argenta verlaagt de rente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: argenta verlaagt de rente
jij hebt zeker nog niet in het topic 'Keytrade verlaagt rente sterk!' gelezenDavy V schreef:Redelijk wat negatieve reacties over de renteverlaging van Argenta.Net zoals bij alle andere banken die hun rentes verlagen.Blijkbaar zijn de reacties bij Keytrade en Fortuneo meer gematigder wanneer zij hun rente aanpassen.Maar dat verwonderd mij niet omdat de meeste forumleden dit hun favoriete banken zijn.
En voor zover ik weet heeft fortuneo de rente nog niet verlaagd, dus daar valt nog niet veel over te zeggen...Nightwolf schreef:jij hebt zeker nog niet in het topic 'Keytrade verlaagt rente sterk!' gelezenDavy V schreef:Redelijk wat negatieve reacties over de renteverlaging van Argenta.Net zoals bij alle andere banken die hun rentes verlagen.Blijkbaar zijn de reacties bij Keytrade en Fortuneo meer gematigder wanneer zij hun rente aanpassen.Maar dat verwonderd mij niet omdat de meeste forumleden dit hun favoriete banken zijn.
Argenta blijkt dan toch, nu er een nieuwe golf van renteverlaging aankomt op 1 april, weer maar eens één van de meest stabiele banken qua rentebeleid. Had ik niet gedacht.
Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.svparijs schreef:Argenta blijkt dan toch, nu er een nieuwe golf van renteverlaging aankomt op 1 april, weer maar eens één van de meest stabiele banken qua rentebeleid. Had ik niet gedacht.
Trouwens "weer maar eens één van de meest stabiele banken" is niet echt op toepassing op argenta. Ze verhogen en verlagen ook naar hoe het hun zint, net zoals de rest.
Dan moet je toch maar eens naar de grafiek van de e-spaar kijken, die bewijst dat de rekening behalve een aantal minieme verschuivingen stabiel staat sinds vorig jaar april. Het is een rekening die niet altijd super hoog staat, maar toch geen enorme fluctuaties zoals sommige andere rekeningen ondergaat.Maarten schreef:Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.svparijs schreef:Argenta blijkt dan toch, nu er een nieuwe golf van renteverlaging aankomt op 1 april, weer maar eens één van de meest stabiele banken qua rentebeleid. Had ik niet gedacht.
Trouwens "weer maar eens één van de meest stabiele banken" is niet echt op toepassing op argenta. Ze verhogen en verlagen ook naar hoe het hun zint, net zoals de rest.
Wat ik zie als ik naar de grafieken kijk: de rentes van banken zoals keytrade en banca monte paschi (om er nu enkele uit te halen) fluctueren minder. Wat ik ook nog zie als ik naar de renteëvolutie van argenta kijk is dat ze durven verhogen en dan vrij snel weer verlagen.svparijs schreef:Dan moet je toch maar eens naar de grafiek van de e-spaar kijken, die bewijst dat de rekening behalve een aantal minieme verschuivingen stabiel staat sinds vorig jaar april. Het is een rekening die niet altijd super hoog staat, maar toch geen enorme fluctuaties zoals sommige andere rekeningen ondergaat.Maarten schreef: Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.
Je gaat me niet horen zeggen dat argenta veel meer rente-aanpassingen doet dan andere banken, maar zeker ook niet minder. Ze zijn, zoals ik eerder al zei, net als de rest.
Man man man, ik heb mijn beroep gemist, de toekomst voorspellen zou me precies goed afgaanMaarten schreef:Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.svparijs schreef:Argenta blijkt dan toch, nu er een nieuwe golf van renteverlaging aankomt op 1 april, weer maar eens één van de meest stabiele banken qua rentebeleid. Had ik niet gedacht.
Wat me stoort is dat ze wééral de dag zelf pas aankondigen dat ze hun rente verlagen. Goede communicatie naar de klanten toe ontbreekt nog steeds!
Inderdaad, de volgende keer als ik advies nodig heb... Bij mij behoort Argenta behalve voor de kredietkaart dan ook maar tot het verleden.Maarten schreef:Man man man, ik heb mijn beroep gemist, de toekomst voorspellen zou me precies goed afgaanMaarten schreef: Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.
