Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Je hebt lente, zomer, herfst en winteracties. Daarnaast heb je nog opendeurdagen,autosalons en black friday's allerhande. De verkoopstrategie draait op volle toeren en de meute dankt dat ze koopjes kunnen doen.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Bij seat leen je aan 0%. Op deze manier willen ze mensen overtuigen om toch maar bij hen te kopen. Geen kosten, dus echt 0%.
Dacia? Never mind. Wat een low cost wagens. Voor iets meer geld heb je zeker een kwalitatievere evenpool.
Gisteren een grote garage bezocht, meteen nadien een kleinere dealer. Verschil : 1500 euro.
Dacia? Never mind. Wat een low cost wagens. Voor iets meer geld heb je zeker een kwalitatievere evenpool.
Gisteren een grote garage bezocht, meteen nadien een kleinere dealer. Verschil : 1500 euro.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Doe-het-zelf zaken doen geregeld acties waarbij je korting krijgt. Als je iets niet dringend nodig hebt ben je gek dat je daar de volle prijs betaalt.
Dikwijls hoor ik op de radio reclame van Gamma (Bompie!) met kortingen.

Ik heb eens gelezen van een doe-het-zelf zaak die een bepaald artikel te koop stelde aan 100 euro. Niemand kocht het. Toen zetten ze er een bordje boven: "150 euro" in het klein met een dikke rode streep erdoor en daaronder in het groot "120 euro". Het vloog de deur uit.
Dikwijls hoor ik op de radio reclame van Gamma (Bompie!) met kortingen.

Ik heb eens gelezen van een doe-het-zelf zaak die een bepaald artikel te koop stelde aan 100 euro. Niemand kocht het. Toen zetten ze er een bordje boven: "150 euro" in het klein met een dikke rode streep erdoor en daaronder in het groot "120 euro". Het vloog de deur uit.
-
anonymous
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Dan mag je mij eens vertellen waar je voor 20000 euro een middelgrote SUV zal vinden met lederen interieur, 360 ° camera, navigatie, verwarmde zetels, 17 duimsvelgen, handsfree starten, enz, enz. Bij andere merken min 30000 euro en bij de duitsers 40000.
Heb je ooit al eens met een Dacia gereden ? Ga eens de nieuwe Duster testen zou zeggen. Een collega van mij heeft een Lodgy. Ondertussen 200000 km zonder 1 defect. Ik heb een Alfa 159, nieuwprijs 32000 euro. 150000 km nu. Ik heb er al meer klodden aan gehad dan wat anders. Elk jaar 5-600 euro kosten (onderhoud en banden niet meegerekend). Geef mij dan maar low cost.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
een Alfa moet het hebben van de looks hé, mechanisch is dat bijna steeds een ramp. Kijk eens rond, van de generatie 159 zie je al bijna niets meer rijden, ook al werden die nog verkocht tot 2011...
Mijn idee: koop een jonge Mercedes (vroeger NNC, nu MBCC) aan de helft van de nieuwprijs. Afschrijven op enkele jaren, en veel jaren rijplezier. En als je verkoopt, steeds een hoge restwaarde. Maar of dit zo blijft voor de diesels zullen we in de volgende jaren moeten zien.
Mijn idee: koop een jonge Mercedes (vroeger NNC, nu MBCC) aan de helft van de nieuwprijs. Afschrijven op enkele jaren, en veel jaren rijplezier. En als je verkoopt, steeds een hoge restwaarde. Maar of dit zo blijft voor de diesels zullen we in de volgende jaren moeten zien.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
jep, ik ken toevallig meerdere mensen die ene hebben. Buur rijdt tegen paaltje: meteen total loss, de moeite niet om te laten herstellen(...). Hij wilt er nooit meer 1 (was trouwens een lodgy). Kijk naar die afwerking. Nee, was meteen een njet, je betaalt er dan ook niet voor.
Ga dinsdag 1 bestellen van een groot merk, 2.000 eur meer maar kwalitatief veeeel beter, nog niet gesproken van de restwaarde. Voor mij geen oostblokmodel. Zelf hun verkoper gaf mij gelijk. Echt low low budget wagen.
Maar ieder zijn gedacht/budget hé, geen probleem. Ik heb gezegd wat ik te zeggen heb, doe geen moeite om een discussie aan te wakkeren.
Ga dinsdag 1 bestellen van een groot merk, 2.000 eur meer maar kwalitatief veeeel beter, nog niet gesproken van de restwaarde. Voor mij geen oostblokmodel. Zelf hun verkoper gaf mij gelijk. Echt low low budget wagen.
