Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
TIP
Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
Onlangs werd ik uitgenodigd door mijn bank.
Tot op heden werden wij steeds geadviseerd door onze contactpersoon ivm
het herbeleggen van een bedrag die vrij kwam in onze portefeuille.
Onlangs moesten wij een formulier invullen ivm onze Financiële situatie.
Ik heb deze lijst onvolledig ingevuld omdat ik van mening ben dat de bank
teveel privézaken vraagt zoals, wat is uw inkomen, wat zijn al uw kosten en bezittingen,
wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant enz...
Als ik al deze gegevens niet opgeef kunnen ze voor mij niks meer doen wordt gezegd...
Ik heb vermeld op hun formulier dat ik bepaalde info niet wenst mede te delen maar dan kunnen ze niks meer doen of adviseren krijg ik als antwoord.Ze zeggen wel dat ik het recht heb deze info niet mede te delen.
Dan moet ik het zelf doen...?
Daarbij komt dat indien ik een goeie opvolging wens bij deze bank moet ik 240euro betalen.../jaar
Ons beleggersprofiel werd indertijd reeds bepaald ( weinig of geen risico) maar
nu wil of moet men van Europa meer info verkrijgen van de klant...
Dat men bepaalde gegevens wil weten als men een lening aangaat vind ik normaal
maar in mijn geval is dit niet zo.
Wat zijn nu de mogelijkheden voor mij en wat kan ik eisen van de bank of hoe moet ik hier verder op reageren of...?
En hoe kan ik desgevallend zelf mijn portefeuille opvolgen.Want het zijn producten, effecten, die de bank heeft aangeraden...
Tot op heden werden wij steeds geadviseerd door onze contactpersoon ivm
het herbeleggen van een bedrag die vrij kwam in onze portefeuille.
Onlangs moesten wij een formulier invullen ivm onze Financiële situatie.
Ik heb deze lijst onvolledig ingevuld omdat ik van mening ben dat de bank
teveel privézaken vraagt zoals, wat is uw inkomen, wat zijn al uw kosten en bezittingen,
wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant enz...
Als ik al deze gegevens niet opgeef kunnen ze voor mij niks meer doen wordt gezegd...
Ik heb vermeld op hun formulier dat ik bepaalde info niet wenst mede te delen maar dan kunnen ze niks meer doen of adviseren krijg ik als antwoord.Ze zeggen wel dat ik het recht heb deze info niet mede te delen.
Dan moet ik het zelf doen...?
Daarbij komt dat indien ik een goeie opvolging wens bij deze bank moet ik 240euro betalen.../jaar
Ons beleggersprofiel werd indertijd reeds bepaald ( weinig of geen risico) maar
nu wil of moet men van Europa meer info verkrijgen van de klant...
Dat men bepaalde gegevens wil weten als men een lening aangaat vind ik normaal
maar in mijn geval is dit niet zo.
Wat zijn nu de mogelijkheden voor mij en wat kan ik eisen van de bank of hoe moet ik hier verder op reageren of...?
En hoe kan ik desgevallend zelf mijn portefeuille opvolgen.Want het zijn producten, effecten, die de bank heeft aangeraden...
Re: Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
Banken .... Pffffffffff Gangsters zijn het.
Als één bank dat bij mij flikt, ben ik er weg.
Ik zou vooreerst vragen om die bepaalde " regeling van Europa " eens op papier te overhandigen,
je zou kunnen zeggen dat je dan wel klant wordt bij een andere Bank,als ze zo ' dreigend " tegenover hun klanten staan.
Moet je wel ook weten dat een andere bank niet met hetzelfde afkomt natuurlijk.
Ik zou vooreerst vragen om die bepaalde " regeling van Europa " eens op papier te overhandigen,
je zou kunnen zeggen dat je dan wel klant wordt bij een andere Bank,als ze zo ' dreigend " tegenover hun klanten staan.
Laatst gewijzigd door ludo op 16 augustus 2018, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
van Europa moeten de banken die gegevens vragen,
indien je ze niet geeft kan/ moet de bank je een schop onder je kont geven en de klantenrelatie eventueel verbreken ( van Europa )
indien je ze niet geeft kan/ moet de bank je een schop onder je kont geven en de klantenrelatie eventueel verbreken ( van Europa )
Waar is die regeling of wettekst

Ze kunnen zo nogal veel lullen en het op Europa steken.
