Argenta verhoogt brandpolis niet, interessant ??
Argenta verhoogt brandpolis niet, interessant ??
Ik was gisteren bij Argenta en hij begon erover dat de meeste banken binnenkort de woningverzekering weer 4% gaan laten opslaan.
Nu maakte hij een offerte brandpolis + familiale polis in één en dit scheelt nu al 160 euro met mijn polis bij Ethias.
Nu was mijn vraag hoe goed zijn de woningverzekeringen bij Argenta in vergelijking met Ethias en vele andere ?
Anders is een overstap zeker het overwegen waard.
Nu maakte hij een offerte brandpolis + familiale polis in één en dit scheelt nu al 160 euro met mijn polis bij Ethias.
Nu was mijn vraag hoe goed zijn de woningverzekeringen bij Argenta in vergelijking met Ethias en vele andere ?
Re: Argenta verhoogt brandpolis niet, interessant ??
In theorie zijn alle verzekeringen hetzelfde.Wil je beter verzekerd zijn betaal je ervoor.Wat de afhandeling van schade betreft?Dat zul je pas weten als je iets voor hebt.Iedereen kan wel een topic openen over zijn/haar negatieve of positieve ervaring met de ene of andere maatschappij.Waar wel een duidelijk verschil in zit is de rechtsbijstand."Onafhankelijke" zoals Euromex en Das zijn doorgaans duurder maar wel beter.Hou er ook rekening mee dat de verzekerde waarden hetzelfde zijn als bij Ethias en er waarschijnlijk een eenmalige korting is verrekend bij Argenta.Je kunt trouwens de simulatie uitvoeren op hun site.Met of zonder overname andere maatschappij.Een duidelijk verschil in tarief.karine schreef:Ik was gisteren bij Argenta en hij begon erover dat de meeste banken binnenkort de woningverzekering weer 4% gaan laten opslaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb vorige week de algemene voorwaarden afgeprint van Argenta omdat ze inderdaad serieus promotie maken voor hun brandverzekering. Ze liggen nog op mijn bureau om te bekijken. Zal er snel werk van maken, en een offerte laten maken voor mijn woning.karine schreef:Ik was gisteren bij Argenta en hij begon erover dat de meeste banken binnenkort de woningverzekering weer 4% gaan laten opslaan.
Zoals Davy V al stipuleert is rechtsbijstand na brand zeer belangrijk. Een makelaar vinden die enkel de rechtsbijstand wil verzekeren zal wel niet makkelijk zijn. (en laat u niet wijsmaken dat dit verzekerd is in de polis van Argenta want die waarborg is verre van voldoende, zoals bij elke maatschappij trouwens)
Bij argenta ben je ook verzekerd bij een agent, en niet bij een onafhankelijk makelaar. Dit is ook een groot kwaliteitsverschil.
Die rechtsbijstand is alleen van toepassing wanneer je niet akkoord gaat met het schadebedrag dat zij voorstellen begrijp ik.
En bij Argenta zit er dus een basis rechtsbijstand bij in het pakket of heb ik dat mis ?
Ik zie op mijn Ethias formulier : aanvullende waarborgen rechtsbijstand : 22 euro.
P.S : kan je dan niet beter via een makelaar een woningverzekering nemen ?
En bij Argenta zit er dus een basis rechtsbijstand bij in het pakket of heb ik dat mis ?
Ik zie op mijn Ethias formulier : aanvullende waarborgen rechtsbijstand : 22 euro.
karine schreef:Die rechtsbijstand is alleen van toepassing wanneer je niet akkoord gaat met het schadebedrag dat zij voorstellen begrijp ik.
In alle brandverzekeringen zit een basisrechtsbijstand. Ik denk zelfs dat dit verplicht is. Maar het verschil zit hem in de rubriek 'expertisekosten'. Bij alle maatschappijen is dit zo danig weinig dat indien u een tegenexpert gelast, u zelf nog een belangrijk deel van zijn ereloon zal moeten betalen. De maatschappijen hopen uiteraard dat u dit niet zal willen doen. Geen tegenexpert = lagere vergoeding.
Rechtsbijstand zit niet verplicht in de polis, maar vaak wordt het standaard in de polis opgenomen en moet je expliciet zeggen dat je geen rechtsbijstand wilt.
