Argenta Fund Plan KAP B1 Click Performer ?
TIP
Argenta Fund Plan KAP B1 Click Performer ?
Ik dacht voor de volgende jaren wat geld te beleggen in de grondstofsector.
Nu kwam ik net dit tegen:
Carmignac Commodities via Argenta.
* 100% kapitaalbescherming (2)
* Geen roerende voorheffing
* Dynamisch veiligheidsmechanisme
* Jaarlijkse klik
Lijkt dit niet interessant ?
http://www.argenta.be/nl/beleggen/icb/AFPKapB1/AFPKAPB1Tranche19ClickPerformer.aspx
Nu kwam ik net dit tegen:
Carmignac Commodities via Argenta.
* 100% kapitaalbescherming (2)
* Geen roerende voorheffing
* Dynamisch veiligheidsmechanisme
* Jaarlijkse klik
Lijkt dit niet interessant ?
http://www.argenta.be/nl/beleggen/icb/AFPKapB1/AFPKAPB1Tranche19ClickPerformer.aspx
Re: Argenta Fund Plan KAP B1 Click Performer ?
ok, probeer even te volgen.
Dit is een tak23 levensverzekering --- > deze levensverzekering belegt in een intern fonds van Argenta -- > dit fonds belegt in notes van Société Générale Acceptance, dit zijn een soort obligaties van SGA --- > deze notes beleggen op hun beurt in het fonds Carmignac Commodities
Volg je nog ?
Af en toe wordt er door SG wat geld geleend en bijkomend belegd voor "extra" rendement. Zo kan tot 200% van je geld belegd worden, dus met 100% extra geleend geld. Zoiets zal wel geen risico meebrengen zeker ?
Elk jaar wordt er 3,00% van de waarde van de fondsen afgehouden alsof de fondsen een jaarlijks dividend van 3,00% per jaar zouden uitkeren. Dit dividend wordt niet meegerekend in de berekening van de finale stijging van de korf.
Ik hoop dat je nog volgt.
Argenta krijgt voor de herverpakking als tak23 verzekering een eenmalige vergoeding van 4,26% en een jaarlijkse vergoeding 1,15%. Dit gaat natuurlijk ten koste van het rendement. Ook bij de andere tussenstadia zal er wel ergens iets blijven plakken zeker ?
Er is geen rendementsgarantie, enkel een kapitaalsbescherming op einddatum, gegarandeerd door ... Société Générale. Indien Argenta of SG in betalingsmoeilijkheden komt, is de kapitaalsgarantie ... 0%.
Begrepen ?
Indien je de financiele infofiche en de prospectus volledig begrijpt, en dus kan inschatten wat de risico's en min/meerwaarden van het product zijn, kopen maar.
Voor 90% van de mensen zijn dit dergelijke producten echter totaal ondoorzichtige producten, en de mensen weten niet goed wat er in feite met hun geld gebeurt. De kredietcrisis heeft ons echter geleerd dat je niet mag vertrouwen dat dit wel goed komt en dat je bank het beste met je voor heeft.
Mijn persoonlijke mening: indien je een gestructureerd product niet begrijpt, niet in beleggen !
Dit is een tak23 levensverzekering --- > deze levensverzekering belegt in een intern fonds van Argenta -- > dit fonds belegt in notes van Société Générale Acceptance, dit zijn een soort obligaties van SGA --- > deze notes beleggen op hun beurt in het fonds Carmignac Commodities
Volg je nog ?
Af en toe wordt er door SG wat geld geleend en bijkomend belegd voor "extra" rendement. Zo kan tot 200% van je geld belegd worden, dus met 100% extra geleend geld. Zoiets zal wel geen risico meebrengen zeker ?
Elk jaar wordt er 3,00% van de waarde van de fondsen afgehouden alsof de fondsen een jaarlijks dividend van 3,00% per jaar zouden uitkeren. Dit dividend wordt niet meegerekend in de berekening van de finale stijging van de korf.
Ik hoop dat je nog volgt.
Argenta krijgt voor de herverpakking als tak23 verzekering een eenmalige vergoeding van 4,26% en een jaarlijkse vergoeding 1,15%. Dit gaat natuurlijk ten koste van het rendement. Ook bij de andere tussenstadia zal er wel ergens iets blijven plakken zeker ?
Er is geen rendementsgarantie, enkel een kapitaalsbescherming op einddatum, gegarandeerd door ... Société Générale. Indien Argenta of SG in betalingsmoeilijkheden komt, is de kapitaalsgarantie ... 0%.
Begrepen ?
Indien je de financiele infofiche en de prospectus volledig begrijpt, en dus kan inschatten wat de risico's en min/meerwaarden van het product zijn, kopen maar.
Voor 90% van de mensen zijn dit dergelijke producten echter totaal ondoorzichtige producten, en de mensen weten niet goed wat er in feite met hun geld gebeurt. De kredietcrisis heeft ons echter geleerd dat je niet mag vertrouwen dat dit wel goed komt en dat je bank het beste met je voor heeft.
Mijn persoonlijke mening: indien je een gestructureerd product niet begrijpt, niet in beleggen !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@robokat, alvast bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
Wat denk je er dan van wanneer ik rechtstreeks zou beleggen in een Carmignac Commodities fonds ?
http://www.argenta.be/nl/beleggen/icb/Carmignac/Carmignac_Commodities.aspx
IK ben op zoek naar een fonds dat in grondstoffen belegd en aangekocht kan worden via :
Argenta of Rabobank.
