B7H4long VS Omega6
TIP
Re: B7H4long VS Omega6
Niet zeker hoe je dat uit mijn opmerking leest.

De volgende worden door M* maandelijks berekent voor de portefeuilles die je bij hen invult. (Voor periodes van 3 en 5 jaar)Incremental schreef: ↑17 oktober 2018, 17:56 Was er maar een metric die de return van een portfolio afweegt tegenover het onderliggende risico![]()
...
- Alpha,
- beta
- R-squared
- sharpe ratio
- information ratio
- standard deviation
- tracking error
Tools zoals Portfoliovisualizer voor de US berekenenen ook nog de volgende (enkel voor US beleggingen - spijtig)
Downside Deviation
Sortino ratio
max drawdownTreynor Ratio (%)
Information Ratio
Diversification Ratio
Skewness -
Excess Kurtosis
Historical Value-at-Risk (5%)
Analytical Value-at-Risk (5%)
Conditional Value-at-Risk (5%)
Upside Capture Ratio (%)
Downside Capture Ratio (%)
Positive Periods xx out of xx
Gain/Loss Ratio
Laatst gewijzigd door B7H4long op 17 oktober 2018, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
denk dat er één woordje teveel staatYaris schreef: ↑17 oktober 2018, 20:17 Ik bedoel dat alle theorieën die hier worden neergepend ooit wel eerder zijn verkondigd door deskundige mensen. Die theorieën kunnen aan een individuele Spaargidser nieuwe inzichten verschaffen, en daarom is het goed dat ze hier worden herhaald, maar het zijn geen theorieën die door een Spaargidser zijn uitgevonden.