Argenta maakt Golden-pakket duurder
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta maakt Golden-pakket duurder
Vind als ze toch ook jaarlijks gaan opslaan ze per direct ook mogen inschrijven op Apple-Pay met hun golden card.
ALs dit niet binnenkort komt wijzig ga ik terug naar green. omdat er betere aanbieders zijn voor minder geld.
ALs dit niet binnenkort komt wijzig ga ik terug naar green. omdat er betere aanbieders zijn voor minder geld.
Re: Argenta maakt Golden-pakket duurder
Welke aanbieders overweeg je dan? Hebben ze een gelijkwaardig pakket?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wordt hoog tijd dat ze het fraude verhaal eens deftig gaan aanpakken.
bvb als voorbeeld bij Me direct wordt er geld naar een externe rekening overgeschreven en hopsa via sms melding
Hallo grootbanken .......( wat een kleine speler kan...)
Nu in verleden daar klant en al weken ge moet updten .....
Staat niet het komt van Argenta zelf.
Maar daar nog klant zou ik me toch vragen stellen.
bvb als voorbeeld bij Me direct wordt er geld naar een externe rekening overgeschreven en hopsa via sms melding
Hallo grootbanken .......( wat een kleine speler kan...)
Nu in verleden daar klant en al weken ge moet updten .....
Staat niet het komt van Argenta zelf.
Maar daar nog klant zou ik me toch vragen stellen.
Ik ken veel kennissen die maandelijks phishing mails krijgen van Argenta. De vraag is eerder hoe het komt dat deze bank nog steeds mag blijven opereren onder dergelijke omstandigheden.
Wie kent wie, en de klanten die het normaal vinden.
Als ze eens moesten veranderen van bank zal rap actie komen.
En ja, het zal de schuld van hun agentschappen zijn zeker.
Hoezo ? Alsof die phishing mails van Argenta zélf zouden komen !
Dat soort mails zijn er ook van andere banken. En de geadresseerden hoeven niet eens klant te zijn bij die bepaalde banken.
Denk inderdaad ook niet dat die dat zelf doen…
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Voor wie er nog zou aan twijfelen (dit kan bij allerlei instanties, zoals banken, verzekeringen, ...) :
https://www.argenta.be/nl/bankieren/phi ... -mail.html
https://www.argenta.be/nl/bankieren/phi ... -mail.html
Phishing via e-mail. Zo herken je het.
1. Fraudeurs sturen een valse mail die van Argenta lijkt te komen naar een reeks e-mailadressen die ze bijvoorbeeld via hacking op het internet hebben gevonden. De boodschap is vaak dezelfde:
* Er is een probleem met je betaalkaart, rekening, internetbankieren, digipas, investering, …
* Om het probleem op te lossen moet je actie ondernemen.
* Als je de instructies in de mail niet volgt verlies je de toegang tot je rekening, je profiel, internetbankieren, … of kost het je geld.
2. Meestal staat in phishingmails dat je op een link moet klikken.
3. Via die link kom je op een valse website terecht, zogezegd van Argenta. Daar moet je persoonlijke gegevens invullen of je aanmelden met je digipas. De fraudeurs kunnen die gegevens dan gebruiken om toegang te krijgen tot je rekeningen.
. . .
Uiteraard komen die phishing mails niet van Argenta, maar zie er opvallend veel van Argenta voorbij komen en bijv. van KBC amper...
JA DUH. Dat weet ik ook wel.
Natuurlijk komen die niet van Argenta zelf haha. Het zou er nog aan mankeren. Ale, ik zou er langs de andere kant niet van verschieten. Denk niet dat iedere bankmedewerker zo heilig is. Soit. Maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Het is frappant dat hun naam altijd passeert. Er eijn toch meer banken? Waarom kunnen ze zomaar Argenta viseren? Nogmaals, waarom zou die bank nog morgen opereren als zoiets kan blijven gebeuren.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Omdat Argenta met een 'A' begint. Het klinkt dom, maar soms is het zo simpel als dat: het is de eerste bank die een oplichter ziet staan in een lijstje, VDK zal niet zo snel last hebben van die schurken. Ze hebben ook heel wat kantoren (en dus klanten). Ik denk dat die oplichters weten dat ze meer kans hebben bij de nummer 1 onder de banken dan bij bv. Santander.
Op een gelijkaardige manier komt het nummer 1 meer voor dan het nummer 2 enz. , overal: in wetenschappelijke publicaties maar ook bv. op broodzakken of in "Humo", om maar iets te noemen. (Maar ik wijk af. Ik wil alleen zeggen dat men het soms niet ver moet zoeken.)
