Arcopar Actieteam
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Arcopar Actieteam
Al diegene die stoken om niet voor cd&v te stemmen zijn van de nva. En van die zul je zeker je geld niet terugkrijgen.
De enige kans om het terug te krijgen is als belfius het terugbetaald
- Fraudeclaim De Gucht: vervallen door procedurefouten
- Fraudeclaim ACV/Dexia: vervallen door procedurefouten
- Parlementair onderzoek naar de zaak: niet nodig volgens de federale regering.
- Francine Swiggers werd aangesteld als de vereffenaar zijn van haar eigen ARCO (kan het nog schandaliger?)
- Voor Dexia werd door Leterme en consoorten tot 2 Miljard teveel betaald. Maar volgens hem gingen we eraan verdienen. Moet een verspreking geweest zijn: hij bedoelde dat hij er ging aan verdienen met een mooie job bij de OESO. En Didier Reynders kreeg als troostprijs een "Légion d'Honneur" van Sarkozy.
- > allemaal toeval? Ik denk het niet. Dit is pure corruptie. In een ander land zouden er verschillende voor het gerecht moet komen om zich te verantwoorden. Hier kan het allemaal.
- Fraudeclaim ACV/Dexia: vervallen door procedurefouten
- Parlementair onderzoek naar de zaak: niet nodig volgens de federale regering.
- Francine Swiggers werd aangesteld als de vereffenaar zijn van haar eigen ARCO (kan het nog schandaliger?)
- Voor Dexia werd door Leterme en consoorten tot 2 Miljard teveel betaald. Maar volgens hem gingen we eraan verdienen. Moet een verspreking geweest zijn: hij bedoelde dat hij er ging aan verdienen met een mooie job bij de OESO. En Didier Reynders kreeg als troostprijs een "Légion d'Honneur" van Sarkozy.
- > allemaal toeval? Ik denk het niet. Dit is pure corruptie. In een ander land zouden er verschillende voor het gerecht moet komen om zich te verantwoorden. Hier kan het allemaal.
N-VA vraagt ACW 'open kaart te spelen'
Bij de andere partijen is het angstvallig rustig, durven ze het potje niet te openen ?
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9461529" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de andere partijen is het angstvallig rustig, durven ze het potje niet te openen ?
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9461529" onclick="window.open(this.href);return false;
Dedecker wil daardoor blijkbaar dat ze de rechtszaak tegen hem intrekken, dat zou wel van het goede teveel zijn in een dergelijke soap.
Laat ze maar doorgaan met de rechtszaak een mens kan er alleen maar wat van te weten komen
Laat ze maar doorgaan met de rechtszaak een mens kan er alleen maar wat van te weten komen
AMA schreef:N-VA vraagt ACW 'open kaart te spelen'
Voor de echte spaargidsers die geen betalend abonnement op de tijd willen nemen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140201_00958547" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verklaart m.i. ook waarom het ACW geen bezwaar aantekende tegen de beslissing van de belastingen om 3 jaar terug te vorderen, dan had de zaak nog meer kunnen stinken
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen enkele partij zal pogingen doen om Arco-spaarders dit geld terug te geven, ook CD&V niet. Wie dat niet ziet is blind. Het enige doel dat men heeft is dit potje gedekt te houden tot na de verkiezingen. Indien er zou terugbetaald worden, dan komt er een hele groep malcontenten in opstand, met misschien nog Paul Huybrechts (die zich graag opwerpt als voorzitter van de beleggers) op kop.christofgh schreef:Al diegene die stoken om niet voor cd&v te stemmen zijn van de nva. En van die zul je zeker je geld niet terugkrijgen.
Al wie ooit in het aandeel Dexia belegd heeft en veel geld verloren heeft zou dit nooit aanvaarden. Iedere politieker weet dat !
Niet gaan stemmen.fwybo schreef:er zal toch geen enkele arcoparbezitter in mei stemmen op CD&V zekers of zie ik dat verkeerd ?
help me out!