Met zaken zoals :::: wat is uw inkomen, wat zijn al uw kosten en bezittingen,
wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant
Hebben ze echt geen zaken als je bij hun geen lening of dergelijke vraagt
Laatst gewijzigd door ludo op 16 augustus 2018, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het beste is om bij verschillende banken klant te zijn zodat geen enkele bank jouw volledige financiële situatie van a tot z kent.
Als een bank jouw financiële situatie vraagt te vervolledigen op specifieke formulieren, dan hoef je niet de juiste bedragen op te geven. Je geeft eigenlijk enkel op waar je jezelf goed bij voelt, maar je moet dat natuurlijk niet luidop zeggen tegen uw bankier.
Als ze teveel moeilijk doen, zou ik veranderen van bank, hetgeen waarschijnlijk ook wel een kostprijs met zich zal meebrengen.
Als een bank jouw financiële situatie vraagt te vervolledigen op specifieke formulieren, dan hoef je niet de juiste bedragen op te geven. Je geeft eigenlijk enkel op waar je jezelf goed bij voelt, maar je moet dat natuurlijk niet luidop zeggen tegen uw bankier.
Als ze teveel moeilijk doen, zou ik veranderen van bank, hetgeen waarschijnlijk ook wel een kostprijs met zich zal meebrengen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat hier waarschijnlijk over de Mifid.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat ken ik,
maar vragen als :wat is uw inkomen, wat zijn al uw kosten en bezittingen,
wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant.
Hebben hiermee niets te maken
Ze willen dat alleen maar weten om U nog meer rommel te verkopen, als je geld zou over hebben.
Mijn persoonlijke ervaring (beperkt tot argenta en kbc) is dat banken agressiever worden met de jaren.ludo schreef: ↑16 augustus 2018, 17:07 Banken .... Pffffffffff Gangsters zijn het.
Argenta: ivm met hun pensioensparen, het begint irritant te worden, elk jaar begint men daarover, ik laat weten dat ik niet ge-interesseerd ben. Dit jaar kreeg ik een half jaar later een telefoon voor een gesprek, bleek na wat aandringen dat het zou gaan over hun pensioensparen ... ok, het was niet dezelfde persoon van dat kantoor, maar toch ...
Kbc: ik was met pa meegeweest en toen ik zei dat we erover zouden nadenken (= vriendelijk afwimpelen), werd er gezegd dat er nu moest beslist worden... blijkbaar was mijn gezichtsuitdrukking daarop niet van die aard dat die bankdirecteur nog verder aandrong ... maar prettig vind ik dat niet ...
ik denk dat ik in dezelfde situatie zit. dat bedrag van 240 EUR/maand komt me bekend voor
ik geef in ieder geval geen accurate info aan hen (en zeker geen 240 EUR per jaar...)
ik dacht dat die mifid zaken verplicht waren, maar OP geeft me het gevoel dat je kan kiezen om niet mee te werken?

ik geef in ieder geval geen accurate info aan hen (en zeker geen 240 EUR per jaar...)
ik dacht dat die mifid zaken verplicht waren, maar OP geeft me het gevoel dat je kan kiezen om niet mee te werken?
"ik dacht dat die mifid zaken verplicht waren, maar OP geeft me het gevoel dat je kan kiezen om niet mee te werken?"
dacht dat ook, en een beetje rekbaar is het wel, maar ga je te ver krijg je je C4 van de bank
dacht dat ook, en een beetje rekbaar is het wel, maar ga je te ver krijg je je C4 van de bank
Wees blij, het "advies" dat je tegenwoordig van een bank krijgt is toch maar reclame voor hun eigen veel te dure en weinig of niks opbrengende producten (zeker bij defensieve profielen).
Dit gaat over Mifid, banken mogen enkel advies geven dat past bij het beleggersprofiel van hun klant, sommige banken misbruiken Mifid om meer dan de noodzakelijke info te verkrijgen en proberen de klant te dwingen met het excuus "is verplicht door Europa". Punt is dat je als klant tot niks verplicht bent, je kan perfect op eigen risico en zonder advies van de bank beleggen in wat je wil.
