelhouders +/- 800 euro terwijl het het nu aan 2900 euro staat.
Er kon destijds maximum voor 70.000 bef (omgerekend zo'n 1735,25€) per persoon ingetekend worden op arcopar-aandelen.Jintro schreef:hoeveel was de instap terug in Arco? 80000 Bef?
da's 694 euro dat ze maximaal terugkrijgen.landethk schreef:Er kon destijds maximum voor 70.000 bef (omgerekend zo'n 1735,25€) per persoon ingetekend worden op arcopar-aandelen.Jintro schreef:hoeveel was de instap terug in Arco? 80000 Bef?
Ik kan hiermee leven en uiteindelijk komt dit terug in onze economie, terwijl er van veel uitkeringen 40% wordt door gesluisd naar het land van herkomst.
Niet enkel bij het Dexia personeel. Kbc deed hetzelfde met z'n cera cooperatieve aandelen. Misschien ook de andere financiele cooperaties?Jintro schreef:Het werd verkocht als een spaarrekening er werden dus fouten gemaakt bij het Dexia-personeel.
Maar noch de politiek, noch de pers waarschuwden dat een 'cooperatief aandeel' geen spaarboekje/termijnrekening is, maar qua risico hetzelfde is als een 'gewoon' aandeel.
Nee, 'men' zweeg liever, ook tussen 2008 en 2011, waar men twijfelaars de depositogarantie voorhield, die later 1 oplichting bleek te zijn.
En toen viel Dexia ...
De kantoorhouders van Cera (toen Cera nog de bank was) hebben misschien niet altijd aan de klanten gezegd dat het om aandelen ging, maar de klanten ondertekenden wel de documenten waarin stond dat het om aandelen ging. Ze waren ook blij toen ze jaarlijks hun vrij hoog DIVIDEND ontvingen.
Ik had ze al van in 1970, en het is mijn allerbeste belegging geweest. (A aandeel, -> B en D aandeel, -> Almancora,> Ancora)
Ik had ze al van in 1970, en het is mijn allerbeste belegging geweest. (A aandeel, -> B en D aandeel, -> Almancora,> Ancora)
Bij de introductie van de ArgenCo aandelen van Argenta werd steeds geïnsinueerd dat een Cera scenario mogelijk was.
Dat staat natuurlijk niet zwart op wit op papier maar het werd toch wel altijd 'terloops' vermeld, meerdere malen zelfs.
Over Arco werd dan weer gezegd dat dit bij Argenta ONMOGELIJK zou kunnen gebeuren.
Het staat me bij dat die ArgenCo aandelen voor het eerst in 2010 werden uitgegeven. Er is sindsdien nog minstens één periode geweest waarop men nogmaals kon intekenen.
Ook toen werd het niet 'zuiver' gespeeld.
Banken blijven banken, hé
Dat staat natuurlijk niet zwart op wit op papier maar het werd toch wel altijd 'terloops' vermeld, meerdere malen zelfs.
Over Arco werd dan weer gezegd dat dit bij Argenta ONMOGELIJK zou kunnen gebeuren.
Het staat me bij dat die ArgenCo aandelen voor het eerst in 2010 werden uitgegeven. Er is sindsdien nog minstens één periode geweest waarop men nogmaals kon intekenen.
Ook toen werd het niet 'zuiver' gespeeld.
Banken blijven banken, hé

Maak U allemaal maar niet teveel illusies, kan nog wel paar jaar duren voor dat ge weet waaraan en waaraf, en voor je nen euro gaat terugkrijgen. Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven.