Argenta: Internetbankieren: nieuw vanaf 31 oktober
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Vanaf 31 oktober zal voor overschrijvingen en bestendige opdrachten Sepa de standaard worden in Argenta’s Internetbankieren.
Sepa staat voor Single Euro Payments Area. Sepa maakt het mogelijk om in een Europees kader voor debetkaarten, overschrijvingen en domiciliëringen in de hele eurozone even gemakkelijk te betalen als in België, onder dezelfde basisvoorwaarden en met dezelfde basisrechten en -verplichtingen.
Dat betekent dat u met één rekening, één debetkaart en één overschrijvingsformulier overal in Europa betalingen kunt uitvoeren en dat uw domiciliëringen eenvoudiger zullen worden.
Meer uitleg over Sepa vindt u in het Dossier Sepa.
Wat verandert er voor u binnen het internetbankieren?
* Rekeningen:
De grootste verandering is dat het rekeningnummer in alle schermen in het Sepa-formaat getoond wordt. Dat bestaat uit:
o het IBAN-nummer: het International Bank Account Number of het internationale rekeningnummer. Dit IBAN-rekeningnummer is uw “oude” Belgische rekeningnummer, voorafgegaan door de landcode BE en 2 controlecijfers.
o de BIC-code: de Bank Identification Code of de identificatiecode van de bankinstelling. De BIC-code van Argenta is ARSPBE22.
* Overschrijvingen:
Vanaf 31 oktober worden overschrijvingen in het Sepa-formaat geregistreerd.
De keuze bij de invoer tussen een nationale overschrijving of een Sepa-overschrijving vervalt dan.
De nationale memo-overschrijvingen die ingevoerd worden vóór 31 oktober en een uitvoeringsdatum na 1 november hebben, zullen door Argenta omgezet worden naar het Sepa-formaat. U hoeft hiervoor niets te ondernemen.
* Bestendige opdrachten:
Vanaf 31 oktober worden bestendige opdrachten in Sepa-formaat geregistreerd. De keuze bij de invoer tussen een nationale bestendige opdracht of een Sepa bestendige opdracht vervalt dan.
Het overzicht van uw geregistreerde bestendige opdrachten zal volledig in het Sepa-formaat getoond worden.
* Begunstigden:
Op 31 oktober zal Argenta uw nationale begunstigden automatisch omzetten naar het Sepa-formaat. Begunstigden zonder naam kunnen niet omgezet worden naar Sepa omdat “naam begunstigde” een verplicht veld is binnen Sepa. Deze begunstigden zullen dan verwijderd worden. Als de begunstigde een rekening binnen Argenta heeft, wordt de naam automatisch aangevuld.
* Domiciliëringen:
Voor domiciliëringen wijzigt er niets. De nationale domiciliëring en de Europese domiciliëring blijven nog tot minstens 31 december 2011 naast elkaar bestaan.
Sepa staat voor Single Euro Payments Area. Sepa maakt het mogelijk om in een Europees kader voor debetkaarten, overschrijvingen en domiciliëringen in de hele eurozone even gemakkelijk te betalen als in België, onder dezelfde basisvoorwaarden en met dezelfde basisrechten en -verplichtingen.
Dat betekent dat u met één rekening, één debetkaart en één overschrijvingsformulier overal in Europa betalingen kunt uitvoeren en dat uw domiciliëringen eenvoudiger zullen worden.
Meer uitleg over Sepa vindt u in het Dossier Sepa.
Wat verandert er voor u binnen het internetbankieren?
* Rekeningen:
De grootste verandering is dat het rekeningnummer in alle schermen in het Sepa-formaat getoond wordt. Dat bestaat uit:
o het IBAN-nummer: het International Bank Account Number of het internationale rekeningnummer. Dit IBAN-rekeningnummer is uw “oude” Belgische rekeningnummer, voorafgegaan door de landcode BE en 2 controlecijfers.
o de BIC-code: de Bank Identification Code of de identificatiecode van de bankinstelling. De BIC-code van Argenta is ARSPBE22.
* Overschrijvingen:
Vanaf 31 oktober worden overschrijvingen in het Sepa-formaat geregistreerd.
