Argenta Limieten Overschrijvingen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Argenta Limieten Overschrijvingen
Weet iemand hoe het Argenta Limieten verhaal (overboekingen) in elkaar zit ?
Ik moet namelijk een groot bedrag van mijn spaarrekening overschrijven, maar dat moet eerst naar de gewone rekening en kan pas dan naar de bestemmeling.
Telkens loop ik echter tegen de limiet aan.
Is dat per valutadatum of per overschrijving of per lot ?
Hoe gaan jullie te werk om dat (op voorhand) in te leggen ?
Ik moet namelijk een groot bedrag van mijn spaarrekening overschrijven, maar dat moet eerst naar de gewone rekening en kan pas dan naar de bestemmeling.
Telkens loop ik echter tegen de limiet aan.
Is dat per valutadatum of per overschrijving of per lot ?
Hoe gaan jullie te werk om dat (op voorhand) in te leggen ?
Re: Argenta Limieten Overschrijvingen
Afspraak maken met kantoorhouder om de operatie te bespreken.
Zelf de elektronische overschrijving doen naar de zichtrekening.
Afhangend van het vertrouwen van de kantoorhouder de zelfde dag naar het kantoor stappen met een afdruk (bewijs) van de overschrijving van spaar naar de zicht rekening. (de kantoorhouder kan die overschrijving maar pas dag daarna zien op zijn scherm)
Vervolgens de kantoorhouder de overschrijving van zicht naar .... laten uitvoeren met dagvaluta.
Zo lukte dat perfect bij mij.
Zelf de elektronische overschrijving doen naar de zichtrekening.
Afhangend van het vertrouwen van de kantoorhouder de zelfde dag naar het kantoor stappen met een afdruk (bewijs) van de overschrijving van spaar naar de zicht rekening. (de kantoorhouder kan die overschrijving maar pas dag daarna zien op zijn scherm)
Vervolgens de kantoorhouder de overschrijving van zicht naar .... laten uitvoeren met dagvaluta.
Zo lukte dat perfect bij mij.
Laatst gewijzigd door Flytox op 15 januari 2013, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de reactie
Maar hoe zit het limieten verhaal in elkaar ? Ik zou het liever achter mijn PC regelen.
Maar hoe zit het limieten verhaal in elkaar ? Ik zou het liever achter mijn PC regelen.
Zoals de desbetreffende wet, onduidelijk.
De wet zegt IMHO niets over het totale bedrag van overschrijvingen die in één lot zitten (en dan nog binnen dezelfde bank)
Voor zover ik weet ligt de limiet bij Argenta op 25.000 € aan overschrijvingen per dag.
Voor grotere bedragen:
- in stapjes van 25.000 € overschrijven. Wel opletten, want je kan dan geen enkele andere overschrijving meer doen.
- aan de kantoorhouder vragen. Zij kunnen overschrijven zonder limieten
- Vragen aan de kantoorhouder om je limieten te verhogen.
Voor grotere bedragen:
- in stapjes van 25.000 € overschrijven. Wel opletten, want je kan dan geen enkele andere overschrijving meer doen.
- aan de kantoorhouder vragen. Zij kunnen overschrijven zonder limieten
- Vragen aan de kantoorhouder om je limieten te verhogen.