Banca Monte PaschiBelgio
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Banca Monte PaschiBelgio
Hallo,
Heeft deze bank geen interesse in klanten die het frans niet machtig zijn.
Heb een poging ondernomen om rekening te openen.
Documenten voor openen rekenen niet beschikbaar in het nederlands ... ?
Op een mailtje naar hun vertikken ze het om te antwoorden.
Van reclame gesproken.
Heeft deze bank geen interesse in klanten die het frans niet machtig zijn.
Heb een poging ondernomen om rekening te openen.
Documenten voor openen rekenen niet beschikbaar in het nederlands ... ?
Op een mailtje naar hun vertikken ze het om te antwoorden.
Van reclame gesproken.
Re: Banca Monte PaschiBelgio
Bij mij is het document wel in het Nederlands?
https://www.montepaschi.be/nl/opening-v ... ng/?Type=2
https://www.montepaschi.be/nl/opening-v ... ng/?Type=2
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is naast het onderwerp, maar wat brengt iemand ertoe om bij deze bank nieuwe klant te worden en een rekening te openen ?
Heeft die bank een plus die ik nog niet ken ?
Heeft die bank een plus die ik nog niet ken ?
Yaris, bedankt voor de link die wel werkt.
Haelewyn, buiten een spaarrekening die toch 4,5 x meer interest bied dan klassieke (groot)banken niets ...
(nog steeds niet genoeg om inflatie te compenseren)
Haelewyn, buiten een spaarrekening die toch 4,5 x meer interest bied dan klassieke (groot)banken niets ...
(nog steeds niet genoeg om inflatie te compenseren)
anders ook eens Kauphting bank checken ... 
De Banca Monte dei Paschi di Siena is de oudste bank ter wereld. Ze bestaat al sinds 1472. Dan zou je denken dat het een oerdegelijke en solide bank is. Toch zit ze in de financiële problemen. De Belgische dochter Banca Monte Paschi Belgio wil drie op de vier banen schrappen. Begrijpelijk dat het personeel geen zin meer heeft om op mails te antwoorden.
De Belgische tak valt niet meer onder de Italiaanse moederbank, maar is dit jaar overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Warburg Pincus:
https://www.spaargids.be/sparen/banca-m ... -over.html
https://www.warburgpincus.com/investmen ... hi-belgio/
En dat is eraan te merken: letterlijk al hun kosten gaan fors de hoogte in en er is zowat niets nog gratis...Didymus schreef: ↑10 oktober 2019, 19:08 De Belgische tak valt niet meer onder de Italiaanse moederbank, maar is dit jaar overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Warburg Pincus:
Voor die paar tientallen euro extra interest moet je het echt niet doen: bankieren via BMPB kost al gauw 150 euro per jaar, dus je moet er al een paar honderdduizend euro parkeren voor het nog de moeite is! En vermits dit bedrag ver boven de limiet van het garantiefonds zit, zou ik zeggen dat er dan toch wel veiligere en/of betere opties zijn?
Ik hoop dat er niet meer aan de hand is.Yaris schreef: ↑10 oktober 2019, 18:46 De Banca Monte dei Paschi di Siena is de oudste bank ter wereld. Ze bestaat al sinds 1472. Dan zou je denken dat het een oerdegelijke en solide bank is. Toch zit ze in de financiële problemen. De Belgische dochter Banca Monte Paschi Belgio wil drie op de vier banen schrappen. Begrijpelijk dat het personeel geen zin meer heeft om op mails te antwoorden.
Tot mijn verwondering werd namelijk een (volgens mijn Hot-Accounts programma) belangrijk intrestbedrag op 1 oktober niet uitgekeerd.
Mijn 1e actie: de online intrestcalculator van BMPB checken. Ik kreeg (en krijg nu nog altijd) volgend bericht: "This service is temporarily unavailable. Please try later or call your account manager."
2e actie: dan maar trachten de 'account manager' te bereiken. Herhaaldelijk gebeld, maar steeds hetzelfde deuntje: "All lines are occupied".
3e actie: een web formulier ingevuld. resultaat: "Error ! Error in saving the contact request, please try again later".
4e actie: zelf een e-mail gestuurd (in het Engels) naar de directie.Na een dag ontving ik een antwoord met verontschuldigingen en ivm de getrouwheidsintrest: "Regarding your loyalty bonus, we make every effort to regularize your account as soon as possible".
Ondertussen is het verwachte intrestbedrag ook effectief op mijn rekening gestort met valutadatum 1 oktober.
-
Johny_no_Money
- Newbie

- Contacteer:
Vandaag 22/11/2019 Email ontvangen van Aion.