De keuze bij de invoer tussen een nationale overschrijving of een Sepa-overschrijving vervalt dan.
De nationale memo-overschrijvingen die ingevoerd worden vóór 31 oktober en een uitvoeringsdatum na 1 november hebben, zullen door Argenta omgezet worden naar het Sepa-formaat. U hoeft hiervoor niets te ondernemen.
* Bestendige opdrachten:
Vanaf 31 oktober worden bestendige opdrachten in Sepa-formaat geregistreerd. De keuze bij de invoer tussen een nationale bestendige opdracht of een Sepa bestendige opdracht vervalt dan.
Het overzicht van uw geregistreerde bestendige opdrachten zal volledig in het Sepa-formaat getoond worden.
* Begunstigden:
Op 31 oktober zal Argenta uw nationale begunstigden automatisch omzetten naar het Sepa-formaat. Begunstigden zonder naam kunnen niet omgezet worden naar Sepa omdat “naam begunstigde” een verplicht veld is binnen Sepa. Deze begunstigden zullen dan verwijderd worden. Als de begunstigde een rekening binnen Argenta heeft, wordt de naam automatisch aangevuld.
* Domiciliëringen:
Voor domiciliëringen wijzigt er niets. De nationale domiciliëring en de Europese domiciliëring blijven nog tot minstens 31 december 2011 naast elkaar bestaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Argenta: Internetbankieren: nieuw vanaf 31 oktober
Logisch gevolg:
Onbeschikbaarheid internetbankieren van 30 oktober 23.30 uur tot 31 oktober 08.00 uur
Door onderhoudswerken zal Argenta’s internetbankieren onbeschikbaar zijn van 30 oktober 23.30 uur tot 31 oktober 08.00 uur. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Onbeschikbaarheid internetbankieren van 30 oktober 23.30 uur tot 31 oktober 08.00 uur
Door onderhoudswerken zal Argenta’s internetbankieren onbeschikbaar zijn van 30 oktober 23.30 uur tot 31 oktober 08.00 uur. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
http://www.keytradebank.com/pdf/doccent ... nfo_nl.pdfVaganzza schreef:Vanaf 31 oktober zal voor overschrijvingen en bestendige opdrachten Sepa de standaard worden in Argenta’s Internetbankieren.
Keytrade Bank is klaar om vanaf 28 januari 2008 SEPA overschrijvingen te verwerken
Alléé, bijna 3 jaar na Keytrade zijn ze nu ook méé

En dan moet ik mij constant verdedigen (als ex-Argenta klant (15 jaar) !), dat Keytrade gewoon zijn tijd altijd ver vooruit is....
dit is het zoveelste bewijs, en ik kom met feiten, niet met 'onderbuikgevoelens'

Je kon bij Argenta al langer SEPA overschrijvingen doen.satsurfer schreef:http://www.keytradebank.com/pdf/doccent ... nfo_nl.pdfVaganzza schreef:Vanaf 31 oktober zal voor overschrijvingen en bestendige opdrachten Sepa de standaard worden in Argenta’s Internetbankieren.
Keytrade Bank is klaar om vanaf 28 januari 2008 SEPA overschrijvingen te verwerken
Alléé, bijna 3 jaar na Keytrade zijn ze nu ook méé![]()
En dan moet ik mij constant verdedigen (als ex-Argenta klant (15 jaar) !), dat Keytrade gewoon zijn tijd altijd ver vooruit is....
dit is het zoveelste bewijs, en ik kom met feiten, niet met 'onderbuikgevoelens'
Nu kan je echter ENKEL kiezen voor SEPA.
Dit betekent dus dat een factuur in het oude formaat, moet ingevuld worden in een SEPA overschrijving.
Gelukkig verandert Argenta hier voor je automatisch het gewone rekeningnummer in het sepa formaat.
ook vanaf januari 2008? graag feiten.azirtoo schreef: Je kon bij Argenta al langer SEPA overschrijvingen doen.
Bij Keytrade kan je nog altijd beide gebruiken...Keytrade zet vanaf dag 1 ook automatisch de oude rekeningnr.'s naar SEPA om.azirtoo schreef:Nu kan je echter ENKEL kiezen voor SEPA.
