Bankdirecteur: "binnenkort opnieuw renteverlagingen"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Bankdirecteur: "binnenkort opnieuw renteverlagingen"
BNP Paribas Fortis kantoordirecteur zegt vandaag dat intern al is aangekondigd dat de banken binnenkort (september) opnieuw renteverlagingen gaan doorvoeren.
't Is maar dat ge 't weet hé.
't Is maar dat ge 't weet hé.

Laatst gewijzigd door gpv1 op 27 augustus 2009, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Bankdirecteur: "binnenkort opnieuw renteverlagingen"
merci voor de tip
weet je ook welke voorwaarden?
weet je ook welke voorwaarden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt mij ook normaal dat iemand van BNP Fortis dat zegt. Zij hebben de online rekening nog niet aangepast aan de nieuwe rente (er zijn er nog een heel aantal banken die dit nog niet gedaan hebben).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
argenta is dan toch niet de enige... waarschijnlijk gaan de grootbanken dit keer toch een grotere verlaging doorvoeren, denk ik zo?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ook bij de leningen dan, neem ik aan. Logica. 

@nestor1970: de logica zelve, maar ze zullen de tarieven niet verlagen. De marges moeten willens nillens omhoog. Eerst bestelen de banken de burgers via de overheidssteun en nu bestelen ze ze opnieuw door marginale rentes uit te betalen en hoge rentes op leningen te vragen.
Ter vergelijking: toen ik 2 jaar geleden een lening ben aangegaan voor onze woning was het tarief lager dan nu, terwijl de spaarboekjes meer opbrachten...
Ter vergelijking: toen ik 2 jaar geleden een lening ben aangegaan voor onze woning was het tarief lager dan nu, terwijl de spaarboekjes meer opbrachten...
Men moet de rente op een spaarrekening en de intrest die men moet betalen op een lening wel niet verwarren met elkaar. Het één is op korte termijn, het andere op lange termijn.
Deze rentecurves lopen niet altijd gelijk.
Vorig jaar stond de langetermijnrente zeer laag en de korte termijn zeer hoog, nu is het meer een normalere situatie.
Deze rentecurves lopen niet altijd gelijk.
Vorig jaar stond de langetermijnrente zeer laag en de korte termijn zeer hoog, nu is het meer een normalere situatie.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
@cp1234: je hebt gelijk... Maar... wedden dat wanneer de korte termijnrente nu omhoog gaat en je bv. 1% meer op je spaarboekje krijgt dat ze die rentes op de leningen OOK weer gaan laten stijgen, zelfs als de lange termijnrente gelijk blijft?
Momenteel zijn de banken bij mij echt alle respect verloren. Enorm veel risico's nemen uit hebzucht, de maatschappij er laten voor opdraaien, gewoon verder rijkelijke lonen en bonussen uitbetalen, en dan nog eens de spaarder én de ontlener zwaar "pakken".
Desondanks heb ik een tijdje geleden terug bankaandelen gekocht, want ik ben ervan overtuigd dat hun bedenkelijke praktijken hen in de toekomst weer meer winst zullen doen opleveren...
Momenteel zijn de banken bij mij echt alle respect verloren. Enorm veel risico's nemen uit hebzucht, de maatschappij er laten voor opdraaien, gewoon verder rijkelijke lonen en bonussen uitbetalen, en dan nog eens de spaarder én de ontlener zwaar "pakken".
Desondanks heb ik een tijdje geleden terug bankaandelen gekocht, want ik ben ervan overtuigd dat hun bedenkelijke praktijken hen in de toekomst weer meer winst zullen doen opleveren...
Ons banken goedkoop ons geld kunnen krijgen via hulp van de overheid, waarom zouden ze ons rechtstreeks belonen? Nu kunnen ze twee keer langs de kassa gaan.
ik dacht toch dat dat aan 8% was, of ben ik verkeerd?frank schreef: Ons banken goedkoop ons geld kunnen krijgen via hulp van de overheid
Ik dacht het ook dat de overheid 8% rente vraagt. Alle banken die steun gekregen hebben, willen er net zo snel mogelijk vanaf. Dat zal ook wel niet voor niets zijn.johan d schreef:ik dacht toch dat dat aan 8% was, of ben ik verkeerd?frank schreef: Ons banken goedkoop ons geld kunnen krijgen via hulp van de overheid

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Vaganzza schreef:Ik dacht het ook dat de overheid 8% rente vraagt. Alle banken die steun gekregen hebben, willen er net zo snel mogelijk vanaf. Dat zal ook wel niet voor niets zijn.johan d schreef:
ik dacht toch dat dat aan 8% was, of ben ik verkeerd?![]()
Ja, ik heb me verkeerd uitgedrukt: doordat de overheid ons geld in het systeem pompt, kunnen banken internationaal goedkoper aan geld geraken.
wel als ze snel van dat dure geld 8% vanaf willen dat ze ons dan 6% aanbieden.Vaganzza schreef:Ik dacht het ook dat de overheid 8% rente vraagt. Alle banken die steun gekregen hebben, willen er net zo snel mogelijk vanaf. Dat zal ook wel niet voor niets zijn.johan d schreef:
ik dacht toch dat dat aan 8% was, of ben ik verkeerd?![]()
De klanten zullen wel toestromen en ze doen 2% winst.
geengeld schreef:wel als ze snel van dat dure geld 8% vanaf willen dat ze ons dan 6% aanbieden.Vaganzza schreef:
Ik dacht het ook dat de overheid 8% rente vraagt. Alle banken die steun gekregen hebben, willen er net zo snel mogelijk vanaf. Dat zal ook wel niet voor niets zijn.![]()
De klanten zullen wel toestromen en ze doen 2% winst.
Ze geraken zelf makkelijk van dat dure geld af. De Europese Centrale Bank (die deel uitmaakt van de overheid) geeft hen geld voor slechts 1%. Tegelijk kunnen ze bij de overheid overheidobligaties aankopen tegen 3% tot 4 %. Gratis geld ZONDER risico voor de banken!!! Waarom zouden ze de spaarders meer %en geven? Er is goedkoop geld met hopen. En natuurlijk: voor kredieten rekenen ze flink wat aan, ze gaan geen kadootjes geven.
Dus: eerst nemen ze risico's die ze afwentelen op de bevolking. Als het fout gaat betaalt de bevolking via de overheid om hun te redden. De begroting staat hierdoor voor jaren onder druk, en hier mogen we ook al voor opdraaien. Dan spelen we ze bijna gratis geld door, zodat ze de spaarder niks meer moet geven. Kredieten houden ze hoog. En ze kunnen het risicoloos herbeleggen bij diezelfde overheid.
Ik zou zelf graag willen lenen tegen 1% om het dan bij dezelfe instelling te beleggen tegen 3 a 4 procent. En mocht het verkeerd gaan, kan iedereen voor mij betalen.
Waarom zouden banken zich aanpassen opdat dit in de toekomst niet meer zou gebeuren? Dit is een fantastisch systeem voor hun.
Nagel op de kop!
Laatst gewijzigd door geengeld op 28 augustus 2009, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.