Argenta Pension Funds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Argenta Pension Funds
Ik weet dat ik wss een zeer domme vraag zal stellen, maar hoe gebeurt de berekening van de winst in een pensioenspaarfonds? Stel dat ik nu een jaar 870 stort als het fonds 70 euro staat en op mijn zestigste staat het fonds 80 euro, krijg ik dan tien euro winst? Of wordt uw winst er jaar na jaar bijgeteld? Ik begrijp dit echt niet zo goed...
Re: Argenta Pension Funds
Als je 870 euro stort aan 70 euro, dan krijg je 12,42 deelbewijzen.
Is de koers op je pensioen 80 euro, dan krijg je 12,42*80= 993,60 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
dan krijg je 870/70 = 12,43 deelbewijzen (zonder rekening te houden met de kosten) als die op het einde dan op 80 eur staan, krijg ja 12,43 * 80 = 994,4 € dat zou dan ongeveer 124,4eur winst zijn. Dat is dus 10 eur winst per deelbewijs.
De winst is dus 10 EUR per deelbewijs. Maar het aandeel deelbewijzen dat je krijgt hangt af van de koers waartegen je ze koopt...
De winst is dus 10 EUR per deelbewijs. Maar het aandeel deelbewijzen dat je krijgt hangt af van de koers waartegen je ze koopt...
-
- VIP member
- Contacteer:
Mmm je was mij voor. Wrm moet ik er altijd een verhaaltje willen bijzettenrobokat schreef:Als je 870 euro stort aan 70 euro, dan krijg je 12,42 deelbewijzen.

't is toch zo simpel. Ik dacht dat de jaarlijkse winst misschien opnieuw geïnvesteerd werd...