Arcopar Actieteam
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcopar Actieteam
Vraag maar aan de asielzoekers des Belgies.Spruitekop schreef:Wanneer je toestemming krijgt om toe te treden bij een betalende dienst kan je d'er pas gebruik van maken als je toegetreden bent én betaald hebt voor deze diensten.Lukske schreef:Ook voor de zoveelste keer.
Spaarboek of niet: het is de staat die bepaalt wat ze beschermt of niet. Als de staat aandeelhouders wil beschermen, cooperanten, spaarboekskes, TAK21, TAK23 of andere producten dan is dat een afweging die ze zelf moet maken.
Helemaal niet nodig.

Dan kunnen ze beginnen met daar het geld terug te halen en herverdelen, ipv het waarschijnlijk te laten verjaren en de rest op de lange baan te schuiven. De politiek zal wel manoeuvreren tot na de verkiezingen en onze Europese leiders zullen hun duid wel in het zakje doen.Stier schreef:Het staat niet in de statuten. Volgens Lenssens staat in de wet dat uitgetreden vennoten aansprakelijk blijven beperkt tot hun ingebracht kapitaal tot 5 jaar na uittreding. Bij gevolg kunnen ze verplicht worden dit opgevraagd kapitaal terug te storten aan de coöperatie in moeilijkheden.AMA schreef:Van de 800000 gedupeerden zijn er dan toch maar een paar slimmeriken bij geweest, die waarschijnlijk getipt zijn door hun vriendjes of voorkennis hadden ( oei !! dat bestaat niet zeker )
Vlgs advocaat Lenssens staat in de statuten dat ze kunnen verplicht worden het geld terug te storten.
Het gaat niet om een paar slimmeriken maar om meer dan 10% van de vennoten die in 2011 op tijd zijn gaan lopen. De communicatie georkestreerd door Groep Arco heeft het steeds over € 780.000-800.000 terwijl geldterugvanArco.be praat over "nog steeds 660.859 Goverwegend Vlaamse vennoten."
Alleen voor Kareltje ging het snel.
Ik lees op het forum veel woorden maar zie geen daden. Wens je dat er naar u geluisterd wordt, dan is er slechts één mogelijke actie nl. massaal (800.000 cooperanten met familie=1.500.000 klanten??)van bank veranderen. Iedereen gaat op hetzelfde moment weg bij Belfius naar het eender welke bank. Dat is mijn inziens de enigste actie. Anderzijds denk ik dat ook deze actie weinig succes zal hebben. Daarvoor zou ik eens graag de leeftijdspiramide van de arcocooperanten kennen. Het zou mij niet verwonderen dat 80% van de cooperanten ouder is dan 60-65 jaar. Dat is het sterke punt van het ACW. zij weten dat beter dan wie ook. Elk jaar overlijden er een aantal cooperanten, worden er een aantal dement ... Cooperanten tussen de 16 en 30 jaar zullen er weinig zijn, tenzij de ouders toendertijd ook aandelen hebben gekocht voor de kinderen en dit op aanraden van de kantoorhouder van Dexia. Het gekke van het verhaal is dat minderjarigen weinig rechten hebben maar wel aandelen cvan arcopar kunnen kopen. Ik leg de nadruk op kopen want verkopen is een heel ander verhaal. Daarvoor moet je als ouder de toelating van de vrederechter hebben.
Laten we tussen vandaag en de verkiezingen massaal van bank veranderen. Ik garandeer u dat er zal gereageerd worden. Belfius is tenslotte een staatsbank. de staat die steeds op zoek is naar geld, kan het zich niet permitteren dat ze een bank moeten onderhouden.
Je kan starten met je kantoordirecteur op de hoogte te brengen van je voornemen. Als ieder kantoor dagelijks een 5-tal reacties ontvangt van klanten, zullen ook deze reageren. Opgelet, na de verkiezingen moet je niet meer tot actie overgaan, dan is het te laat. Dan zijn de postjes verdeeld en zijn onze geliefde beeidsmensen andermaal weer enkele jaren gerust. tegen dan geraakt de problematiek stilaan uit de media, zijn er weer een groot aantal cooperanten overleden...
Laten we tussen vandaag en de verkiezingen massaal van bank veranderen. Ik garandeer u dat er zal gereageerd worden. Belfius is tenslotte een staatsbank. de staat die steeds op zoek is naar geld, kan het zich niet permitteren dat ze een bank moeten onderhouden.
