Beginner
TIP
Beginner
Ik ben onlangs 18 geworden en ik ging vandaag naar de bank. In december is er een termijnrekening vervallen en nu wil ik dat geld herinvesteren. Momenteel staat mijn geld op een spaarrekening, wat amper iets opbrengt. Ik zou een deel van het geld op een Start2Save rekening willen houden en een ander deel investeren.
De bankbediende stelde Cera, KBC Comfort4Life Defensive en Sivek Global Low/Medium voor.
Mijn vader raadt me aan om online in aandelen te beleggen (met een beperkt bedrag). Nu heb ik er de tijd voor om rustig de beurs te leren kennen en het is ook niet zo erg als ik geld verlies omdat het slechts een klein bedrag is.
Ik heb nu info op het internet opgezocht en ik zie de bomen door het bos niet meer. Ik weet echt niet wat ik nu het best doe.
Kunnen jullie wat info, tips of andere alternatieven geven aub?
Alvast bedankt!
De bankbediende stelde Cera, KBC Comfort4Life Defensive en Sivek Global Low/Medium voor.
Mijn vader raadt me aan om online in aandelen te beleggen (met een beperkt bedrag). Nu heb ik er de tijd voor om rustig de beurs te leren kennen en het is ook niet zo erg als ik geld verlies omdat het slechts een klein bedrag is.
Ik heb nu info op het internet opgezocht en ik zie de bomen door het bos niet meer. Ik weet echt niet wat ik nu het best doe.
Kunnen jullie wat info, tips of andere alternatieven geven aub?
Alvast bedankt!
Re: Beginner
denk dat je vader het goed gezien heeft,
indien het je interesseert probeer het eens, op het gemak en vorm vooral een eigen mening/strategie.
lees overal wat, bepaal één eigen strategie, en probeer die dan uit, blijf gefocust en verander niet alle 5 minuten van strategie.
succes
indien het je interesseert probeer het eens, op het gemak en vorm vooral een eigen mening/strategie.
lees overal wat, bepaal één eigen strategie, en probeer die dan uit, blijf gefocust en verander niet alle 5 minuten van strategie.
succes
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
there is a sucker born every minute 
Als je in fondsen wil beleggen, volg dan vooral het advies van uw grootbank niet! Grootbanken adviseren vaak wat voor hen het meest opbrengt, niet voor u, en rekenen meestal absurde instapkosten aan. Prima advies voor fondsen is te vinden op http://mijnkapitaal.be
@diemarte
Ik zit met dezelfde vragen over hoe beginnen handelen op internet (zie ook draadje over plus500 )
Aan DeGiro krijg ik kop noch staart, en er is geen enkele handleiding over te vinden, en weinig uitleg.
Bij plus500 heb je een demo-account om te oefenen, er staat veel uitleg en voorbeeldjes op de site, en ik vind dat handelsplatform vrij voor de hand liggend. Ik zou dus suggereren: kijk eens daar, open een demo-account, dan heb je vitueel 20000EUR om mee te oefenen.
Mogelijk is plus500 eerder een speculeerplatform (korte termijn traden) en geen beleggingsplatform (langetermijn beleggen) maar daar zullen de gevestigde waarden / ervaringsdeskundigen op dit forum dan wel op reageren hoop ik...
Ik zit met dezelfde vragen over hoe beginnen handelen op internet (zie ook draadje over plus500 )
Aan DeGiro krijg ik kop noch staart, en er is geen enkele handleiding over te vinden, en weinig uitleg.
Bij plus500 heb je een demo-account om te oefenen, er staat veel uitleg en voorbeeldjes op de site, en ik vind dat handelsplatform vrij voor de hand liggend. Ik zou dus suggereren: kijk eens daar, open een demo-account, dan heb je vitueel 20000EUR om mee te oefenen.