Dit betekent dus dat een factuur in het oude formaat, moet ingevuld worden in een SEPA overschrijving.
tja, dat ontbrak er nog aan.....azirtoo schreef: Gelukkig verandert Argenta hier voor je automatisch het gewone rekeningnummer in het sepa formaat.
ik ga niet verder doorbomen over de functionaliteiten van keytrade (een echte internetbank), want dit leidt ons af van de thread.
Ik zeg zelf niks verkeerd over Keytrade en ben ook van mening dat Argenta zwaar achterloopt.satsurfer schreef:ook vanaf januari 2008? graag feiten.azirtoo schreef: Je kon bij Argenta al langer SEPA overschrijvingen doen.
Bij Keytrade kan je nog altijd beide gebruiken...Keytrade zet vanaf dag 1 ook automatisch de oude rekeningnr.'s naar SEPA om.azirtoo schreef:Nu kan je echter ENKEL kiezen voor SEPA.
tja, dat ontbrak er nog aan.....azirtoo schreef: Gelukkig verandert Argenta hier voor je automatisch het gewone rekeningnummer in het sepa formaat.
ik ga niet verder doorbomen over de functionaliteiten van keytrade (een echte internetbank), want dit leidt ons af van de thread.
Toch wilde ik duidelijk maken dat er in principe niet veel is veranderd bij Argenta en dat SEPA overschrijvingen eerder mogelijk waren.
ok, sorry....verkeerd begrepen.....azirtoo schreef:Ik zeg zelf niks verkeerd over Keytrade en ben ook van mening dat Argenta zwaar achterloopt.
Toch wilde ik duidelijk maken dat er in principe niet veel is veranderd bij Argenta en dat SEPA overschrijvingen eerder mogelijk waren.
uit miserie 4 jaar geleden vertrokken....en ik ga niet meer terug.....vb. helpdesk tot 22 u. bij keytrade....
Ik ben nog steeds heel tevreden van Argenta internetbankieren. Ik zat twee jaar geleden nog bij Fortis die toen zogezegd de beste waren qua internetbankieren maar ik vind Argenta echt niet slechter dan Fortis toen, het trekt goed op elkaar.
Ik ben ook klant bij Keytrade en de aanmeldprocedure daar vind ik omslachtiger dan bij Argenta.
Ik ben ook klant bij Keytrade en de aanmeldprocedure daar vind ik omslachtiger dan bij Argenta.
Ik kan satsurfer zeker en vast begrijpen.Wook schreef:Ik ben nog steeds heel tevreden van Argenta internetbankieren. Ik zat twee jaar geleden nog bij Fortis die toen zogezegd de beste waren qua internetbankieren maar ik vind Argenta echt niet slechter dan Fortis toen, het trekt goed op elkaar.
Enkele jaren geleden was Argenta internetbankieren een zeer amateuristisch product.
Dit is de laatste jaren zeker en vast verbeterd en op dit moment ben ik er ook tevreden over.
Ook de verwerking van overschrijvingen gaat veel sneller dan enkele jaren terug.
Qua internetbankieren gaat Argenta er dus zeker op vooruit en op dit moment moet het naar mijn mening niet onderdoen voor andere banken (zeker na de invoer van de kaartlezer).
ja, ik moest speciaal een andere bank zoeken om mijn EU-overschrijvingen te doen!!!!azirtoo schreef:Enkele jaren geleden was Argenta internetbankieren een zeer amateuristisch product.
daar ik regelmatig aankopen deed in buitenland, moest ik ouderwets overschrijvingsformulier naar kantoor brengen, en zij moesten het dan naar hoofdkantoor in A'pen doorsturen. Dus dat duurde minstens 1 week tegen dat bestemmeling geld ontving!
rekeninguittreksels afprinten, amai! (allee, ik printte ze af naar Adobe PDF printer=extern programma), dan moest je bevestigen dat je uittreksel afgeprint waren op argenta site.....
Als ik dit met keytrade vergelijk, gewoon periode selecteren....en maakt PDF bestandje...
makkelijk als je vb. betalingsbewijs moet hebben voor aankoop,...
ook zoeken in het verleden....is makkie....met Argenta heel moeilijk. Alhoewel ik mij niet alles meer herinner (gelukkig misschien)