Wat denk je er dan van wanneer ik rechtstreeks zou beleggen in een Carmignac Commodities fonds ?
IK ben op zoek naar een fonds dat in grondstoffen belegd en aangekocht kan worden via :
Argenta of Rabobank.
Rechtstreeks beleggen in Carmignac lijkt me een betere keuze dan die ingewikkelde herverpakte producten. Carmignac heeft een zeer goede reputatie.
De opportuniteit van het beleggen in grondstoffen moet je wel zelf afwegen
Ik heb dit fonds in mijn portfolio en heb er alvast geen spijt van.ann01 schreef: @robokat, alvast bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
Argenta of Rabobank.
En zoals Robokat al aangeeft, al die herverpakte producten dienen enkel om al de tussenschakels hun brood te laten verdienen en dit natuurlijk ten koste van de sukkelaar die het gekocht heeft.
Afblijven van al die verpakte en herverpakte zaken. Het echte is ( meestal ) altijd beter.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Wat is jouw persoonlijke mening hierover ??robokat schreef: De opportuniteit van het beleggen in grondstoffen moet je wel zelf afwegen :)
P.S
Instapkost via Argenta 2%
Instapkost via Rabo 1%
Ik ga hier niet mee akkoord. Ik geef toe dat er veel brol zit in de afgeleide producten. De Tak 23 versie heb ik niet in detail bestudeerd. Ik heb een tijd terug op een Argentabon ingeschreven die belegd in Carmignac Patrimoine. Net als dit product zie ik 2 immense voordelen:robokat schreef:
Rechtstreeks beleggen in Carmignac lijkt me een betere keuze dan die ingewikkelde herverpakte producten. Carmignac heeft een zeer goede reputatie.
- Kapitaalgarantie, ook al is het bruto.
- Hefboomeffect, tot 200%.
Hoe kan je dit zelf simuleren ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
De kapitaalsgarantie is mooi, maar zoals gebruikelijk vreet dit aan het rendement.Net als dit product zie ik 2 immense voordelen:
De beheerders van dit product moeten beter presteren dan de experten van Carmignac zelf, opdat de hefboom een positief effect zou hebben. Hefbomen kunnen ook negatief werken, 2x zo snel naar beneden.
De beheerders van Carmignac hebben bewezen dat ze weten wat ze doen. Of dit bij SGA ook zo is, valt nog te bezien. Van 1 ding kan je zeker zijn: er zijn een heleboel extra kosten, en die moeten goedgemaakt worden vooraleer de tak23 het origineel kan outperformen.
Niet dat ik dat onmogelijk acht, alleen slagen 90% van de fondsbeheerders er niet eens in om beter te doen dan de index, dus heb ik mijn twijfels bij dit complexe product. De tussenschakels zullen er in ieder geval goed aan verdienen.
Grondstoffen zijn al heel sterk gestegen (Carm. Com dit jaar +45%) . De vraag is dus welke stijging we nog kunnen verwachten
Wat is jouw persoonlijke mening hierover ??
Voordeel van de Carmignac Commodities is ook dat het een SICAV is naar Luxemburgs recht waarop geen inkomstenbelastingen zijn.
Dit in tegenstelling tot de meeste Carmignacfondsen die Gemeenschappelijke Beleggingsfondsen zijn ( geen rechtspersoonlijkheid hebben) en waarop je inkomsten zelf moet aangeven en bij sommige ( als obligatiegedeelte >40%) bij verkoop nog een roerende voorheffing ingehouden wordt op de meerwaarde.
Dit in tegenstelling tot de meeste Carmignacfondsen die Gemeenschappelijke Beleggingsfondsen zijn ( geen rechtspersoonlijkheid hebben) en waarop je inkomsten zelf moet aangeven en bij sommige ( als obligatiegedeelte >40%) bij verkoop nog een roerende voorheffing ingehouden wordt op de meerwaarde.
robokat schreef:De kapitaalsgarantie is mooi, maar zoals gebruikelijk vreet dit aan het rendement.Net als dit product zie ik 2 immense voordelen:
De beheerders van dit product moeten beter presteren dan de experten van Carmignac zelf, opdat de hefboom een positief effect zou hebben. Hefbomen kunnen ook negatief werken, 2x zo snel naar beneden[/b].
Daarom juist vind ik het zo interessant. Het is een hefboom zonder dat je het risico loopt om onder je 100% bruto-kapitaal te komen.
De beheerders van Carmignac hebben bewezen dat ze weten wat ze doen. Of dit bij SGA ook zo is, valt nog te bezien. Van 1 ding kan je zeker zijn: er zijn een heleboel extra kosten, en die moeten goedgemaakt worden vooraleer de tak23 het origineel kan outperformen.
Niet dat ik dat onmogelijk acht, alleen slagen 90% van de fondsbeheerders er niet eens in om beter te doen dan de index, dus heb ik mijn twijfels bij dit complexe product. De tussenschakels zullen er in ieder geval goed aan verdienen.
Hoeveel SG & Argenta eraan verdienen kan exact worden uitgerekend. Je kan ook tot op de cent uitrekenen hoeveel je verliest in een worst-case scenario waar Argenta en Société Generale nog overeind blijven. Als je rechtstreeks in het fonds belegt geldt 'historische rendementen geven geen garantie voor de toekomst'.
Ik zou het interessant vinden als je zelf een formule kan uitdokteren om te bellegen in een fonds waar je zelf ervoor zorgt dat je kapitaal op bv. 5 jaar gedekt is tot bv. 98% van de inzet.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]