Ik denk dat het beter is om bij een verzekeringsmakelaar langs te gaan, die werkt met verschillende maatschappijen samen en kan simulaties uitvoeren bij verschillende maatschappijen om te kijken waar je voor dezelfde waarborgen het goedkoopst verzekerd bent. Een agent is altijd gebonden aan één verzekeringsmaatschappij. Bij een verzekeringsmakelaar kan je ook vragen om je rechtsbijstand bij een onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraar te plaatsen. Als je naar Argenta gaat voor je brandverzekering en je wilt er nog een D.A.S. of een Euromex bij, moet je inderdaad een makelaar vinden die enkel je rechtsbijstand wil verzekeren.
Ik denk dat het beter is om bij een verzekeringsmakelaar langs te gaan, die werkt met verschillende maatschappijen samen en kan simulaties uitvoeren bij verschillende maatschappijen om te kijken waar je voor dezelfde waarborgen het goedkoopst verzekerd bent. Een agent is altijd gebonden aan één verzekeringsmaatschappij. Bij een verzekeringsmakelaar kan je ook vragen om je rechtsbijstand bij een onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraar te plaatsen. Als je naar Argenta gaat voor je brandverzekering en je wilt er nog een D.A.S. of een Euromex bij, moet je inderdaad een makelaar vinden die enkel je rechtsbijstand wil verzekeren.
Zal eens met een makelaar praten.
Maar die rechtsbijstand zou bij Ethias dus dezelfde kunnen zijn als bij Argenta ?
Maar die rechtsbijstand zou bij Ethias dus dezelfde kunnen zijn als bij Argenta ?
Iedere maatschappij heeft zijn eigen dochter die rechtsbijstand doet (volgens de wet mag een verzekeraar niet tegelijk het risico verzekeren en de rechtsbijstand ervan, dit om belangenconflicten te vermijden, een maatschappij kan niet gelijktijdig rechter en partij zijn). De mensen die voor rechtsbijstand werken zitten ook vaak in hetzelfde gebouw als de mensen die bijvoorbeeld het schadebeheer doen, hoewel ze toch voor aparte firma's werken. Je kan nagaan dat er toch partijdigheid is.karine schreef:Zal eens met een makelaar praten.
Rechtsbijstand sluit je dus echt best af bij een onafhankelijke zoals D.A.S., RB van de schadeverzekeraars stelt 2x niets voor, dan betaal je beter iets meer om een deftige dekking te hebben.
Zelf heb ik een consumentenpolis van D.A.S., da's echt een uitgebreide polis, voor 87 EUR heb je echt al redelijk wat dekkingen, sowieso je RB familiale en na brand en nog andere dekkingen waarvan ik die van contractuele geschillen wel interessant vindt.
Ik ben al een tijdje bezig met de algemene voorwaarden van diverse maatschappijen te vergelijken, een zeer tijdrovende bezigheid. Ik merk dat de term 'recthsbijstand' verschillend gebruikt wordt. Het beste voorbeeld hiervan heb ik gevonden bij Allianz. Daar heb je de keuze om rechtsbijstand te nemen of niet, en je hebt zelfs twee formules, een basis + uitgebreide. De basisrechtsbijstand geeft dekking indien uw gebouw schade doet aan een derde, of een derde schade doet aan uw gebouw (burgerlijke verdediging en verhaal + strafrecht. verdediging). De uitgebreide komt ook tussen in een tegenexpert bij het minste belangenconflict. De basisdekking kost 5 euro, de uitgebreide 15 euro. De basis is niets waard, dit zijn waarborgen die ook in je rechtsbijstand familiale zitten.
Bij een paar andere maatschappijen, die ook als optie rechtsbijstand hebben, verstaan ze onder die rechtsbijstand enkel die basiswaarborgen, en geen tegenexpert ! Als de rechtsbijstand minder dan 10 euro bedraagt, ben je bijna zeker dat daar geen tegenexpert in zal zitten (die mannen vragen al 300 euro om gewoon binnen te komen).
Moraal van het verhaal, let goed op met wat de maatschappijen willen zeggen met 'rechtsbijstand'.
Hoewel ik een zeer grote voorstander ben van D.A.S. lijkt mij die 15 euro even goed als de 19 euro bij D.A.S. Je hebt namelijk vrije keuze van expert, advocaat ... en de limiet is 25.000 euro ipv 20.000 euro bij D.A.S.
