Argenta of ING lion account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta of ING lion account
wat ik eigenlijk vroeg was
gewone zichtrekening met home bank en online spaarrekening en termijnrekening.
Alle rekeningen aan elkaar gekoppeld.
Simpel bij andere banken: bij ING ingewikkeld en doen dingen waar je dan toevallig achter komt, dat je er deftig mee in de rats kunt komen te zitten.
Begint al goed daar met dien adviseur
gewone zichtrekening met home bank en online spaarrekening en termijnrekening.
Alle rekeningen aan elkaar gekoppeld.
Simpel bij andere banken: bij ING ingewikkeld en doen dingen waar je dan toevallig achter komt, dat je er deftig mee in de rats kunt komen te zitten.
Begint al goed daar met dien adviseur
Ik zou toch voor ING kiezen. Ze doen al geruime tijd een prima rentepolitiek met hun Lion Deposit spaarrekening en je kan er overal in een Self'bank terecht voor overschrijvingen, afschriften, stortingen, afhalingen,... en het is net zoals Argenta gratis. Toch als je enkel geld gaat afhalen van ING-automaten.
Voor beleggingen kan je terecht in het kantoor. Al vind ik het toch wel een min-punt dat ze Lion Account-klanten blijkbaar niet willen helpen in de kantoren.
Ook in het buitenland zie je veel ING-kantoren, wat toch een voordeel is als je vaak in het buitenland bent.
Maar je kan misschien best bij zowel Argenta als ING een rekening openen. Het is toch gratis en je kan ze beiden eens een tijdje uitproberen. En dan een definitieve keuze maken.
Voor beleggingen kan je terecht in het kantoor. Al vind ik het toch wel een min-punt dat ze Lion Account-klanten blijkbaar niet willen helpen in de kantoren.
Ook in het buitenland zie je veel ING-kantoren, wat toch een voordeel is als je vaak in het buitenland bent.
Maar je kan misschien best bij zowel Argenta als ING een rekening openen. Het is toch gratis en je kan ze beiden eens een tijdje uitproberen. En dan een definitieve keuze maken.
Laatst gewijzigd door Campzie op 26 augustus 2009, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
ik weet uit ervaring dat je met een lion account wel aan het loket terecht kunt als er echt iets mis. Natuurlijk dat ze liever eerst voorrang geven aan betalende klanten 
Ik werk met een digipass. Je hoeft niet per sé de software van ING te downloaden / te installeren, alles kan online via hun online banking site.
Indien je PC crasht, kan je nog naar de selfbankruimte in het kantoor, je kan ook aan het loket terecht (een noodgeval) EN kan je ook nog telefoonbankieren. Hoezo, zo vast als een ei?
Indien je PC crasht, kan je nog naar de selfbankruimte in het kantoor, je kan ook aan het loket terecht (een noodgeval) EN kan je ook nog telefoonbankieren. Hoezo, zo vast als een ei?
Pecunia non olet
Ezeltje Strekje schreef: Ik werk met een digipass. Je hoeft niet per sé de software van ING te downloaden / te installeren, alles kan online via hun online banking site.
Als je via een digipass inlogt op ING home'bank, kan je dan rekeningafschriften afdrukken van de Lion Deposit?
Nee, ook via de digipass kan je geen uittreksels afdrukken van je deposit account
Pecunia non olet
Uit een post van Ted een beetje hierboven lees ik nochtans dit:Ezeltje Strekje schreef: Nee, ook via de digipass kan je geen uittreksels afdrukken van je deposit account
"En wat de uittreksels van de LION DEPOSIT betreft, in de home bank OFF LINE
in BUDGET vindt je een knop "afdruken" als je de deposit geselecteerd hebt; er is ook een functie "exporteren". De LION ACCOUNT wordt wel geprint bij de self bank."
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ben ontgoocheld over het feit dat je bij argenta geen uittreksel in het kantoor kan afprinten (tenminste van de online rekeningen) 
Ook ing heeft zware minpunten: kosten om geld uit de muur te halen in een niet ing kantoor + het duurt toch wel erg lang om een rekening te openen heb ik de indruk, diggipass kost 15 euro (bij argenta gratis dacht ik),...
PS. keytrade is ook niet zo fantastisch hoor, bij een gestolen of verloren kaart moet de klant 35 euro neertellen (voor nieuwe kaart, om de oude te blokkeren en voor een nieuwe pincode)!!!
Blijkbaar bestaat de ideale bank niet
Ook ing heeft zware minpunten: kosten om geld uit de muur te halen in een niet ing kantoor + het duurt toch wel erg lang om een rekening te openen heb ik de indruk, diggipass kost 15 euro (bij argenta gratis dacht ik),...