De andere partijen zijn helemaal niet te vinden voor staatsgarantie voor arcopar-leden.
Nog straffer, partijen die in 2009 de uitbreiding van de depositogarantie mee goedgekeurd hebben in het parlement, schreeuwden eind 2011 het hardst dat die garantie echt niet kan ( ldd, groen-, ... ).
Nu gaat het mij niet om arcopar zelf (ben geen arcopar-lid, mijn ouders wel), ik vind het gewoon niet kunnen dat in 2008 een belofte wordt gedaan, dit in 2009 in het parlement wordt goedgekeurd en men eind 2011 komt zeggen "dat het maar om te lachen was".
Ondertussen ligt die 15% rv ook al onder vuur, mocht die alsnog 25% worden, zou men zelfs met terugwerkende kracht gaan innnen ...

AMA schreef:N-VA vraagt ACW 'open kaart te spelen'
Wordt het misschien niet eens hoog tijd dat de N-VA open kaart speelt?
Over hun donker verleden? Postjes (o.a vrouw van B. Weyts)? ....
Ik weet het niet 100% zeker maar als je voor die kerels stemt en ze krijgen het voor het zeggen zullen we hier serieus wat chaos meemaken. En dat zullen "de markten" niet graag zien.
De eerste slachtoffers van de nieuwe orde zullen veelal degene zijn die voor deze lui hebben gestemd hoe onlogisch dit ook is natuurlijk.
Dan nog veel liever de PS en CD&V aan de macht met hier en daar een schandaaltje; alsof de NVA altijd clean zal zijn, ze zijn het van nu al niet.
Die gasten hebben Frits Bolkestein uitgenodigd op hun congres: iemand die de gezondheidszorg/onderwijs wilde privatiseren vanuit Europa. Gaat het belletje nog altijd niet rinkelen bij hun stemmers?
Iemand die nog iets hoort over BHV? Hoe alles ging beter gaan dan???? Da was toch het dada van den dikken? Nee altijd iets anders zoeken om kritiek te geven en de populist uithangen. In de jaren 20/30 was er dubbelhanger van hem die ook zo aan de macht is gekomen.
Volgens mij is de kritiek van Lukske zeer ongegrond en incorrect is. Over welk duister verleden heb jij het? De N-VA is dan wel niet heiliger dan de paus maar je moet hun ook gene dingen in de schoenen schuiven waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.
Voor de N-VA is het duidelijk wie er moet opdraaien voor heet het Arco verhaal. Niet de belastingbetalers, niet de Arco coöperant/aandeelhouder/vennoot/spaarder maar de top van de ACW. Ze willen dus de bedriegers opdraaien voor al het leed. Daar kan ik mee leven, zolang ik (een deel van) mijn geld maar terugkrijg.
Ik ben nog steeds jaloers op landen zoals IJsland waar ze het lef hebben gehad om de mensen die het land naar het faillissement hebben gebracht voor een rechter te brengen. De conclusie van Lukske zijn verhaal is om dan simpel maar voor de mensen te stemmen die deze witteboordcriminelen aan de macht hebben gebracht. Of erger nog, stem maar om deze criminelen zelf, onze huidige eerste minister is betrokken geweest bij beslissingen die Dexia hebben gemaakt tot de bank die het vandaag is. Mijn kleinkinderen zullen deze man dankbaar zijn!
Omdat iemand spreekt op een N-VA congres wilt niet zeggen dat de de N-VA deze persoon zijn meningen klakkeloos overneemt. Zo is Karl-Heinz Lambertz ook ooit uitgenodigd als spreker bij de N-VA maar tot op heden hebben ze zijn standpunten nog niet overgenomen.
Voor de N-VA is het duidelijk wie er moet opdraaien voor heet het Arco verhaal. Niet de belastingbetalers, niet de Arco coöperant/aandeelhouder/vennoot/spaarder maar de top van de ACW. Ze willen dus de bedriegers opdraaien voor al het leed. Daar kan ik mee leven, zolang ik (een deel van) mijn geld maar terugkrijg.
