Argenta of ING lion account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta of ING lion account
En waar lees je dat? Ik zie dat hier toch nergens staan.ludo schreef: Kan je met de Golden rekening van Argenta, geld overschrijven naar een andere bank. Fortis of dexia????
Volgens hun brochure niet, iemand daar ervaring mee????
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Kan je met je Lion Account-bankkaart in de Self'bank eigenlijk je Lion Deposit spaarrekening zien in de automaten en verrichtingen uitvoeren?
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Volgens mij niet, ik kreeg maar altijd alleen de Lion Account te zien.Campzie schreef: Kan je met je Lion Account-bankkaart in de Self'bank eigenlijk je Lion Deposit spaarrekening zien in de automaten en verrichtingen uitvoeren?
De golden is een volwaardige zichtrekening met bankkaarten, domicilieringen, doorlopende opdrachten, overschrijvingen, kredietkaarten, ..., zo gebruik ik ze nu al 10.5 jaar, net als mijn vriendin, schoonbroer en vele anderen.ludo schreef: Kan je met de Golden rekening van Argenta, geld overschrijven naar een andere bank. Fortis of dexia????
Volgens hun brochure niet, iemand daar ervaring mee????
Vraag me echt af of niemand dat hier wil snappen.
De golden rekening is nu ( al meer dan 10.5 jaar ) een zichtrekening, wat ze 20 jaar gelden was, doet er niet toe.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
klopt, golden is een volwaardige zichtrekening, maar vandaag de dag krijgt een nieuwe klant standaard de giro. (En ik kan het weten, want ben onlangs veranderd van bank, naar argenta dus).
firestarter87 schreef:Volgens mij niet, ik kreeg maar altijd alleen de Lion Account te zien.Campzie schreef: Kan je met je Lion Account-bankkaart in de Self'bank eigenlijk je Lion Deposit spaarrekening zien in de automaten en verrichtingen uitvoeren?
Ik kan me amper voorstellen dat je in de Self'Bank niet eens je eigen spaarrekening kan zien?
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Nee, kon deze niet zien. Ging enkel via Home'BankCampzie schreef:firestarter87 schreef:
Volgens mij niet, ik kreeg maar altijd alleen de Lion Account te zien.
Ik kan me amper voorstellen dat je in de Self'Bank niet eens je eigen spaarrekening kan zien?![]()
Honnepon schreef:De ING Lion Deposit (momenteel 2% +0,50%) laat inderdaad niet toe om uittreksels te printen. Momenteel krijg je slechts jaarlijks in januari (na de renteberekening) een gratis uittreksel met de post toegestuurd.Campzie schreef: Van de Lion Account (zichtrekening) kan je uittreksels afdrukken in de selfbank maar van de spaarrekening, de Lion Deposit kan je helemaal niks afdrukken. Je kan je spaarrekening alleen maar opvolgen via Home'bank of het zou ondertussen anders moeten zijn?
ING had gezegd (bijna een jaar geleden) dat ze bezig waren om ook uittreksels elektronisch ter beschikking te stellen via Home Bank zodat ook op verzoek uittreksels kunnen geprint of bewaard worden van de ING Lion Deposit maar ondertussen is dit nog steeds niet het geval.
Alle uittreksels zijn ter beschikking in het kantoor via Self Bank of je kan ze tegen betaling laten opsturen naar je thuisadres.
Argenta zou ik minder aanraden omdat hun internetbankieren op niets trekt, althans volgens mijn ervaring. Het is ten eerste ZEEEEER traag.
Als je een overschrijving voor het weekend wil doen dan moet je die ten laatste de donderdagavond ingeven in het online banking systeem voor 23.00u.
Bij ING wordt dit onmiddellijk doorgevoerd nog de vrijdag en staat normaal ook die dag nog op de begunstigde rekening.
Hun rente van de e-spaar is ook stukken lager dan de ING Lion Deposit.
Met een ING Lion Account, een ING Lion Deposit en eventueel een Groen Boekje (voor manuele afhalingen aan het loket want via Lion Account niet mogelijk want is elektronische rekening) heb je helemaal geen kosten bij ING tenzij je uittreksels naar je thuis laat opsturen.
