assistentiewoningen
assistentiewoningen
Zijn hier mensen die ervaringen hebben ivm assistentiewoningen?Een vraag ,..mag men op een binnenkoer van een assistentiewoning bewoners viseren, controleren of bespioneren of foto's nemen van hun eigendom, bvb hun wagen die er geparkeerd staat zonder toestemming?
Dank bij voorbaat
Dank bij voorbaat
Re: assistentiewoningen
Als je een geschil met andere mensen hebt denk ik dat je daar beter met hen over praat en een oplossing zoekt dan dat je hen viseert, controleert, bespioneert en foto's neemt. Ik heb eens in een straat voor een huis geparkeerd waar ik zag dat de bewoner een foto van mijn auto nam. Ik mocht daar gerust staan maar had toch mijn vragen waarom hij dat deed of wat hij van plan was.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Alles wat niet verboden is , is toegelaten..
Het is te gek om U daar druk over te maken wat iemand anders doet.
Zolang je zelf niets verkeerd doet heb je niets te vrezen.. Toch..
Het is te gek om U daar druk over te maken wat iemand anders doet.
Zolang je zelf niets verkeerd doet heb je niets te vrezen.. Toch..
Voor iemand die op een binnenkoer geparkeerd staat zonder toestemming zijn er drie oplossingen:
- je zegt vriendelijk tegen die man dat hij daar niet mag staan;
- je hangt een bordje "Privéterrein - verboden te parkeren";
- je belt de politie; maar of die voor zo een onnozeliteit gaan komen valt te bezien.
Ik woon aan een plein waarop geparkeerd mag worden. Er is een tuinier die hier niet in de buurt woont maar er wel altijd zijn grote aanhangwagen parkeert, vlak in mijn zicht. Ik zou daarvoor klacht kunnen neerleggen bij de politie. Maar ach, er is geen parkeerverbod, het plein is van iedereen en hij moet ergens met zijn aanhangwagen blijven. Ik berust er dus maar in.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedoel je werkelijk "foto's nemen van hun eigendom, bvb hun wagen die er geparkeerd staat zonder toestemming" ?scarlet schreef: ↑6 maart 2024, 13:08 Zijn hier mensen die ervaringen hebben ivm assistentiewoningen?Een vraag ,..mag men op een binnenkoer van een assistentiewoning bewoners viseren, controleren of bespioneren of foto's nemen van hun eigendom, bvb hun wagen die er geparkeerd staat zonder toestemming?
Dank bij voorbaat
Of
Bedoel je eigenlijk: "zonder toestemming foto's nemen van hun eigendom, bvb hun wagen die er geparkeerd staat" ?
Politie treedt niet op voor fout geparkeerde wagens op privé terrein.Yaris schreef: ↑10 maart 2024, 10:55 Voor iemand die op een binnenkoer geparkeerd staat zonder toestemming zijn er drie oplossingen:
- je belt de politie; maar of die voor zo een onnozeliteit gaan komen valt te bezien.
Politie kan en mag op privé terrein niet verbaliseren.. Zijn enkel bevoegd voor het "" openbaar terrein""Yaris schreef: ↑10 maart 2024, 10:55 Voor iemand die op een binnenkoer geparkeerd staat zonder toestemming zijn er drie oplossingen:
Zijn het assistentiewoningen met begeleiding door zorgverleners/werknemers?
Is die privé-koer dus echt privé of kan het ook een werkomgeving zijn?
Is die privé-koer dus echt privé of kan het ook een werkomgeving zijn?
De grens tussen openbaar domein/weg en privé is dun en niet altijd even duidelijk.
Als een domein zonder enige controle of afsluiting toegankelijk is voor iedereen dan kan het worden aanzien als als openbaar domein, zelfs al betreft het een binnenkoer of parking. Is er enige vorm van toegangscontrole, fysiek of bijvoorbeeld door middel van een poort met sleutel, badge of code en slechts toegankelijk voor een beperkt aantal mensen dan is het privé domein.
Mijn moeder zit bijvoorbeeld ook in een assistente woning en de binnenkoer is enkel toegankelijk als je met een sleutel de poort kan opendoen, privé dus.
Maar zelfs al is het voor iedereen toegankelijk dan nog zal de politie niet zo happig zijn om daar iets te doen net omdat de lijn redelijk dun is. Het beste is dus inderdaad om die mens aan te spreken of het te melden aan het bestuur van de assistentewoningen. Ik veronderstel dat er wel ergens een verantwoordelijke is
Als een domein zonder enige controle of afsluiting toegankelijk is voor iedereen dan kan het worden aanzien als als openbaar domein, zelfs al betreft het een binnenkoer of parking. Is er enige vorm van toegangscontrole, fysiek of bijvoorbeeld door middel van een poort met sleutel, badge of code en slechts toegankelijk voor een beperkt aantal mensen dan is het privé domein.
Mijn moeder zit bijvoorbeeld ook in een assistente woning en de binnenkoer is enkel toegankelijk als je met een sleutel de poort kan opendoen, privé dus.
Maar zelfs al is het voor iedereen toegankelijk dan nog zal de politie niet zo happig zijn om daar iets te doen net omdat de lijn redelijk dun is. Het beste is dus inderdaad om die mens aan te spreken of het te melden aan het bestuur van de assistentewoningen. Ik veronderstel dat er wel ergens een verantwoordelijke is