PS. keytrade is ook niet zo fantastisch hoor, bij een gestolen of verloren kaart moet de klant 35 euro neertellen (voor nieuwe kaart, om de oude te blokkeren en voor een nieuwe pincode)!!!
Ben teruggeweest naar ING om de boel recht te zetten.
Wat blijkt:met de beleggersrekening( invest account ) welke me jaar geleden geopend werd, kan je enkel en alleen maar transakties doen tussen ING en ING ,en niet naar andere banken. Je hebt wel bankkaart, je kan geld afhalen. Thats it.
Het geld dat op termijnrekening staat,( invest account ) en vrij komt 1/10/2009 gaat nu naar de groene rekening, en niet naar de beleggersrekening.( invest account ) of de Lion account(online zichtrekening ) heb beide rekeningen trouwens geanuleerd )
Geld overschrijven van je beleggersrekening( invest account ) naar FORTIS - DEXIA ofzo gaat niet,ook niet online . Dat vertellen ze je niet als je de rekening opent.
Met de online zichtrekening,( Lion account )kan je enkel verrichtingen doen via PC. Als pc of digipas stuk is,of site uitvalt, kan je niks doen, je kan dan op geen enkele manier aan je geld,ook niet op het loket,en ook geen overschrijving. Alles moet via pc.
Via kantoor/loket geldafhalen -storten-overschrijven kan niet.
Op die manier proberen ze je geld daar te houden,en te beletten dat je naar andere bank geld transfereerd.
Met veel tamtam, eindelijk verkregen;
1/ zichtrekening ( groene rekening ) met online bankieren en bankkaart. gekoppeld aan online spaarrekening ( Lion deposit )
2/Termijnrekening ( long term account ) ook gekoppeld aan online bankieren
Zo kan ik via eender welke PC ( worldwide ) en of aan elk ING loket/kantoor alle verrichtingen doen naar eender welke rekening en of bank. en dit voor 30 euro/jaar.
Uitleg is ni eenvoudig voorgesteld , weet het, heb er zelf beetje tijd mee zoet geweest voor ik het doorhad.
Wat blijkt:met de beleggersrekening( invest account ) welke me jaar geleden geopend werd, kan je enkel en alleen maar transakties doen tussen ING en ING ,en niet naar andere banken. Je hebt wel bankkaart, je kan geld afhalen. Thats it.
Het geld dat op termijnrekening staat,( invest account ) en vrij komt 1/10/2009 gaat nu naar de groene rekening, en niet naar de beleggersrekening.( invest account ) of de Lion account(online zichtrekening ) heb beide rekeningen trouwens geanuleerd )
Geld overschrijven van je beleggersrekening( invest account ) naar FORTIS - DEXIA ofzo gaat niet,ook niet online . Dat vertellen ze je niet als je de rekening opent.
Met de online zichtrekening,( Lion account )kan je enkel verrichtingen doen via PC. Als pc of digipas stuk is,of site uitvalt, kan je niks doen, je kan dan op geen enkele manier aan je geld,ook niet op het loket,en ook geen overschrijving. Alles moet via pc.
Via kantoor/loket geldafhalen -storten-overschrijven kan niet.
Op die manier proberen ze je geld daar te houden,en te beletten dat je naar andere bank geld transfereerd.
Met veel tamtam, eindelijk verkregen;
1/ zichtrekening ( groene rekening ) met online bankieren en bankkaart. gekoppeld aan online spaarrekening ( Lion deposit )
2/Termijnrekening ( long term account ) ook gekoppeld aan online bankieren
Zo kan ik via eender welke PC ( worldwide ) en of aan elk ING loket/kantoor alle verrichtingen doen naar eender welke rekening en of bank. en dit voor 30 euro/jaar.
Uitleg is ni eenvoudig voorgesteld , weet het, heb er zelf beetje tijd mee zoet geweest voor ik het doorhad.
Elke klant zorgt voor inkomsten en verdient dus een service, of hij nu een klassieke klant is of een internet-klant. Een bank die zo aan discriminatie doet, zou al nooit mijn geld krijgen.freetotax2005 schreef: ik weet uit ervaring dat je met een lion account wel aan het loket terecht kunt als er echt iets mis. Natuurlijk dat ze liever eerst voorrang geven aan betalende klanten![]()
Willen ze echt de internet-klanten een andere ( lees mindere ) service geven moeten ze daar maar een appart filiaal voor openen en alle banden doorknippen met de klassieke bank.