De reden dat de banken het vragen is omdat ze een excuus zoeken om jou kosten aan te rekenen. Europa wil inderdaad niet meer dat de banken JAARLIJKS 0,8% (varieert) retrocessies op beleggingsfondsen krijgen en dat ze daar zo goed als niets moeten voor doen.
Dus wringen de banken zich in alle mogelijke bochten om "toegevoegde waarde" te hebben door jouw "advies" te geven en per kwartaal een mooi rapportje te leveren. En daar moet je dan voor betalen. Ook weer bedrog want dat advies is gewoon de standaard portefeuille van de banken volgen volgens jouw beleggingsprofiel en die rapportjes zijn flashy maar waardeloos.
Zoals steeds liegen de banken als ze zeggen dat ze dat moeten doen. Ze moeten dat niet. Maar wel als ze geld krijgen van de klant: rechtstreeks of via retrocessies van de fondsen.
Dus wringen de banken zich in alle mogelijke bochten om "toegevoegde waarde" te hebben door jouw "advies" te geven en per kwartaal een mooi rapportje te leveren. En daar moet je dan voor betalen. Ook weer bedrog want dat advies is gewoon de standaard portefeuille van de banken volgen volgens jouw beleggingsprofiel en die rapportjes zijn flashy maar waardeloos.
Zoals steeds liegen de banken als ze zeggen dat ze dat moeten doen. Ze moeten dat niet. Maar wel als ze geld krijgen van de klant: rechtstreeks of via retrocessies van de fondsen.
Blijkbaar bent u nog een vis van de plastronnekes.
Men is vorig jaar bij mij daar ook mee afgekomen.
Heb vriendelijk verzocht aan het plastronneke me gerust te laten in de toekomst.
Is er iets dat vervalt , stort dit gewoon op mijn giro rekening.
Heb toen ipv van die onzin in te vullen , gevraagd of ze van me een overzicht van hun fantastische opbrengsten moest hebben via bvb mail.
Is daar niet op ingegaan.
EN heden nog steeds windstil van hun kant.
Bij verlaten kantoor gewoon opgemerkt dat ze me als klant kwijt wilden zijn , dat voor mij geen probleem was.
Mijn betalingen , enz zijn heden nog steeds bij hun.
Als ge voor een overzicht van wat ge afhankelijk zijt van uw bank , in 2018 zijn er genoeg hulpmiddelen beschikbaar.
En in uw online banking is ook steeds alles zichtbaar met vervaldagen aan toe.
Dus ipv van kantoor , gewoon gaan internet bankieren en van die zever bent ge af.
Estate Guru believer.
MiFID : http://www.vandurme-verzekeringen.be/wp ... LEGGER.pdf
Ik zie daar toch niet de vragen instaan die de ts aangaf: inkomen, al uw kosten en bezittingen, wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant enz...
Ik zie daar toch niet de vragen instaan die de ts aangaf: inkomen, al uw kosten en bezittingen, wat kun je nog sparen, bij welke banken ben je klant enz...
@Joost. Je moet helemaal niets doen als je hun 240 euro per jaar niet wilt betalen. Dan moet je alleen maar zelf de prestaties in het oog houden en zelf beslissen wanneer je iets verkoopt.
En je vooral niet laten intimideren. Zie mijn berichtje een beetje eerder. Ze proberen op alle mogelijke manieren hun klanten een papiertje te laten ondertekenen.
En als ze de relatie met jou willen stopzetten dan moeten ze zelf de kosten dragen om alles naar een bank van jouw keuze over te zetten.
Vergeet ook niet dat een groot deel van die 240 euro naar het plastronneke (zoals iemand het hier zo mooi uitdrukte) gaat.
En je vooral niet laten intimideren. Zie mijn berichtje een beetje eerder. Ze proberen op alle mogelijke manieren hun klanten een papiertje te laten ondertekenen.
En als ze de relatie met jou willen stopzetten dan moeten ze zelf de kosten dragen om alles naar een bank van jouw keuze over te zetten.
Vergeet ook niet dat een groot deel van die 240 euro naar het plastronneke (zoals iemand het hier zo mooi uitdrukte) gaat.