Wat me stoort is dat ze wééral de dag zelf pas aankondigen dat ze hun rente verlagen. Goede communicatie naar de klanten toe ontbreekt nog steeds!
Verdome, ik zat er een maand naast. Ik had vorig jaar voorspeld dat ze in maart de rente zouden laten zakken. Het is dus april geworden.Maarten schreef:Man man man, ik heb mijn beroep gemist, de toekomst voorspellen zou me precies goed afgaanMaarten schreef: Voorlopig zakken ze niet, even wachten totdat iedereen rond 1 april zijn geld op argenta zet en dan, inderdaad ja, mee zakken met de rest.
Wat ik nog het ergste vind, is dat veel banken, waaronder dus ook Argenta, niet meer de moeite doen om hun klanten hiervan op voorhand te verwittigen.
Ik krijg anders nochtans reclame-mails genoeg van Argenta, mét de foto van mijn kantoorhouder erop.
Toen eerst Keytrade en nadien Rabobank hun rentes lieten zakken, heb ik heel even gedacht om, als ik tijdelijk wat centjes kan opzijzetten, die naar Argenta over te schrijven. Al was het maar voor 0,05% méér. Maar lang heeft dat dus niet geduurd.
Zoals velen, blijf ik bij Argenta alleen nog voor hun kredietkaart. (tot zolang deze nog interessant blijft, tenminste)
Ik wacht nu op de eerste bank die haar rente verhoogt, zónder het op voorhand aan te kondigen.
Ik krijg anders nochtans reclame-mails genoeg van Argenta, mét de foto van mijn kantoorhouder erop.
Toen eerst Keytrade en nadien Rabobank hun rentes lieten zakken, heb ik heel even gedacht om, als ik tijdelijk wat centjes kan opzijzetten, die naar Argenta over te schrijven. Al was het maar voor 0,05% méér. Maar lang heeft dat dus niet geduurd.
Zoals velen, blijf ik bij Argenta alleen nog voor hun kredietkaart. (tot zolang deze nog interessant blijft, tenminste)
Ik wacht nu op de eerste bank die haar rente verhoogt, zónder het op voorhand aan te kondigen.
ja, ik ben het nu toch ook wel beu aan het worden. Een daling van ineens 0.25% zonder verwittiging weer eens en zoals Louise zegt, reclamemailkes kunnen ze wel sturen. Een paar dagen geleden nog naar argenta overgeschreven omdat ze toen nog bij de hoogste van "mijn" banken waren en nu met voorsprong op de laatste plaats. Ik heb zoveel zin om daar direct een ferme som weg te halen maar ik vrees dat de bank waar ik het zou zetten ook wel weer spoedig zal verlagen zeker. Ze doen toch gvd wel met de klant wat ze willen hé.
Intussen kwam er tóch wel een nieuwsbrief van Argenta binnen in mijn mailbox !Louise schreef:Wat ik nog het ergste vind, is dat veel banken, waaronder dus ook Argenta, niet meer de moeite doen om hun klanten hiervan op voorhand te verwittigen.
Ik krijg anders nochtans reclame-mails genoeg van Argenta, mét de foto van mijn kantoorhouder erop. ...
Op datum van vandaag 8 april, 11u02 schrijven ze :
-Uw kredietkaart brengt geld op!
-Uw gezinsbudget in evenwicht …
-Hoe beschermt u uw vermogen bij oplopende inflatie?
Maar geen woord over de intrestverlaging
deze nieuwsbrief heb ik op 6 april gekregen. Als een rentedaling al niet in de nieuwsbrief moet staan zouden ze beter geen nieuwsbrieven sturenLouise schreef:Intussen kwam er tóch wel een nieuwsbrief van Argenta binnen in mijn mailbox !Louise schreef:Wat ik nog het ergste vind, is dat veel banken, waaronder dus ook Argenta, niet meer de moeite doen om hun klanten hiervan op voorhand te verwittigen.
Ik krijg anders nochtans reclame-mails genoeg van Argenta, mét de foto van mijn kantoorhouder erop. ...
Op datum van vandaag 8 april, 11u02 schrijven ze :
-Uw kredietkaart brengt geld op!
-Uw gezinsbudget in evenwicht …
-Hoe beschermt u uw vermogen bij oplopende inflatie?
Maar geen woord over de intrestverlaging