Bij een paar andere maatschappijen, die ook als optie rechtsbijstand hebben, verstaan ze onder die rechtsbijstand enkel die basiswaarborgen, en geen tegenexpert ! Als de rechtsbijstand minder dan 10 euro bedraagt, ben je bijna zeker dat daar geen tegenexpert in zal zitten (die mannen vragen al 300 euro om gewoon binnen te komen).
Moraal van het verhaal, let goed op met wat de maatschappijen willen zeggen met 'rechtsbijstand'.
Hoewel ik een zeer grote voorstander ben van D.A.S. lijkt mij die 15 euro even goed als de 19 euro bij D.A.S. Je hebt namelijk vrije keuze van expert, advocaat ... en de limiet is 25.000 euro ipv 20.000 euro bij D.A.S.
20.000 of 25.000 EUR ... ik vind het belangrijkste argument dat in het voordeel van D.A.S. spreekt, z'n onafhankelijkheid
als je zelf verzekerd bent bij Allianz, en de tegenpartij heeft ook Allianz, en je hebt je rechtsbijstand van Allianz nodig... tja dan denk ik dat Allianz minder moeite gaat doen dan D.A.S. om een vergelijk uit de wacht te slepen...
maarja, je bent dan gelukkig wel gedekt voor 25.000 EUR... bij Allianz ;-)
als je zelf verzekerd bent bij Allianz, en de tegenpartij heeft ook Allianz, en je hebt je rechtsbijstand van Allianz nodig... tja dan denk ik dat Allianz minder moeite gaat doen dan D.A.S. om een vergelijk uit de wacht te slepen...
Je hebt toch vrije keuze van expert. Allianz moet niet veel doen in rechtsbijstand, enkel het ereloon van de expert betalen. En voor wie zal de expert zijn best doen ? Niet voor de klant want is maar een kleine garnaal, niet voor de maatschappij want die heeft hem niet aangesteld, maar wel voor de makelaar want de expert wil in de toekomst nog meer tegenexpertise uitvoeren voor de makeaar.zerre schreef:20.000 of 25.000 EUR ... ik vind het belangrijkste argument dat in het voordeel van D.A.S. spreekt, z'n onafhankelijkheid
Dat is wat ik ervan denk.
Zo belangrijk is het niet, het verschil tussen 20.000 en 25.000 of tussen 15 en 19 euro is nu de wereld niet. Ge moet al serieus wat tegenkomen om boven de 20.000 euro uit te komen, en dan nog denk ik dat DAS dat toch zou betalen.
Top 12 Budget&Recht 2008
KBC Woningpolis
AXA Comfort Thuis
WINTERTHUR Win At Home
FIDEA Woonverzekering
DVV Cocoon-woningverzekering
ETHIAS Ethias Woning
P&V / ACTEL (1) Ideal Home / Home Protect
ARGENTA Verzekerd Wonen
DEXIA Home & Family
NATEUS Brand
FORTIS AG Top Woning
TOURING VERZEKERINGEN Home & Family cover
KBC Woningpolis
AXA Comfort Thuis
WINTERTHUR Win At Home
FIDEA Woonverzekering
DVV Cocoon-woningverzekering
ETHIAS Ethias Woning
P&V / ACTEL (1) Ideal Home / Home Protect
ARGENTA Verzekerd Wonen
DEXIA Home & Family
NATEUS Brand
FORTIS AG Top Woning
TOURING VERZEKERINGEN Home & Family cover
Hoeveel gaat de brandpolis bij Argenta dan omhoog in % ? Is deze stijging bij alle verzekeringen het geval?
Net omgekeerd, bij Argenta gaat deze niet omhoog bij de meeste anderen wel.bart_vl schreef:Hoeveel gaat de brandpolis bij Argenta dan omhoog in % ? Is deze stijging bij alle verzekeringen het geval?
Vandaag bericht gekregen dat brandpolis premie stijgt vanaf volgende vervaldag.
Geen percentage is vermeld in de brief maar wel oorzaak teveel stormen en overstromingen.
Iemand meer details of info over andere maatschappijen? Ook verhoging ?
Geen percentage is vermeld in de brief maar wel oorzaak teveel stormen en overstromingen.
Iemand meer details of info over andere maatschappijen? Ook verhoging ?