Maar ieder zijn gedacht/budget hé, geen probleem. Ik heb gezegd wat ik te zeggen heb, doe geen moeite om een discussie aan te wakkeren.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Mijn neef had ook die Alfa Romeo 159, stond ook zeker minstens 1x per jaar in de garage (en niet voor onderhoud). Na 6 jaar terug verkocht met de woorden 'Alfa, nooit meer!'.anonymous schreef: ↑31 december 2017, 10:42Dan mag je mij eens vertellen waar je voor 20000 euro een middelgrote SUV zal vinden met lederen interieur, 360 ° camera, navigatie, verwarmde zetels, 17 duimsvelgen, handsfree starten, enz, enz. Bij andere merken min 30000 euro en bij de duitsers 40000.
Heb je ooit al eens met een Dacia gereden ? Ga eens de nieuwe Duster testen zou zeggen. Een collega van mij heeft een Lodgy. Ondertussen 200000 km zonder 1 defect. Ik heb een Alfa 159, nieuwprijs 32000 euro. 150000 km nu. Ik heb er al meer klodden aan gehad dan wat anders. Elk jaar 5-600 euro kosten (onderhoud en banden niet meegerekend). Geef mij dan maar low cost.
Nu rijdt hij met een BMW 5-serie touring uit 2017, nog geen problemen (zou ook niet mogen met een wagen waar hij 80.000 euro voor betaalde).
Dacia zou ik nu ook niet moeten hebben, eerlijk gezegd.
Ik heb het persoonlijk eerder voor Aziaten, die hebben betrouwbaarheid en kosten stukken minder dan een Duitser. Kijk bv. naar een Mazda 3 of 6. Prachtige auto's voor een pak minder.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Bij Mercedes wel nog goed kijken in de scharnieren of je geen roest ziet. Roest heb je bijna niet meer aan de carrosserie maar een bevriend automechanieker zei dat je bij Mercedes best toch even kijkt als hij een paar jaar oud is. Die zijn iets gevoeliger.veje schreef: ↑31 december 2017, 11:00 een Alfa moet het hebben van de looks hé, mechanisch is dat bijna steeds een ramp. Kijk eens rond, van de generatie 159 zie je al bijna niets meer rijden, ook al werden die nog verkocht tot 2011...
Mijn idee: koop een jonge Mercedes (vroeger NNC, nu MBCC) aan de helft van de nieuwprijs. Afschrijven op enkele jaren, en veel jaren rijplezier. En als je verkoopt, steeds een hoge restwaarde. Maar of dit zo blijft voor de diesels zullen we in de volgende jaren moeten zien.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Berichten: 899
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Mazda is idd een fel ondergewaardeerd merk.Kevva schreef: ↑31 december 2017, 11:33Mijn neef had ook die Alfa Romeo 159, stond ook zeker minstens 1x per jaar in de garage (en niet voor onderhoud). Na 6 jaar terug verkocht met de woorden 'Alfa, nooit meer!'.anonymous schreef: ↑31 december 2017, 10:42
Dan mag je mij eens vertellen waar je voor 20000 euro een middelgrote SUV zal vinden met lederen interieur, 360 ° camera, navigatie, verwarmde zetels, 17 duimsvelgen, handsfree starten, enz, enz. Bij andere merken min 30000 euro en bij de duitsers 40000.
Heb je ooit al eens met een Dacia gereden ? Ga eens de nieuwe Duster testen zou zeggen. Een collega van mij heeft een Lodgy. Ondertussen 200000 km zonder 1 defect. Ik heb een Alfa 159, nieuwprijs 32000 euro. 150000 km nu. Ik heb er al meer klodden aan gehad dan wat anders. Elk jaar 5-600 euro kosten (onderhoud en banden niet meegerekend). Geef mij dan maar low cost.
Nu rijdt hij met een BMW 5-serie touring uit 2017, nog geen problemen (zou ook niet mogen met een wagen waar hij 80.000 euro voor betaalde).
Dacia zou ik nu ook niet moeten hebben, eerlijk gezegd.
Ik heb het persoonlijk eerder voor Aziaten, die hebben betrouwbaarheid en kosten stukken minder dan een Duitser. Kijk bv. naar een Mazda 3 of 6. Prachtige auto's voor een pak minder.
Alleen jammer dat hun motorblokken niet echt afgesteld staan naar de Belgische fiscale wetgeving.
En zelf uw auto samenstellen lukt ook minder.
Bijv. Mazda 3 moet je de duurste versie skycruise nemen om parkeersensoren vooraan te hebben.
Dat vind ik wel jammer.
