ARPE attest fiscaal voordeel
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
ARPE attest fiscaal voordeel
Hoi
ik heb mijn belastingsbrief vorige week gekregen, alles zit erin via taxonweb, behalve het attest fiscaal voordeel, enig idee wanneer Argenta dit bezorgd?
Groeten
Thomas
ik heb mijn belastingsbrief vorige week gekregen, alles zit erin via taxonweb, behalve het attest fiscaal voordeel, enig idee wanneer Argenta dit bezorgd?
Groeten
Thomas
-
voiddude
Re: ARPE attest fiscaal voordeel
Thomas,
Ik heb begin deze week contact opgenomen met m'n kantoor en blijkbaar zouden de attesten binnen 2 weken verstuurd worden.
Ik heb begin deze week contact opgenomen met m'n kantoor en blijkbaar zouden de attesten binnen 2 weken verstuurd worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Volgens mij moet je zelfs je attest van het pensioensparen niet bijvoegen bij je belastingsaangifte, omdat de banken de overheid automatisch op de hoogte stelt 
ook ik vroeg dit enkele dagen geleden aan argenta. Mijn kantoor stuurt de attesten rond vanaf maandag 9 mei.
Ok, bedankt!
Met wat goede wil van de kantoorhouder mailen ze die zelfs al door per mail als pdf. 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Vandaag ontvangen in de bus :-)
Idem, nu moet het juist nog digitaal in tax-on-web gezet worden...
Ik heb die van mij vorige week ook gekregen. Ik heb hier nog een vraagje bij (voorlopig nog geen antwoord van kantoorhouder gehad).
In februari 2010 heb ik mijn toenmalig Fortis-pensioenspaarfonds volledig laten overzetten naar ARPE. In januari 2010 heb ik echter nog eenmaal 72.5 EUR in het Fortis-pensieonspaarfonds gestort. Bij latere stortingen rechtstreeks in ARPE gaf de online-module van Argenta me aan dat deze 72.5 EUR al in rekening gebracht was en dus nog maar 797.5 EUR kon storten dit jaar. Zo gezegd, zo gedaan.
Op het fiscale attest dat ik heb gekregen staat er echter dat ik maar 797.5 EUR heb gestort dit jaar. Is dit een foutje? Ik heb inderdaad slechts voor dit bedrag _rechtstreeks_ in ARPE gestort; maar kan de eerste storting in januari 2010 die is overgezet ook niet mee in rekening gebracht worden?
In februari 2010 heb ik mijn toenmalig Fortis-pensioenspaarfonds volledig laten overzetten naar ARPE. In januari 2010 heb ik echter nog eenmaal 72.5 EUR in het Fortis-pensieonspaarfonds gestort. Bij latere stortingen rechtstreeks in ARPE gaf de online-module van Argenta me aan dat deze 72.5 EUR al in rekening gebracht was en dus nog maar 797.5 EUR kon storten dit jaar. Zo gezegd, zo gedaan.
Op het fiscale attest dat ik heb gekregen staat er echter dat ik maar 797.5 EUR heb gestort dit jaar. Is dit een foutje? Ik heb inderdaad slechts voor dit bedrag _rechtstreeks_ in ARPE gestort; maar kan de eerste storting in januari 2010 die is overgezet ook niet mee in rekening gebracht worden?
Neen, je kan maar in één enkel fonds storten per jaar en dit aangeven. Als je een overgang tussen fondsen maakt, moet je dit bij de jaarovergang doen.Stavr0s schreef: Op het fiscale attest dat ik heb gekregen staat er echter dat ik maar 797.5 EUR heb gestort dit jaar. Is dit een foutje? Ik heb inderdaad slechts voor dit bedrag _rechtstreeks_ in ARPE gestort; maar kan de eerste storting in januari 2010 die is overgezet ook niet mee in rekening gebracht worden?
Hallo,
Ik heb volgend verhaal : onlangs ontving ik mijn fiscaal attest van Argenta voor 867.5 euro, terwijl ik kan aantonen (via uitreksels Dexia) dat ik in 2010 voor 877.5 heb gestort.
25-1 : 70 euro
1-3 : 145 euro
Tss 3-5 en 2-12 doorlopende opdracht van telkens 72.5 euro (9x)
20-12 : 10 euro
Nergens geen spoor te vinden op de uitreksels van Argenta van de 10 euro die ik gestort heb op 20-12.
Daarbovenop was Argenta ervan overtuigd dat er 880 diende gestort voor 2010, waardoor ik alsnog 2.5 euro bijstortte op de laatste dag van het jaar (werd me trouwens 5-1-2011 integraal teruggestort omdat blijkbaar de laatste storing 5 euro of meer moet zijn.)
1.
Wat kan ik nu doen, mail naar de bank leverde het volgende op :
'Beste,
Jullie hebben voor het jaar 2010 867,50 € gestort
Het minimum bedrag van de laatste storting moet 5 euro of meer zijn.
De 2,50 € werd dus gewoon terug gestort op jullie rekening '
2.
Ondertussen tax on web ingevuld en 870 euro vermeld (attest kwam een paar dagen later)
Moet ik de belastingen hiervan verwittigen ook al vind ik dat min. 870 euro werd betaald ?
Alvast bedankt voor jullie raad !
Ik heb volgend verhaal : onlangs ontving ik mijn fiscaal attest van Argenta voor 867.5 euro, terwijl ik kan aantonen (via uitreksels Dexia) dat ik in 2010 voor 877.5 heb gestort.
25-1 : 70 euro
1-3 : 145 euro
Tss 3-5 en 2-12 doorlopende opdracht van telkens 72.5 euro (9x)
20-12 : 10 euro
Nergens geen spoor te vinden op de uitreksels van Argenta van de 10 euro die ik gestort heb op 20-12.
Daarbovenop was Argenta ervan overtuigd dat er 880 diende gestort voor 2010, waardoor ik alsnog 2.5 euro bijstortte op de laatste dag van het jaar (werd me trouwens 5-1-2011 integraal teruggestort omdat blijkbaar de laatste storing 5 euro of meer moet zijn.)
1.
Wat kan ik nu doen, mail naar de bank leverde het volgende op :
'Beste,
Jullie hebben voor het jaar 2010 867,50 € gestort
Het minimum bedrag van de laatste storting moet 5 euro of meer zijn.
De 2,50 € werd dus gewoon terug gestort op jullie rekening '
2.
Ondertussen tax on web ingevuld en 870 euro vermeld (attest kwam een paar dagen later)
Moet ik de belastingen hiervan verwittigen ook al vind ik dat min. 870 euro werd betaald ?
Alvast bedankt voor jullie raad !