<Snip>
De huidige applicatie voor mobiel- en internetbankieren wordt op 29 november uitgeschakeld en vervangen door een nieuw systeem voor internetbankieren en een nieuwe mobiele applicatie.
Om toegang te krijgen tot uw account volgt u deze 5 stappen:
Download de Aion-applicatie via de App Store als u een iPhone heeft of via Google Play indien u een Android telefoon heeft.
Vul uw e-mailadres en GSM-nummer in.
Typ de code in die u via SMS ontvangt.
Beantwoord de twee veiligheidsvragen.
Stel uw persoonlijke PIN-code in.
Zodra u dit hebt gedaan, kunt u de nieuwe mobiele App voor al uw bankactiviteiten gebruiken.
<snip>
Ze gaan er van uit dat iedereen een IOS/Android zombie-phone heeft. Ik dus niet.
Weer een bank van mijn lijst geschrapt. Als je een investeringsfonds tenminste een bank kan noemen.
<Snip>
De huidige applicatie voor mobiel- en internetbankieren wordt op 29 november uitgeschakeld en vervangen door een nieuw systeem voor internetbankieren en een nieuwe mobiele applicatie.
Om toegang te krijgen tot uw account volgt u deze 5 stappen:
Download de Aion-applicatie via de App Store als u een iPhone heeft of via Google Play indien u een Android telefoon heeft.
Vul uw e-mailadres en GSM-nummer in.
Typ de code in die u via SMS ontvangt.
Beantwoord de twee veiligheidsvragen.
Stel uw persoonlijke PIN-code in.
Zodra u dit hebt gedaan, kunt u de nieuwe mobiele App voor al uw bankactiviteiten gebruiken.
<snip>
Ze gaan er van uit dat iedereen een IOS/Android zombie-phone heeft. Ik dus niet.
Weer een bank van mijn lijst geschrapt. Als je een investeringsfonds tenminste een bank kan noemen.
Misschien willen ze wel graag klanten verliezen met omslachtige procedures...
Ik ben in elk geval van plan, eens de getrouwheidspremie verworven, de bank vaarwel te zeggen. En hopelijk ergens procedure te vinden om op te zeggen.
Ik ben in elk geval van plan, eens de getrouwheidspremie verworven, de bank vaarwel te zeggen. En hopelijk ergens procedure te vinden om op te zeggen.
-
Johny_no_Money
- Newbie

- Contacteer:
Ik laat het u weten. Mijn overschrijving van max 15.000€ vrijdag is perfect doorgevoerd. Mijn overschrijvingen naar mijn zichtrekening dit weekend lijken te zijn weerhouden. Wat een leuke tijd gaan we tegemoet.
Ik heb echt geen zin om naar Brussel te rijden. Ik heb 28 jaar als Field Engineer, voornamelijk in Brussel gewerkt. Wat een strontthol. Trump had gelijk toen hij zei dat het een hellhole was. De naiëvelingen die dit ontkennen komen waarschijnlijk enkel in de touristen-zones.
Ik heb echt geen zin om naar Brussel te rijden. Ik heb 28 jaar als Field Engineer, voornamelijk in Brussel gewerkt. Wat een strontthol. Trump had gelijk toen hij zei dat het een hellhole was. De naiëvelingen die dit ontkennen komen waarschijnlijk enkel in de touristen-zones.
Eerste indruk van Aion is voor mij een ontgoocheling. 
Ik wou zonet de Aion app downloaden maar krijg geen toegang
eerst een waarschuwing dat een nieuw systeem zal worden geinstalleerd; Druk je op downloaden dan krijg je item niet gevonden
Ik dacht dat de omschakeling pas na 16.00 ging gebeuren?
bellen heeft geen zin
eerst een waarschuwing dat een nieuw systeem zal worden geinstalleerd; Druk je op downloaden dan krijg je item niet gevonden
Ik dacht dat de omschakeling pas na 16.00 ging gebeuren?
bellen heeft geen zin
waw nu val ik toch echt van mijn stoel!
Ik werd zonet teruggebeld door een medewerker van Aion. Weliswaar in het Engels (kan me gelukkig wel in Engels uitdrukken). Vandaag kan ik er niet meer op. Hij raadt aan de app te de-installeren en maandag opnieuw te proberen.
Ik werd zonet teruggebeld door een medewerker van Aion. Weliswaar in het Engels (kan me gelukkig wel in Engels uitdrukken). Vandaag kan ik er niet meer op. Hij raadt aan de app te de-installeren en maandag opnieuw te proberen.