-
quixoticme81
- Full Member

- Berichten: 150
- Lid geworden op: 01 apr 2014
- Contacteer:
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Tja, inzake samenstellen van een wagen is er een groot verschil tussen Japanse en Europese (zeker Duitse) wagens. Bij Duitse merken is er één basiswagen, die zeer beperkt is uitgerust. Alles is een optie, waar men soms over klaagt omdat de optielijsten eindeloos lijken. Bij Japanse wagens is het eerder dat men 3 of 4 aankledingniveau's maken. Het goedkoopste is redelijk basis, dan een redelijk uitgerust tussenniveau en een zeer goed uitgerust topniveau. Opties zijn dan beperkt tot de kleur en een paar kleinigheden, en je moet kijken naar het aankledingsniveau wat heeft dat je wil, en dan de rest er maar bijnemen.Brugse Leeuw schreef: ↑31 december 2017, 13:09
Mazda is idd een fel ondergewaardeerd merk.
Alleen jammer dat hun motorblokken niet echt afgesteld staan naar de Belgische fiscale wetgeving.
En zelf uw auto samenstellen lukt ook minder.
Bijv. Mazda 3 moet je de duurste versie skycruise nemen om parkeersensoren vooraan te hebben.
Dat vind ik wel jammer.
Dit verschil in visie op aankleden en de hoeveelheid in opties heeft ook zijn invloed op de prijs. Japanse merken kunnen reeds een grote hoeveelheid wagens produceren, en omdat veel wagens dezelfde aankleding hebben, is er veel meer bandwerk, en daardoor een lagere prijs.
Duitse merken kunnen echter pas produceren van zodra er een bestelling is geplaats, omdat elke wagen net een andere lijst opties heeft. Omdat elke wagen net iets anders is, is er veel meer maatwerk nodig, en daardoor een hogere prijs.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
anonymous
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Een Alfa zou ik ook nooit meer kopen. Ik vind het wondermooie wagens en ik rij er graag mee (als ie rijdt). Ik word er ook dikwijls op aangesproken maar ik heb momenten gehad waar ik zin had om het ding in brand te steken. Vorige maand nog is mijn dochter ermee in panne gevallen op de autosnelweg. Het is een wonder dat ik nog niet ben buitengevlogen bij mijn assistance want ik heb al geld gekost aan die mannen.Kevva schreef: ↑31 december 2017, 11:33 Mijn neef had ook die Alfa Romeo 159, stond ook zeker minstens 1x per jaar in de garage (en niet voor onderhoud). Na 6 jaar terug verkocht met de woorden 'Alfa, nooit meer!'.
Nu rijdt hij met een BMW 5-serie touring uit 2017, nog geen problemen (zou ook niet mogen met een wagen waar hij 80.000 euro voor betaalde).
Dacia zou ik nu ook niet moeten hebben, eerlijk gezegd.
Ik heb het persoonlijk eerder voor Aziaten, die hebben betrouwbaarheid en kosten stukken minder dan een Duitser. Kijk bv. naar een Mazda 3 of 6. Prachtige auto's voor een pak minder.
Qua Aziaten heb ik het wel voor Hyundai. De Tucson vind ik een mooie auto.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Hyundai kona niet gezien? Wel in het wit, maar stond voor €19 000 en 5j garantie.anonymous schreef: ↑31 december 2017, 10:42Dan mag je mij eens vertellen waar je voor 20000 euro een middelgrote SUV zal vinden met lederen interieur, 360 ° camera, navigatie, verwarmde zetels, 17 duimsvelgen, handsfree starten, enz, enz. Bij andere merken min 30000 euro en bij de duitsers 40000.
Heb je ooit al eens met een Dacia gereden ? Ga eens de nieuwe Duster testen zou zeggen. Een collega van mij heeft een Lodgy. Ondertussen 200000 km zonder 1 defect. Ik heb een Alfa 159, nieuwprijs 32000 euro. 150000 km nu. Ik heb er al meer klodden aan gehad dan wat anders. Elk jaar 5-600 euro kosten (onderhoud en banden niet meegerekend). Geef mij dan maar low cost.
Of die middelgroot is weet ik niet, K vind SUV's echt vies en waardeloos, zeker die 98% met hun 2wielaandrijving.
Ferm prijzig, onpraktisch, meer verbruik en bitter weinig bergruimte ten opzichte van de prijs.
Ik koop liever een premium merk in jonge occasie voor -50% tov een nieuwe.
Maargoed, dat er maar veel mensen nieuwe blijven kopen, dan kan ik goede zaken doen :p
Laatst gewijzigd door Zam op 17 januari 2018, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Hmm, ook de duitsers hebben toch al even optiepakketten hoor zeker al 4jquixoticme81 schreef: ↑31 december 2017, 14:09Tja, inzake samenstellen van een wagen is er een groot verschil tussen Japanse en Europese (zeker Duitse) wagens. Bij Duitse merken is er één basiswagen, die zeer beperkt is uitgerust. Alles is een optie, waar men soms over klaagt omdat de optielijsten eindeloos lijken. Bij Japanse wagens is het eerder dat men 3 of 4 aankledingniveau's maken. Het goedkoopste is redelijk basis, dan een redelijk uitgerust tussenniveau en een zeer goed uitgerust topniveau. Opties zijn dan beperkt tot de kleur en een paar kleinigheden, en je moet kijken naar het aankledingsniveau wat heeft dat je wil, en dan de rest er maar bijnemen.Brugse Leeuw schreef: ↑31 december 2017, 13:09
Mazda is idd een fel ondergewaardeerd merk.