Je kan starten met je kantoordirecteur op de hoogte te brengen van je voornemen. Als ieder kantoor dagelijks een 5-tal reacties ontvangt van klanten, zullen ook deze reageren. Opgelet, na de verkiezingen moet je niet meer tot actie overgaan, dan is het te laat. Dan zijn de postjes verdeeld en zijn onze geliefde beeidsmensen andermaal weer enkele jaren gerust. tegen dan geraakt de problematiek stilaan uit de media, zijn er weer een groot aantal cooperanten overleden...
stany schreef:dan is er slechts één mogelijke actie nl. massaal (800.000 cooperanten met familie=1.500.000 klanten??)van bank veranderen. Iedereen gaat op hetzelfde moment weg bij Belfius naar het eender welke bank. Daarvoor zou ik eens graag de leeftijdspiramide van de arcocooperanten kennen.
Ik kocht mijn aandelen bij VDK spaarbank in het zelfde kantoor als waar ik nu nog klant ben. Heb ondertussen wel al meer dan een bank, en het zal niet zo moeilijk zijn om mijn rekeningen af te sluiten bij VDK spaarbank. Meer dan 40 jaar klant. Mijn beleggingen daar bestonden enkel in arco, zichtrekening, spaarboekje, kasbon en termijnrekening. Beleggersprofiel defensief. Om eerlijk te zijn moet ik wel zeggen dat mijn arco belegging wel opgebracht heeft omdat ik 40 jaar kon profiteren van een korting op mijn verzekeringen.
Ik ben niet van oordeel dat de belastingbetaler moet opdraaien om de arco beleggers te vergoeden. Wel de bank moet geen producten met een groot risico aan zijn klanten aansmeren.
Men moet niet weg bij Belfius hiervoor want dat gaat de belastingbetaler weer meer in de problemen brengen, ...stany schreef:Ik lees op het forum veel woorden maar zie geen daden. Wens je dat er naar u geluisterd wordt, dan is er slechts één mogelijke actie nl. massaal (800.000 cooperanten met familie=1.500.000 klanten??)van bank veranderen. Iedereen gaat op hetzelfde moment weg bij Belfius naar het eender welke bank. Dat is mijn inziens de enigste actie. Anderzijds denk ik dat ook deze actie weinig succes zal hebben. Daarvoor zou ik eens graag de leeftijdspiramide van de arcocooperanten kennen. Het zou mij niet verwonderen dat 80% van de cooperanten ouder is dan 60-65 jaar. Dat is het sterke punt van het ACW. zij weten dat beter dan wie ook. Elk jaar overlijden er een aantal cooperanten, worden er een aantal dement ... Cooperanten tussen de 16 en 30 jaar zullen er weinig zijn, tenzij de ouders toendertijd ook aandelen hebben gekocht voor de kinderen en dit op aanraden van de kantoorhouder van Dexia. Het gekke van het verhaal is dat minderjarigen weinig rechten hebben maar wel aandelen cvan arcopar kunnen kopen. Ik leg de nadruk op kopen want verkopen is een heel ander verhaal. Daarvoor moet je als ouder de toelating van de vrederechter hebben.
Wat men moet doen is ACW treffen en dat is heel simpel:
- iedere arco-vennoot ( liefst met zijn familie ) weg bij de CM ( christelijke mutualiteiten )
- allemaal hun acv ( vakbond ) lidmaatschap opzeggen
- allen die lid zijn bij een vereniging die deel uitmaakt van de acw-groep weggaan
Ze zullen snel wat zwart geld uit het buitenland regulariseren om de vennoten te betalen en dan heb je een win-win situatie:
het arco debacle is opgelost en de belastingbetaler moet er niet voor opdraaien.
Maar behalve veel te klagen en zagen, hoeveel zijn er al weg bij de CM, het acv of andere verenigingen

Veel blijten en zagen, niets doen en hopen dat de belastingbetaler alles ophoest = de arco-vennoot
Belfius treffen zou veel doeltreffender zijn. In mijn geval is het zelfs Belfius die mij die troep aangeraden heeft en verkocht als vervanger van een spaarboek.
Belfius is veel schuldiger dan men wil doen uitschijnen.
Belfius is veel schuldiger dan men wil doen uitschijnen.
Belfius niet, Dexia wel.
Spijtig genoeg kan je niet de mensen treffen die verantwoordelijk zijn, door bij Belfius massaal weg te trekken.
Zoals hierboven reeds gezegd, gaat de bank opnieuw in problemen komen, moet de staat tussenkomen en ga jij het 2x kunnen terug betalen via belastingen.
Spijtig genoeg kan je niet de mensen treffen die verantwoordelijk zijn, door bij Belfius massaal weg te trekken.
Zoals hierboven reeds gezegd, gaat de bank opnieuw in problemen komen, moet de staat tussenkomen en ga jij het 2x kunnen terug betalen via belastingen.
