ARGENTA PORTFOLIO - Neutral R Dis
TIP
Re: ARGENTA PORTFOLIO - Neutral R Dis
Dit is niet hoe fondsen werken. De banken en beheerders nemen hun percentje (of twee) ook als de onderliggende waarden dalen.
Hoe heb je dat gedaan?
Bankfondsen publiceren typisch niet hun up-to-date samenstelling, en zeker ook niet de transacties in real-time.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dit zoals beheerders werken van fondsen, en ja heb dat effectief gevolgd.
Heb dit zelfs aangekaart bij argenta en zie...
Heb hen uitgelegd dat ik een week ervoor kon zeggen wanneer ze gingen stijgen of dalen binnen de 3 %. En hun beheerders afromen en de stop ging eruit.
Argenta wilt enkel nog fondsen aanbieden met nominale stijging en dalen in zeer kleine zaagtandjes.
De externe aangeboden fondsen waren van die aard dat er 100 den winst namen door de grote zaagtanden in die nominale stijging en daling.
Heb dit zelfs aangekaart bij argenta en zie...
Heb hen uitgelegd dat ik een week ervoor kon zeggen wanneer ze gingen stijgen of dalen binnen de 3 %. En hun beheerders afromen en de stop ging eruit.
Argenta wilt enkel nog fondsen aanbieden met nominale stijging en dalen in zeer kleine zaagtandjes.
De externe aangeboden fondsen waren van die aard dat er 100 den winst namen door de grote zaagtanden in die nominale stijging en daling.
Laatst gewijzigd door odbc op 5 augustus 2021, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit is niet de info die ik vind.
Een belegger die belegd in de peak van 2000 verliest eerst veel geld, maar ergens in 2006 heeft hij zijn geld terug (als hij niets opneemt). Om dan het jaar daarna terug in een crash te belanden en opnieuw 5 jaar te moeten wachten om terug het oorspronkelijke niveau te halen.
(heb je misschien de dividenden vergeten mee te tellen?)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
dividenden meetellen, maar ook inflatie
https://www.advisorperspectives.com/dsh ... ays-market
onderste grafiek
onderste grafiek
Dividenden niet meegeteld.
Ook afhankelijk van de munt waarin je het bekijkt.(euro/usd)
Ook afhankelijk van de munt waarin je het bekijkt.(euro/usd)
Waarom tel je de tweede rendement component van de aandelen niet mee?
Zeer verwonderlijk gezien je gebruikrsnaam.
Inflatie is een belangrijk aspect om in rekening te brengen bij het beleggen.el perro schreef: ↑6 augustus 2021, 00:36 dividenden meetellen, maar ook inflatie
onderste grafiek
In de context van de originele opmerking heeft het weinig zin om inflatie mee te rekenen.
Er zijn maar weinig beleggingen die inflatie-proof zijn.
Cash heeft een gegarandeerd verlies als je inflatie meetelt; dus met cash sta je vandaag nog niet break-even, en zal je nooit break even komen.
Aandelen zijn een van de weinige beleggingen die inflatiebestendig zijn.
Waarom tel je de tweede rendement component van de aandelen niet mee?
Omdat het er nauwelijks toe doet.Als euro-belegger zat je tussen 2000 en 2014 in grotere of mindere mate tegen een verlies aan te kijken.En dan spreken we nog over een index. Hoeveel huisfondsen zijn er toendertijd niet ontbonden omdat er geen redden meer aan was?
En daar gaat het over hier in dit draadje. Fondsen aankopen op zeggen of onder druk van uw bank en bankier.(zoals nu bij argenta)
Zonder plan ! Zonder cashbuffer! Zonder spreiding over of enig verstand van verschillende assets!
Je bankier zal je geen beleggingsles geven, waarom zou hij...
Omdat het er nauwelijks toe doet.Als euro-belegger zat je tussen 2000 en 2014 in grotere of mindere mate tegen een verlies aan te kijken.En dan spreken we nog over een index. Hoeveel huisfondsen zijn er toendertijd niet ontbonden omdat er geen redden meer aan was?
En daar gaat het over hier in dit draadje. Fondsen aankopen op zeggen of onder druk van uw bank en bankier.(zoals nu bij argenta)
Zonder plan ! Zonder cashbuffer! Zonder spreiding over of enig verstand van verschillende assets!
Waarom poste je dan jouw vergelijking?
Dat lijkt een verkeerde bewering.
Dan had je dus beter een statistiek gepost over de huisfondsen. Dat zou relevant geweest zijn.Divi schreef: ↑6 augustus 2021, 17:57 Hoeveel huisfondsen zijn er toendertijd niet ontbonden omdat er geen redden meer aan was?
En met je andere punten heb je ook gelijk.
Een bankier is maar een verkoper.