bank wil hypothecaire lening niet herzien, mogelijkheden?
TIP
bank wil hypothecaire lening niet herzien, mogelijkheden?
Opdat mijn bank een hypothecaire lening zou willen herzien dient aan een aantal voorwaarden te zijn voldaan waar ik niet aan voldoe.
(er moet nog minimum een bepaald bedrag open staan, er moet nog minstens een bepaalde looptijd zijn, enz...)
Welke mogelijkheden heb ik dan om aan een andere hypothecaire lening te komen?
Als ik die lening stopzet (door vervroegde terugbetaling), kan ik dan een nieuwe hypothecaire lening ergens anders aangaan?
Wat is er éénzijdig mogelijk van mijn kant (tegenover mijn huidige bank), en wat kan ik dan doen bij een andere bank?
(uiteraard met de bedoeling een goedkopere lening te bekomen)
Alvast bedankt voor reacties.
(er moet nog minimum een bepaald bedrag open staan, er moet nog minstens een bepaalde looptijd zijn, enz...)
Welke mogelijkheden heb ik dan om aan een andere hypothecaire lening te komen?
Als ik die lening stopzet (door vervroegde terugbetaling), kan ik dan een nieuwe hypothecaire lening ergens anders aangaan?
Wat is er éénzijdig mogelijk van mijn kant (tegenover mijn huidige bank), en wat kan ik dan doen bij een andere bank?
(uiteraard met de bedoeling een goedkopere lening te bekomen)
Alvast bedankt voor reacties.
Re: bank wil hypothecaire lening niet herzien, mogelijkheden
Uw optie is inderdaad om de huidige lening te laten herzien door een andere bank.
Deze zal dan de huidige lening aflossen en bij hen een nieuwe lening laten aflsuiten.
Nadeel is wel dat u naast dossierskosten ook bij de notaris moet passeren.
De meeste banken zullen wel voor u uitrekenen hoeveel u dit zal kosten.
Ook hier zal het afhangen van de looptijd en het openstaande bedrag of dit nog interessant voor u is.
Aangezien uw huidige bank al weigert om te herzien, vrees ik een klein beetje dat een andere bank een goedkopere oplossing heeft (inclusief notariskosten bedoel ik dan)
Maar vragen kan nooit kwaad natuurlijk. Je kan dan met het voorstel van de andere bank uw huidige bank nog eens onder druk zetten.
Deze zal dan de huidige lening aflossen en bij hen een nieuwe lening laten aflsuiten.
Nadeel is wel dat u naast dossierskosten ook bij de notaris moet passeren.
De meeste banken zullen wel voor u uitrekenen hoeveel u dit zal kosten.
Ook hier zal het afhangen van de looptijd en het openstaande bedrag of dit nog interessant voor u is.
Aangezien uw huidige bank al weigert om te herzien, vrees ik een klein beetje dat een andere bank een goedkopere oplossing heeft (inclusief notariskosten bedoel ik dan)
Maar vragen kan nooit kwaad natuurlijk. Je kan dan met het voorstel van de andere bank uw huidige bank nog eens onder druk zetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: bank wil hypothecaire lening niet herzien, mogelijkheden
Er zijn inderdaad meer gegevens nodig om u te helpen:
Openstaan bedrag
Resterende looptijd
Huidige rentevoet
Hier op de site kan je berekenen of het interessant is om te herfinancieren dat misschien eens proberen als je bovenstaande gegevens niet wil delen met iedereen
Openstaan bedrag
Resterende looptijd
Huidige rentevoet
Hier op de site kan je berekenen of het interessant is om te herfinancieren dat misschien eens proberen als je bovenstaande gegevens niet wil delen met iedereen