Dit is mijn ervaring en advies.
Tevens vind ik het feit dat je met ING slechts op 1 computer kan bankieren via hun speciale software eerder een voordeel wegens meer veilig. Als men uw Digipass en wachtwoord/abonnementsnummer bemachtigt dan kan men met gelijk welke computer aan uw rekeningen. Met ING slechts op uw ene computer en als die beveiligd is met een wachtwoord dan wordt het nog een stuk moeilijker.
Als je een paar duizend euro voor bijvoorbeeld een nieuwe tweedehands auto moet gaan afhalen, dan zal je als Lion Account-bezitter dat wel aan het loket kunnen afhalen zeker?
als je enkel een Lion Account ( online zichtrekening ) hebt, kan je aan het loket geen enkele bewerking doen, geen geld afhalen ,geen storting of overschrijving doen.
De benamingen welke ING aan hun rekeningen geven, is uiterst verwarrend, je moet al goed de nederlandse benaming kennen, om te weten welke rekening ze ermee bedoelen, met hun engelse rommel benamingen. Trekt op niks.
Lion Account - invest account - lion deposit - long term account,
en daartussen ' het groen boekje ' en ze hebben misschien wel nog een hoop andere engelse benamingen voor andere rekeningen.
Te gek om los te lopen, een GSM abonnement is doorzichtiger
Lion Account - invest account - lion deposit - long term account,
en daartussen ' het groen boekje ' en ze hebben misschien wel nog een hoop andere engelse benamingen voor andere rekeningen.
Te gek om los te lopen, een GSM abonnement is doorzichtiger
ludo schreef: als je enkel een Lion Account ( online zichtrekening ) hebt, kan je aan het loket geen enkele bewerking doen, geen geld afhalen ,geen storting of overschrijving doen.
Van op de site van ING:
"Heb ik toegang tot de ING-kantoren als ik over een ING Lion Account beschik?
Natuurlijk! Onze medewerkers zullen u graag verwelkomen in onze 825 kantoren om u zo goed mogelijk te adviseren. Enkel de courante verrichtingen die u via Home'Bank, Self'Bank of Phone'Bank kunt uitvoeren, zijn niet toegestaan aan de loketten."
Zodus aangezien je geen grote som kan afhalen in de Self'bank is deze verrichting niet mogelijk waardoor het wél mogelijk is om beroep te doen aan het loket. Dat is toch wat ik uit deze tekst kan afleiden
Inderdaad Campzie. Een vergelijkbare vraag, maar met hetzelfde antwoord (ING Lion account + vreemde valuta) werd een tijdje terug hier ook op het forum gesteld.
Pecunia non olet
Ze zeggen duidelijk ' Om U zo goed mogelijk te adviseren.
Enkel de courante verrichtingen via ' home bank - self bank -phone bank - zijn niet toegestaan aan het loket.
Je kan enkel aan het loket verrichtingen doen,als je een gewone zichtrekening hebt.
Als je enkel een online rekening hebt kan je aan het loket geen verrichtingen uitvoeren. Geen geldafname-geen overschrijvingen-geen geldstorting
Enkel de courante verrichtingen via ' home bank - self bank -phone bank - zijn niet toegestaan aan het loket.
Je kan enkel aan het loket verrichtingen doen,als je een gewone zichtrekening hebt.
Als je enkel een online rekening hebt kan je aan het loket geen verrichtingen uitvoeren. Geen geldafname-geen overschrijvingen-geen geldstorting
ludo schreef: Ze zeggen duidelijk ' Om U zo goed mogelijk te adviseren.
Je hebt gelijk ik heb ervoor geïnformeerd.
Een bankcheque is wel mogelijk.
Ik zou Argenta aanraden. Ze zijn volledig gratis, niet opdringerig met hun andere producten en in de meeste kantoren behoorlijk vriendelijk. Het enige nadeel is de snelheid waarmee ze verrichtingen uitvoeren, als dat belangrijk is voor je dan ga je beter naar een andere bank.