Alleen jammer dat hun motorblokken niet echt afgesteld staan naar de Belgische fiscale wetgeving.
En zelf uw auto samenstellen lukt ook minder.
Bijv. Mazda 3 moet je de duurste versie skycruise nemen om parkeersensoren vooraan te hebben.
Dat vind ik wel jammer.
Dit verschil in visie op aankleden en de hoeveelheid in opties heeft ook zijn invloed op de prijs. Japanse merken kunnen reeds een grote hoeveelheid wagens produceren, en omdat veel wagens dezelfde aankleding hebben, is er veel meer bandwerk, en daardoor een lagere prijs.
Duitse merken kunnen echter pas produceren van zodra er een bestelling is geplaats, omdat elke wagen net een andere lijst opties heeft. Omdat elke wagen net iets anders is, is er veel meer maatwerk nodig, en daardoor een hogere prijs.
Zowel voor vanbinnen als vanbuiten.
K ga al even naar het autosalon en kmoet zeggen de Japanezen zijn de duurste van allemaal en dat is ook al lang...
De Koreanen zijn goedkoper: kia, hyundai, sangyong.
Honda, toyota (Japans) zeer duur echt waar, en het onderhoud ervan is nog veel erger want de stukken moeten ook van Japan komen.
-
anonymous
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Ik ben gaan kijken naar een Kona maar ik ben teleurgesteld afgedropen. Veel te klein. Vooral de koffer. Een I30N die toch een sportmodel is heeft een grotere koffer dan een Kona.Zam schreef: ↑17 januari 2018, 20:32
Hyundai kona niet gezien? Wel in het wit, maar stond voor €19 000 en 5j garantie.
Of die middelgroot is weet ik niet, K vind SUV's echt vies en waardeloos, zeker die 98% met hun 2wielaandrijving.
Ferm prijzig, onpraktisch, meer verbruik en bitter weinig bergruimte ten opzichte van de prijs.
Ik koop liever een premium merk in jonge occasie voor -50% tov een nieuwe.
Maargoed, dat er maar veel mensen nieuwe blijven kopen, dan kan ik goede zaken doen :p
Re: Autosalon 2018 - tips, promoties en kortingen
Ik vond de nieuwe Volvo XC40 wel iets hebben.
Lijst van de dag (op buikgevoel):
1. Volvo XC40 (middenklasse uitgerust maar iets meer uitstraling (subjectief ik weet het) ) en zwaardere motor.
2. Opel Grandland X (iets lager chassis maar meer opties voor de prijs van een XC40)
3. Opel Zafira Tourer (a women's choice, maar ook ik moet toegeven dat voor dat budget je geen auto kan vinden met meer binnenruimte en bovendien voor minder budget full option uitgerust en rationeel niet te verslaan is. Maar het blijft een bompa auto (alhoewel ik....
maar in mijn hoofd nog steeds 30). Alhoewel dan is er nog budgetruimte voor een speedpedelec.
4. ....
5. ....
Na wat opzoekwerk ben ik er ook achter dat 1.2 en 3 dezelfde automaat hebben van dezelfde constructeur (Opel wel 6-traps en Volvo 8 traps).
Inzake klantvriendelijkheid stak de Opel garage (familiebedrijf) er wel met kop en schouders bovenuit (Volvo was ketengarage met afstandelijke verkopers in pakje). Scheelt natuurlijk van verkooppunt tot verkooppunt.
Lijst van de dag (op buikgevoel):
1. Volvo XC40 (middenklasse uitgerust maar iets meer uitstraling (subjectief ik weet het) ) en zwaardere motor.
2. Opel Grandland X (iets lager chassis maar meer opties voor de prijs van een XC40)
3. Opel Zafira Tourer (a women's choice, maar ook ik moet toegeven dat voor dat budget je geen auto kan vinden met meer binnenruimte en bovendien voor minder budget full option uitgerust en rationeel niet te verslaan is. Maar het blijft een bompa auto (alhoewel ik....
4. ....
5. ....
Na wat opzoekwerk ben ik er ook achter dat 1.2 en 3 dezelfde automaat hebben van dezelfde constructeur (Opel wel 6-traps en Volvo 8 traps).
Inzake klantvriendelijkheid stak de Opel garage (familiebedrijf) er wel met kop en schouders bovenuit (Volvo was ketengarage met afstandelijke verkopers in pakje). Scheelt natuurlijk van verkooppunt tot verkooppunt.