Op een gelijkaardige manier komt het nummer 1 meer voor dan het nummer 2 enz. , overal: in wetenschappelijke publicaties maar ook bv. op broodzakken of in "Humo", om maar iets te noemen. (Maar ik wijk af. Ik wil alleen zeggen dat men het soms niet ver moet zoeken.)
KBC zal proberen mensen een verzekering tegen phishing aan te smeren.
https://www.hln.be/binnenland/moet-je-b ... ~a38a7c62/
De beste verzekering is natuurlijk je verstand gebruiken en niet op links klikken of qr codes scannen en geen telefoonnummers opnemen die niet in je adresboek staan.
En het is nog gratis ook.
https://www.hln.be/binnenland/moet-je-b ... ~a38a7c62/
De beste verzekering is natuurlijk je verstand gebruiken en niet op links klikken of qr codes scannen en geen telefoonnummers opnemen die niet in je adresboek staan.
En het is nog gratis ook.
Vermits ik geen banden heb met misdaadsyndicaten van welk pluimage dan ook, blijft het louter bij speculatie mijnerzijds, maar zou het er ook (naast het alfabetisch element) niet mee te maken kunnen hebben dat de klanten van Argenta een interessante prooi vormen omwille van demografische kenmerken?
Ik geloof niet dat ik ooit al eens 'officiële' statistieken heb gezien, maar zou het niet zo zijn dat de klanten van Argenta gemiddeld genomen wat ouder zijn (= grotere kans om een tekort aan digitale geletterdheid) en misschien ook iets minder vaak hooggeschoold? (Dat laatste koppel ik aan een sterke aanwezigheid op het platteland, met een sterke agrarische sector die zeler in historisch perspectief wel kapitaalkrachtigen opleverde, maar minder hooggeschoolden.) Niet dat hooggeschoolden geen slachtoffer van phishing worden, maar ik neem wel aan dat er procentueel verschillen bestaan wanneer rekening wordt gehouden met de scholingsgraad.
Wat zéker ook niet helpt, is dat Argenta een aantal jaar geleden na jaren van technologische achterstand eerst een inhaalbeweging maakte om dan even plots weer van koers te veranderen en de digitale ontwikkeling nu zo ongeveer links laat liggen. (Wat ik trouwens een bizarre strategie vind voor een bank; het lijkt erop alsof ze niet geïnteresseerd zijn in het bereiken van -70-jarigen. Op termijn gaat dat fout.) Het hele digitale platform van Argenta lijkt op een ruwbouw waarin alleen op de benedenverdieping een afgewerkt kantoor is geïnstalleerd.
Ik geloof niet dat ik ooit al eens 'officiële' statistieken heb gezien, maar zou het niet zo zijn dat de klanten van Argenta gemiddeld genomen wat ouder zijn (= grotere kans om een tekort aan digitale geletterdheid) en misschien ook iets minder vaak hooggeschoold? (Dat laatste koppel ik aan een sterke aanwezigheid op het platteland, met een sterke agrarische sector die zeler in historisch perspectief wel kapitaalkrachtigen opleverde, maar minder hooggeschoolden.) Niet dat hooggeschoolden geen slachtoffer van phishing worden, maar ik neem wel aan dat er procentueel verschillen bestaan wanneer rekening wordt gehouden met de scholingsgraad.
Wat zéker ook niet helpt, is dat Argenta een aantal jaar geleden na jaren van technologische achterstand eerst een inhaalbeweging maakte om dan even plots weer van koers te veranderen en de digitale ontwikkeling nu zo ongeveer links laat liggen. (Wat ik trouwens een bizarre strategie vind voor een bank; het lijkt erop alsof ze niet geïnteresseerd zijn in het bereiken van -70-jarigen. Op termijn gaat dat fout.) Het hele digitale platform van Argenta lijkt op een ruwbouw waarin alleen op de benedenverdieping een afgewerkt kantoor is geïnstalleerd.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Wat bedoel je met dat laatste? Ik begrijp het niet goed, "een ruwbouw waarin alleen op de benedenverdieping een afgewerkt kantoor is geïnstalleerd". In mijn streek zijn ze op enkele jaren al 3x verhuisd (en als ik het iets langer neem 4x). Als je het figuurlijk bedoelt, begrijp ik het nog minder. Waar slaat de ruwbouw op? Op hun digitaal systeem? (Internetbankieren? De app?). In welk opzicht is dat niet afgewerkt?