Ik ben nog steeds jaloers op landen zoals IJsland waar ze het lef hebben gehad om de mensen die het land naar het faillissement hebben gebracht voor een rechter te brengen. De conclusie van Lukske zijn verhaal is om dan simpel maar voor de mensen te stemmen die deze witteboordcriminelen aan de macht hebben gebracht. Of erger nog, stem maar om deze criminelen zelf, onze huidige eerste minister is betrokken geweest bij beslissingen die Dexia hebben gemaakt tot de bank die het vandaag is. Mijn kleinkinderen zullen deze man dankbaar zijn!
Omdat iemand spreekt op een N-VA congres wilt niet zeggen dat de de N-VA deze persoon zijn meningen klakkeloos overneemt. Zo is Karl-Heinz Lambertz ook ooit uitgenodigd als spreker bij de N-VA maar tot op heden hebben ze zijn standpunten nog niet overgenomen.
Marc Descheemaecker, Johnny Postzak, Sigfried Bracke, Van Overtveldt, Annick Deridder, John Hesp, MR Weyts (en zijn vrouw bij de raad van bstuur van de VRT),...
Kracht van verandering noemen ze dat
Kracht van verandering noemen ze dat

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat er hier en daar wat moet veranderen ben ik akkoord, maar de afbraakpolitiek zoal dewever in antwerpen, daar bedank ik voor.
Ik vind het nog altijd ongeloofelijk dat de gedupeerde arcospaarders zich zo laten op sleeptouw nemen door die nva-ers. Doe jullie ogen toch eens open. Nva is gewoon bang dat cd&v nog de ene partij naast hen die veel stemmen trekken. En ze willen geen tegenspraak, kijk maar uit welk een verleden die komen. Allemaal uit de zwarte kringen
Ik vind het nog altijd ongeloofelijk dat de gedupeerde arcospaarders zich zo laten op sleeptouw nemen door die nva-ers. Doe jullie ogen toch eens open. Nva is gewoon bang dat cd&v nog de ene partij naast hen die veel stemmen trekken. En ze willen geen tegenspraak, kijk maar uit welk een verleden die komen. Allemaal uit de zwarte kringen
groot stuk van de discussie verplaatst naar de kroeg en ook gesloten
spaargids is geen politiek forum, er zijn voldoende andere fora die dit wel zijn
spaargids is geen politiek forum, er zijn voldoende andere fora die dit wel zijn
-Vrouw met kind ten laste :daar gaat deze discussie niet over en ik ken best veel alleenstaande vrouwen met 1 kind die hard werken uit noodzaak en zich dubbel plooien voor een laag loon en ken er zeer weinig die thuis op hun gat zitten.
- Situatie van brug gepensioneerden is al veel veranderd ten opzichte van vroegere systemen
-Voor werkgevers zijn ouderen ondanks inbinden van looneisen en extra premies toch niet goed genoeg ,
Kijk eens naar de cijfers van het aantal aangeworven mensen van boven de 50 en besef dat uw incentive om oudere mensen terug aan het werk te krijgen door het dreigen met het verlies van uitkeringen na 3 jaar heel cynisch klinkt.
Dit zou best eens tot grote sociale onrust kunnen leiden die plotse veranderingen zodat enkele welgestelden nog iets meer zouden ontvangen door het te halen bij zij die al weinig hebben.
Het is alsof je bij het afsluiten bij schuldsaldo na 15 jaar betalen te horen krijgt dat het voor de volgende 5 of 10 jaar u risico niet meer zal dekken ondanks het betalen van de premie.Of dat ziekteverzekering of hospitalisatie na eerst 30 jaar premie bijdrage zou zeggen dat u het recht op operatie of ziekte uitkering verliest ondanks premiebetaling .