Als je bij keytrade een probleem hebt moet je ook niet bij een kantoor van landbouwkrediet terecht.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Het is niet omdat er in de kleine lettertjes staat dat je 35 euro voor een verloren kaart moet betalen dat ze je die ook gaan aanrekenen.jawadde001 schreef: Ben ontgoocheld over het feit dat je bij argenta geen uittreksel in het kantoor kan afprinten (tenminste van de online rekeningen)
Ben je een goede klant zul je dat niet moeten doen, spreek uit ervaring.
Bij argenta geen enkel probleem. Verleden jaar(eind sept. ) geopend golden rekening( zichtrekening ) en termijn rekening.
Vandaag aangevraagd:
1/online spaarrekening gekoppeld aan golden rekening(gewone zichtrekening )
en aan termijn rekening
2/ online bankieren voor golden rekening-online spaar en termijnrekening met digipas.
op 5 minuten was alles klaar, gene zever of gezeik.
Als da gene service is .
Bij ING en CITY bank ging da ni zo eenvoudig.
Vandaag aangevraagd:
1/online spaarrekening gekoppeld aan golden rekening(gewone zichtrekening )
en aan termijn rekening
2/ online bankieren voor golden rekening-online spaar en termijnrekening met digipas.
op 5 minuten was alles klaar, gene zever of gezeik.
Als da gene service is .
Bij ING en CITY bank ging da ni zo eenvoudig.
welk voordeel heeft dit systeem;
Na afloop van termijnrekening wordt kapitaal en intresten gestort op de zichtrekening/spaarrekening.
Via online bankieren kan je direkt overschrijven van zicht naar spaar en vice versa en naar andere rekeningen bij andere banken,of inspelen op de spaarrekeningen,en of termijnrekeningen,zonder eerst langs het kantoor te gaan,waar je het geld weghaald.
Zo behoud je de macht en kontrole.
Heb je bijv. geld op spaar, en andere bank doet promo op termijn ,of ergens anders betere voorwaarden, kan je direkt overschrijven.
Er zal denk ik kleine % oorlog gaan ontstaan bij de banken.
Het geld dat klanten verleden jaar hebben weggehaald, FORTIS SAGA, komt nu ergens vrij, en banken weten dat ook.
En de banken willen nu geld, zodus, denk ik erover
Na afloop van termijnrekening wordt kapitaal en intresten gestort op de zichtrekening/spaarrekening.
Via online bankieren kan je direkt overschrijven van zicht naar spaar en vice versa en naar andere rekeningen bij andere banken,of inspelen op de spaarrekeningen,en of termijnrekeningen,zonder eerst langs het kantoor te gaan,waar je het geld weghaald.
Zo behoud je de macht en kontrole.
Heb je bijv. geld op spaar, en andere bank doet promo op termijn ,of ergens anders betere voorwaarden, kan je direkt overschrijven.
Er zal denk ik kleine % oorlog gaan ontstaan bij de banken.
Het geld dat klanten verleden jaar hebben weggehaald, FORTIS SAGA, komt nu ergens vrij, en banken weten dat ook.
En de banken willen nu geld, zodus, denk ik erover
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zie dat de rente bij de zichtrekening van argenta 0.1% bedraagt. Volgens hun site moet hier nog roerende voorheffing af. Is dit bij andere banken ook zo (dat men RV moet betalen)?
Vind het wel vreemd dat men op de zichtrekening RV moet betalen en niet op spaarrekening...
Tevens vind ik het maar vrij belachelijk, 0.10% - RV...kan je beter niets geven
Heb nog een klein vraagje: dat men de internet-zichtrekening op internet kan raadplegen spreekt voor zich, maar kan men ook de gewone zichtrekening op internet bekijken en ermee handelen (overschrijving,...)?
grtz
Vind het wel vreemd dat men op de zichtrekening RV moet betalen en niet op spaarrekening...
Heb nog een klein vraagje: dat men de internet-zichtrekening op internet kan raadplegen spreekt voor zich, maar kan men ook de gewone zichtrekening op internet bekijken en ermee handelen (overschrijving,...)?
grtz
Laatst gewijzigd door jawadde001 op 26 augustus 2009, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RV is verschuldigd op elke zichtrekening.jawadde001 schreef: Ik zie dat de rente bij de zichtrekening van argenta 0.1% bedraagt. Volgens hun site moet hier nog roerende voorheffing af. Is dit bij andere banken ook zo (dat men RV moet betalen)?
grtz
Als je een gewone zichtrekening neemt bij argenta en aanvraagt of je ermee online kan, kan je er normaal ook alles mee doen.