Mogelijk is plus500 eerder een speculeerplatform (korte termijn traden) en geen beleggingsplatform (langetermijn beleggen) maar daar zullen de gevestigde waarden / ervaringsdeskundigen op dit forum dan wel op reageren hoop ik...
denk dat "vader" niet bedoelde dat zijn zoon met CFD's moet gaan traden.
begin met het begin
gewoon een paar aandelen selecteren , kopen en een hele tijd bijhouden.
of vraag aan je vader, denk dat ie je wel kan helpen
begin met het begin
Laatst gewijzigd door zeezout op 4 februari 2016, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Eenvoudiger dan bij Degiro kan ik mij moeilijk voorstellen.treenman schreef:Aan DeGiro krijg ik kop noch staart, en er is geen enkele handleiding over te vinden, en weinig uitleg.
Binck bijvoorbeeld heeft wel veel goeie documentatie, maar de mogelijkheden zijn ook zeer groot.
Ik zie voor beginners eerder nadeel bij Degiro omdat je zelf niet-Belgische dividenden moet aangeven via de belastingsbrief. Bij een Belgische broker zoals Binck gaat dat dan weer 'vanzelf', maar dan betaal je ook beurstaks en veel hogere transactiekosten.
Bij Binck kan je ook met een schaduwportefeuille oefenen en uitproberen: https://www.binck.be/welkom/beginner/st ... rtefeuille
(bij andere brokers ongetwijfeld ook, maar ik ken Binck het best)
Laatst gewijzigd door JW1 op 4 februari 2016, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
zeg na A ook eens B.
Ik vertelde al dat ik vermoedde dat plus500 eerder 'short-trading' is.
geef dan eens suggesties waar je WEL terecht kan, en bij voorkeur suggereer iets waar je zelf ervaring mee hebt, zodat we meer uitleg kunnen vragen over de precieze werking (desnoods door te verwijzen naar websites waar het allemaal piekfijn uitgelegd wordt), en dan bedoel ik tot op 'knopkes'-niveau het het betreffende platform.
extra: maar ik ondertussen zie dat JW1 dat kan uitleggen alvast voor DeGiro
Ik vertelde al dat ik vermoedde dat plus500 eerder 'short-trading' is.
geef dan eens suggesties waar je WEL terecht kan, en bij voorkeur suggereer iets waar je zelf ervaring mee hebt, zodat we meer uitleg kunnen vragen over de precieze werking (desnoods door te verwijzen naar websites waar het allemaal piekfijn uitgelegd wordt), en dan bedoel ik tot op 'knopkes'-niveau het het betreffende platform.
extra: maar ik ondertussen zie dat JW1 dat kan uitleggen alvast voor DeGiro
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Kan ik enkel maar beamen ... Je vader wist al dat je voor rendement niet bij de grootbanken moest zijn dus veronderstel ik dat hij wel een beetje zijn weg weet op dit gebied.zeezout schreef:denk dat "vader" niet bedoelde dat zijn zoon met CFD's moet gaan traden.
begin met het begin
Zelf zou ik voorstellen dat je het geld nog ff aan de kant laat staan en eerst oefent met een virtuele portefeuille.
Het zijn namelijk je eerste stappen in deze wereld en de dag van vandaag is hij redelijk volatiel.
Aan de hand van deze port zal je snel zelf ondervinden hoe geduldig je zal wezen bij verlies/winst.
treenman schreef:
Degiro heeft vanaf bij zijn oprichting wijd gecommuniceerd dat ze de goedkoopste zijn, voor degenen 'die hun plan kunnen trekken in beleggingsland'.
Dat is ook de reden dat je ze bijna op geen enkele manier kan bereiken, ttz je kan ze wel bereiken, maar er komt geen antwoord.
Ik sta bv. al een tijd met een negatief cashfund saldo bij hen, wat volgens mij volstrekt onmogelijk is, maar ik heb alle pogingen om een verklaring daarvoor te krijgen gestaakt, want er komt geen antwoord.