Eigenlijk niet.Lukske schreef:Ook voor de zoveelste keer.
Spaarboek of niet: het is de staat die bepaalt wat ze beschermt of niet. Als de staat aandeelhouders wil beschermen, cooperanten, spaarboekskes, TAK21, TAK23 of andere producten dan is dat een afweging die ze zelf moet maken.
Dat heeft niks met al dan niet sparen of gokken te maken. De staat is ook niet verplicht om spaarboekskes te garanderen; toch doet ze dat. Waarom? ik weet het niet.
Dus: aan alle tegenstanders van AROCPAR: de staat beslist.
De overheid moet bij haar beslissingen het gelijkheidsbeginsel naleven. Als ze spaarproducten beschermt (over welke keuze je inderdaad kan discussiëren, maar het is nu zo) mag ze die bescherming niet plots uitbreiden naar één bepaalde groep aandeelhouders van één bepaalde coöperatieve vennootschap.
Door enkel ARCO-aandeelhouders te beschermen ontstaat er een discriminatie: waarom ARCO aandeelhouders wel beschermen en andere aandeelhouders niet? Hun juridisch statuut is hetzelfde.
Ik vind het heel spijtig dat je je centen hoogstwaarschijnlijk kwijt bent. Maar het idee "we gaan de ARCO aandeelhouders onder de spaardersbescherming steken" rammelt juridisch langs alle kanten.
Beste ARCO GEDUPEERDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
U wil toch ook uw centen terug ?
Vergeet dan onze actie voor morgen niet.
Nieuwjaarsbrief en boodschap bij WOUTER BEKE aan huis.
Wanneer 11/1/2014
Wij spreken af om 11h op de parking van de Carrefour in Heppen.
Adres:
Leopoldsburgsesteenweg 120
3971 Heppen
Warme oproep, ga mee !!! het zal maximum 2 uurtjes duren, een kleine inspanning, beperkt in tijd met veel RESULTAAT !!!!
U wil toch ook uw centen terug ?
Vergeet dan onze actie voor morgen niet.
Nieuwjaarsbrief en boodschap bij WOUTER BEKE aan huis.
Wanneer 11/1/2014
Wij spreken af om 11h op de parking van de Carrefour in Heppen.
Adres:
Leopoldsburgsesteenweg 120
3971 Heppen
Warme oproep, ga mee !!! het zal maximum 2 uurtjes duren, een kleine inspanning, beperkt in tijd met veel RESULTAAT !!!!
Wat gaat het intimideren van een politicus bij hem thuis opleveren, denk je?
Het recht van de straat doen gelden? Dan zijn we goed bezig hoor...
Volgens mij ligt de hele ARCO zaak nu bij het Grondwettelijk Hof en daar kan Wouter Beke sowieso niets aan veranderen. Of is het nu de bedoeling dat politici rechters gaan beïnvloeden?
Het recht van de straat doen gelden? Dan zijn we goed bezig hoor...

Volgens mij ligt de hele ARCO zaak nu bij het Grondwettelijk Hof en daar kan Wouter Beke sowieso niets aan veranderen. Of is het nu de bedoeling dat politici rechters gaan beïnvloeden?
Haha, niet eens naar de Wetstraat trekken. Gewoon met een hele meute naar de privéwoning van Beke. Wie is met dat geniaal plan komen opzetten?
Niet enkel arco, ook andere cooperatieven konden op de depositogarantiekar springen; cera en lanbo bvb.Tonom schreef:De overheid moet bij haar beslissingen het gelijkheidsbeginsel naleven. Als ze spaarproducten beschermt (over welke keuze je inderdaad kan discussiëren, maar het is nu zo) mag ze die bescherming niet plots uitbreiden naar één bepaalde groep aandeelhouders van één bepaalde coöperatieve vennootschap.
Enkel arco had aangegeven te willen meedoen.
Wie weet schrijven ze vandaag GAS-boetes uit, voor het bezoek aan een PRIVE-woning
edit : ondertussen gelezen dat WB niet thuis ging geven
( overigens is hij op dat vlak onschuldig, maar men moet altijd een zwart schaap zoeken )
edit : ondertussen gelezen dat WB niet thuis ging geven
( overigens is hij op dat vlak onschuldig, maar men moet altijd een zwart schaap zoeken )
-
- VIP member
- Contacteer:
Nu de verkiezingen naderen ... als ik van de Tsjeven was, dan zou ik de klagers een wortel voorhouden. Na mei zien we dan weer ...
Nu 2 uur na de samenkomst, en nog geen reactie? Was er meer dan 2 man en ne paardekop?