Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Zoals zo vaak is ook deze uitgifte vervroegd afgesloten. Wat niet wil zeggen dat je die niet meer kan krijgen.
Voilà, heb die van 5 jaar zonder problemen kunnen bekomen.
Idd, ook nog te verkrijgen via rabobank
Pfft, moest je daarover nu beginnen? Ik heb het niet kunnen laten om er ook een stuk of 3 te kopen.
Daar gaat mijn defensief profiel.
Daar gaat mijn defensief profiel.
Bij Rabobank zijn ze nog niet uitverkocht vandaag.
deze obligatie noteert momenteel aan 110,3 procent. Zouden jullie het interessant vinden om deze te verkopen.
Natuurlijk in wat dan opnieuw beleggen met zelfde risicoprofiel? iemand tips? of toch beter gewoon deze in portefeuille houden?
Natuurlijk in wat dan opnieuw beleggen met zelfde risicoprofiel? iemand tips? of toch beter gewoon deze in portefeuille houden?
Bekaert is langzaam maar zeker aan het verhuizen naar andere oorden. Als de politiek jaren na elkaar niet luistert , dan komt stilaan 'Adieu België' in zicht. De torenhoge loonlasten blijven die niet betalen, want bedrijven zijn geen humanitaire hulporganisaties.
Vorig jaar weerom een afdeling afgeschaft, zijnde 8 intelligente mensen uit de boekhouding.
De vele aankoopfacturen die Bekaert wekelijks ontving, worden nu gewoon in grote kartons gestoken en naar Tsjechië verzonden. Aldaar handelen een kleine twintigtal goedkope bedienden ze af: boekhouding, betalingen,....
Soms worden ook verkeerde documenten meegezonden. In het begin heerst namelijk altijd wat chaos of tegenstand?
Zo hoorde ik van een insider dat dringende zendingen in de haven geblokkeerd waren omdat de vervoersdocumenten per 'vergisssing' naar Tsjechië werden meegezonden...
Het kostte ze veel moeite om die documenten terug te vinden en de boetes waren hoog (containers op de kaai ).
Ik zou mijn winst van 10% op die obligaties nemen, als die achtergesteld of vervroegd terugbetaalbaar zijn...
Bekaert wordt een oncontroleerbaar kluwen. CEO Bert Degraeve vertrok mogelijks net op tijd.
Enorme machineparken verhuisden en de uiteindelijke kostprijs blijkt telkens veel hoger (x2) uit te vallen.
Ben nieuwsgierig of onze Koning nog adelijke titels zal schenken aan CEO's van Bekaert die ons land de rug toekeren?
Vorig jaar weerom een afdeling afgeschaft, zijnde 8 intelligente mensen uit de boekhouding.
De vele aankoopfacturen die Bekaert wekelijks ontving, worden nu gewoon in grote kartons gestoken en naar Tsjechië verzonden. Aldaar handelen een kleine twintigtal goedkope bedienden ze af: boekhouding, betalingen,....
Soms worden ook verkeerde documenten meegezonden. In het begin heerst namelijk altijd wat chaos of tegenstand?
Zo hoorde ik van een insider dat dringende zendingen in de haven geblokkeerd waren omdat de vervoersdocumenten per 'vergisssing' naar Tsjechië werden meegezonden...
Het kostte ze veel moeite om die documenten terug te vinden en de boetes waren hoog (containers op de kaai ).
Ik zou mijn winst van 10% op die obligaties nemen, als die achtergesteld of vervroegd terugbetaalbaar zijn...
Bekaert wordt een oncontroleerbaar kluwen. CEO Bert Degraeve vertrok mogelijks net op tijd.
Enorme machineparken verhuisden en de uiteindelijke kostprijs blijkt telkens veel hoger (x2) uit te vallen.
Ben nieuwsgierig of onze Koning nog adelijke titels zal schenken aan CEO's van Bekaert die ons land de rug toekeren?
Laatst gewijzigd door criticus op 10 mei 2014, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De Yield to Maturity op dit moment ligt rond de 1.8% per jaar voor de komende 5.5 jaar. Dus de vraag die je je moet stellen, kan ik meer krijgen dan 1.8% de komende vijf jaar?fiston schreef:deze obligatie noteert momenteel aan 110,3 procent. Zouden jullie het interessant vinden om deze te verkopen.
Of ongeveer evenveel zonder enig risico. Ik zou het wel weten.
ik hou mijn bekaert obligaties die lopen tot 2020 aan 4,75%
er is momenteel geen alternatief!
en zo speculatief is dat bedrijf toch ook niet of wel ?
er is momenteel geen alternatief!
en zo speculatief is dat bedrijf toch ook niet of wel ?

Het restrendement zal wel geen 4,5% zijn.
wat bedoel je met het restrendement ?
netto blijft er 3,56% over, niet slecht me dunkt!?
netto blijft er 3,56% over, niet slecht me dunkt!?
Van die 3.56% moet je ook je verlies in waarde aftrekken (want die bond zal nu wel boven par staan). Je moet kijken naar je yield to maturity, niet naar je interestopbrengst.
Maar de obligatie noteert zonder twijfel boven pari. Lees dit even door : http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... obligatie/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn berekeningen voor als je wil verhandelen op de secundaire markt
maar als je een obligatie koopt om bij te houden tot vervaldatum, is het toch puur de intrest die telt, niet ?
bovendien als er geen alternatieven zijn, vind ik het veiliger om te blijven zitten of is dat te conservatief....
maar als je een obligatie koopt om bij te houden tot vervaldatum, is het toch puur de intrest die telt, niet ?

bovendien als er geen alternatieven zijn, vind ik het veiliger om te blijven zitten of is dat te conservatief....