Er moet toch ergens uitleg bestaan over hoe je het DeGiro platform gebruikt. Of er moet toch uitleg/demo bestaan van andere platforms die met dezelfde functies/mogelijkheden uitgerust zijn?
Heeft Binck dezelfde instelopties als DeGiro, of is het op z'n minst vergelijkbaar? Ik ken ondertussen de platforms van plus500 en DeGiro, en die zijn (voor mij althans) totaal verschillend.
Als DeGiro echt zo eenvoudig is, lees ik er hier graag eens een uitleg over. En meer in detail dan de summiere info op het DeGiro helpcenter. En graag uitleg voor zowel langetermijn beleggen als voor intraday speculeren. Ik kan met toch voorstellen dat er wel meer beginners hier zijn, die daaraan iets zouden hebben?
Heeft Binck dezelfde instelopties als DeGiro, of is het op z'n minst vergelijkbaar? Ik ken ondertussen de platforms van plus500 en DeGiro, en die zijn (voor mij althans) totaal verschillend.
Als DeGiro echt zo eenvoudig is, lees ik er hier graag eens een uitleg over. En meer in detail dan de summiere info op het DeGiro helpcenter. En graag uitleg voor zowel langetermijn beleggen als voor intraday speculeren. Ik kan met toch voorstellen dat er wel meer beginners hier zijn, die daaraan iets zouden hebben?
Nogmaals Treenman, zoals je zelf zegt, je bent een beginner. Terwijl Degiro van in den beginne gezegd heeft, dat ze juist zo goedkoop kunnen zijn, omwille van het feit dat ze geen uitgebreide helpdesk hebben enz..
Dus misschien beter bij binck, keytrade, rabobank blijven, als je graag een helpend handje hebt.
Bovendien zou ik je aanraden om op de site van Degiro eerst eens te zoeken naar de diverse kosten. Die staan netjes opgelijst, als je ze vindt tenminste, en mijn besluit is, ze zijn goedkoop, zolang je op de brusselse en amsterdamse beurs blijft. Anders lopen de kosten serieus op.
Dus misschien beter bij binck, keytrade, rabobank blijven, als je graag een helpend handje hebt.
Bovendien zou ik je aanraden om op de site van Degiro eerst eens te zoeken naar de diverse kosten. Die staan netjes opgelijst, als je ze vindt tenminste, en mijn besluit is, ze zijn goedkoop, zolang je op de brusselse en amsterdamse beurs blijft. Anders lopen de kosten serieus op.
@treenman: grapjas, denk je nu echt dat iemand je hier een handleiding voor degiro gaat maken
VS: € 0,50 + USD 0,004 per aandeel !Walt90000 schreef:ze zijn goedkoop, zolang je op de brusselse en amsterdamse beurs blijft. Anders lopen de kosten serieus op.
Als deGiro zelf het niet doet, en de gebruikers ook niet, wil het -hopelijk- zeggen dat er elders wel equivalente platforms zijn (zelfde functionaliteiten) die wel goed uitgelegd zijn.
Dus: is Binckbank hetzelfde qua functionaliteiten, of is nog een andere online broker met equivalente mogelijkheden, waar wel duidelijke info te vinden is? Of kan je me lectuur aanbevelen waarin deze functionaliteiten uitgelegd worden (Beleggen voor Dummies?). Hoe kan je anders ervaring opdoen?
Dus: is Binckbank hetzelfde qua functionaliteiten, of is nog een andere online broker met equivalente mogelijkheden, waar wel duidelijke info te vinden is? Of kan je me lectuur aanbevelen waarin deze functionaliteiten uitgelegd worden (Beleggen voor Dummies?). Hoe kan je anders ervaring opdoen?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Een goede raad: als je de uitleg op de webstek van de internetmakelaar niet begrijpt, begin er dan niet aan. Anders ga je kostbare fouten maken.