- Situatie van brug gepensioneerden is al veel veranderd ten opzichte van vroegere systemen
-Voor werkgevers zijn ouderen ondanks inbinden van looneisen en extra premies toch niet goed genoeg ,
Kijk eens naar de cijfers van het aantal aangeworven mensen van boven de 50 en besef dat uw incentive om oudere mensen terug aan het werk te krijgen door het dreigen met het verlies van uitkeringen na 3 jaar heel cynisch klinkt.
Dit zou best eens tot grote sociale onrust kunnen leiden die plotse veranderingen zodat enkele welgestelden nog iets meer zouden ontvangen door het te halen bij zij die al weinig hebben.
Het is alsof je bij het afsluiten bij schuldsaldo na 15 jaar betalen te horen krijgt dat het voor de volgende 5 of 10 jaar u risico niet meer zal dekken ondanks het betalen van de premie.Of dat ziekteverzekering of hospitalisatie na eerst 30 jaar premie bijdrage zou zeggen dat u het recht op operatie of ziekte uitkering verliest ondanks premiebetaling .
Webmaster
Spaargids is geen politiek forum maar de politiek mag men er wel bij sleuren als het over 3000 euro verlies gaat bij arco maar niet als er veel grotere financiële invloed is op het leven van vele mensen ?Ik lees hier al weken van alles over sp,cdv,vld en dat is geen probleem maar zodra het over NVA gaat moet discussie stoppen.
Heeft het feit dat ik hier reclame zag op de site van de NVA hier iets mee te maken en is dat dan wel nodig op een niet politiek forum?
Reclame ging over of iemand zich veilig voelde en logo van NVA ?
Spaargids is geen politiek forum maar de politiek mag men er wel bij sleuren als het over 3000 euro verlies gaat bij arco maar niet als er veel grotere financiële invloed is op het leven van vele mensen ?Ik lees hier al weken van alles over sp,cdv,vld en dat is geen probleem maar zodra het over NVA gaat moet discussie stoppen.
Heeft het feit dat ik hier reclame zag op de site van de NVA hier iets mee te maken en is dat dan wel nodig op een niet politiek forum?
Reclame ging over of iemand zich veilig voelde en logo van NVA ?
Gedupeerde of niet, dit kan niemand onberoerd laten, zeker Chris Van den Abeele beluisteren of beide.
Ieder zijn mening maar laat politiek even terzijde, ze denken allen in hun voordeel.
Voor alle duidelijkheid voor mij moet de belastingbetaler niet opdraaien voor de geldzucht van het ACW, maar ik wil wel mijn spaarcenten terug van de verantwoordelijken.
Het gesprek van een 73 jarige man met K. Peeters op de nieuwjaarsreceptie CD&v.
Voor diegene die het gemist hebben op Terzake, confrontatie van K.Peeters met Arco gedupeerden.
Na 10 min47 start het interview.
http://www.canvas.be/programmas/terzake ... #panel-epi" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke week kruipt radiojournalist Chris Van den Abeele in zijn pen.
Een open brief aan een 73-jarige strijdvaardige Arcopar-spaarder.
Doe aub de moeite om dit te beluisteren.
http://www.radio1.be/programmas/bonus/m ... n-chris-13" onclick="window.open(this.href);return false;
Ieder zijn mening maar laat politiek even terzijde, ze denken allen in hun voordeel.
Voor alle duidelijkheid voor mij moet de belastingbetaler niet opdraaien voor de geldzucht van het ACW, maar ik wil wel mijn spaarcenten terug van de verantwoordelijken.
Het gesprek van een 73 jarige man met K. Peeters op de nieuwjaarsreceptie CD&v.
Voor diegene die het gemist hebben op Terzake, confrontatie van K.Peeters met Arco gedupeerden.
Na 10 min47 start het interview.
http://www.canvas.be/programmas/terzake ... #panel-epi" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke week kruipt radiojournalist Chris Van den Abeele in zijn pen.
Een open brief aan een 73-jarige strijdvaardige Arcopar-spaarder.
Doe aub de moeite om dit te beluisteren.
http://www.radio1.be/programmas/bonus/m ... n-chris-13" onclick="window.open(this.href);return false;