Auto ongeval
Re: Auto ongeval
Neen oorzakelijk verband was bewezen
Volgens de politierechtbank, vandaar de 50/50? Rechter in beroep kan daar een andere mening over hebben.
Hoop het...alleen al die zever weer..
"Amuseer" me met tekening..
De voorste wielen waren al op voetpad..
Aan de berekening stopafstand..max 8km/h.
2 stoepranden..
"Dook ineens voor me op"...schreef de bromfietser in pv..
"Amuseer" me met tekening..
De voorste wielen waren al op voetpad..
Aan de berekening stopafstand..max 8km/h.
2 stoepranden..
"Dook ineens voor me op"...schreef de bromfietser in pv..
Allemaal goed en wel. Je kan misschien wel in je recht zijn, maar je recht krijgen is nog iets anders.
Daar heb je gelijk in..
Het is misschien omdat ik zelf als fietser (speed pedelec -> 40 km/u) elke dag van en naar werk rijdt dat ik meer sympathie heb voor de bromfietser.
Ook al rij je maar 8km/u, een fietspad kruisen is meestal wel schrikken voor een (brom-)fietser. Hij gaat er namelijk van uit dat je gaat stoppen voor hem.
En ik rij ook soms tegen richting, en ben daar zeker niet de enige in. Ik zou als autobestuurder daar wel rekening mee houden, of het zal niet uw laatste ongeval zijn.
Ook al rij je maar 8km/u, een fietspad kruisen is meestal wel schrikken voor een (brom-)fietser. Hij gaat er namelijk van uit dat je gaat stoppen voor hem.
En ik rij ook soms tegen richting, en ben daar zeker niet de enige in. Ik zou als autobestuurder daar wel rekening mee houden, of het zal niet uw laatste ongeval zijn.
Beetje omgekeerde wereld, niet? Het zou beter zijn dat de (brom)fietser er rekening mee houdt dat hij/zij tegen de richting in rijdt... zo doe ik het dus ook als fietser ... als ik op zo'n moment een voertuig met richtingsaanwijzers naar mij toe zie, dan rem ik.
Ik heb ze vanmiddag geteld, het aantal 'spookrijderfietsers' op mijn traject naar huis (8 km) : 7 waarvan 3 kinderen.
het is natuurlijk de omgekeerde wereld, maar als autobestuurder hou je er toch beter rekening mee. En zo'n ongevallen gebeuren er veel. Vandaar dat ik weet dat fietsers het in arrondissement Kortrijk bijna altijd halen, ondanks hun fout van in de verkeerde richting te rijden.
het is natuurlijk de omgekeerde wereld, maar als autobestuurder hou je er toch beter rekening mee. En zo'n ongevallen gebeuren er veel. Vandaar dat ik weet dat fietsers het in arrondissement Kortrijk bijna altijd halen, ondanks hun fout van in de verkeerde richting te rijden.
Hopelijk komen die spookrijders mij niet tegen ! Ik zal ze niet met opzet aanrijden, maar gegarandeerd dat ze de schrik van hun leven zullen hebben. Het begint bij één iemand, anderen zien dat en doen het dus ook, ... En allemaal omdat ze ergens gehoord of gelezen hebben dat de zwakke weggebruiker ten allen tijde beschermd dient te worden. Tarara Jos, er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen weggebruikers. Fietsers, voetgangers, bromfietsers, ( wie nog ?) die alle verkeersregels aan hun laars lappen en de automobilist ( die nota bene ook hun fietspaden en voetpaden bekostigt) die altijd in fout wordt gesteld.nuyttie schreef: ↑14 juli 2018, 13:09 Ik heb ze vanmiddag geteld, het aantal 'spookrijderfietsers' op mijn traject naar huis (8 km) : 7 waarvan 3 kinderen.
Waarom zou voor de ene verkeersregels moeten gelden en de andere niet?
Geloof dat er zelfs een.uitspraak is waar zulk ongeval de bestuurder slechts 1/4 aansprakelijk werd gesteld..
Wegens "normvervaging "
Vind het ook geen lichtend voorbeeld voor je kinderen..
Ik doe het ook dus mijn kinderen mogen dat ook..
De dag dat een kind in zulk ongeval wordt betrokken met blijvende schade of erger...
Wat heb je dan eraan dat je in je recht wordt gesteld...wetende dat het had kunnen voorkomen worden..
Geloof dat er zelfs een.uitspraak is waar zulk ongeval de bestuurder slechts 1/4 aansprakelijk werd gesteld..
Wegens "normvervaging "
De dag dat een kind in zulk ongeval wordt betrokken met blijvende schade of erger...
Wat heb je dan eraan dat je in je recht wordt gesteld...wetende dat het had kunnen voorkomen worden..
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Dat was ik. Ik heb als autobestuurder dit voor de rechtbank getrokken. Het meisje op de bromfiets dat uit de verkeerde richting kwam en serieus van haar tak maakte (en met een bloedende vinger met de ziekenwagen werd afgevoerd) is wegens normvervaging voor 75% verantwoordelijk gesteld.Delady schreef:Waarom zou voor de ene verkeersregels moeten gelden en de andere niet?
Wegens "normvervaging "
Er is altijd nog de interpretatie van de rechter. Als 5 verschillende rechtbanken de zaak zouden beoordelen, kan het goed zijn dat er drie verschillende uitspraken zijn.
1/ Bestuurder in fout
2/ BromFietser in fout
3/ Gedeelde fout; elk 50/50
1/ Bestuurder in fout
2/ BromFietser in fout
3/ Gedeelde fout; elk 50/50
Delady, je vergeet dat je ook een fout gemaakt hebt. Je hebt niet goed naar links en rechts gekeken. Je focust hier vooral op de fout van de bromfietser maar vergeet je eigen fout;
En persoonlijk vindt ik tegen richting rijden op een fietspad minder erg dan niet kijken als je een fietspad kruist.
Alles hangt af van situatie tot situatie
paar maanden of weken geleden is er nog een kind van een medewerker van Vias vrijgesproken omdat ze in tegenrichting op een rotonde reed. Rechter oordeelde dat dit wel degelijk het veiligste traject is.
En persoonlijk vindt ik tegen richting rijden op een fietspad minder erg dan niet kijken als je een fietspad kruist.
paar maanden of weken geleden is er nog een kind van een medewerker van Vias vrijgesproken omdat ze in tegenrichting op een rotonde reed. Rechter oordeelde dat dit wel degelijk het veiligste traject is.
Hhhmmm het was mijn man.niet ik..nuyttie schreef: ↑15 juli 2018, 21:23 Delady, je vergeet dat je ook een fout gemaakt hebt. Je hebt niet goed naar links en rechts gekeken. Je focust hier vooral op de fout van de bromfietser maar vergeet je eigen fout;
Het is er 's avonds drukke file en moet je in kleine opening doorrijden TERWIJL.JE EROP LET DAT JE VOOR DE VERDERE FILE VAN DE WEG AF BENT.
De focus lag hier op rechts verkeer..fietsers..voetgangers in je buurt..maar fit wil niet zeggen dat hij niet even geken had
Ik vermoed eerder dat beiden het zicht verhinderd
werd door oa hogere auto's
Alhoewel die jongen was donker gekleed..lagere scooter terwijl wij een hogere lange witte camionnette hebben..dus meer zichtbaar voor hem..
Als ik wist hoe enkele voorbeeldfoto's te zetten