Belasting: meer dan 1 effectenrekening
TIP
Belasting: meer dan 1 effectenrekening
In de belastingaangifte moet je aanduiden of je houder was van meer dan 1 effectenrekening in Vak XIII code 1072. Ik heb sinds december 2019 twee effectenrekeningen dus was van plan dit aan te duiden, maar nu zie ik dat de periode maar tot eind september loopt. Wat is de reden dat dit niet gans het jaar beslaat? En alvast voor volgend jaar: als er staat van X tot Y, moet ik dat dan verstaan als titularis zijnde "over de ganse periode" of "op eender welk moment tussen deze twee data"?
"Bent u van 1.1.2019 tot 30.9.2019 titularis geweest van meer dan één effectenrekening bedoeld in artikel 152, 1°, a, van het Wetboek diverse rechten en taksen?"
"Bent u van 1.1.2019 tot 30.9.2019 titularis geweest van meer dan één effectenrekening bedoeld in artikel 152, 1°, a, van het Wetboek diverse rechten en taksen?"
Re: Belasting: meer dan 1 effectenrekening
Grondwettelijk Hof heeft de effectentaks vernietigd vanaf 01-10-2019
( om budgetaire redenen waarschiijnlijk niet retroactief vernietgd, ze zouden beter de degene die die wet gemaakt heeft 30 jaar in de gevangenis steken )
( om budgetaire redenen waarschiijnlijk niet retroactief vernietgd, ze zouden beter de degene die die wet gemaakt heeft 30 jaar in de gevangenis steken )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met andere woorden: uw antwoord hierop is feitelijk van geen tel, want eventuele gevolgen zijn niet meer uitvoerbaar....
u moet wel naar waarheid antwoorden, anders pleegt u bedrog en schriftvervalsing.
u moet wel naar waarheid antwoorden, anders pleegt u bedrog en schriftvervalsing.
Net als verleden jaar, heb ik daar niet aangeduid dat ik meer dan 1 effectenrekening heb. De reden is, dat er slechts op 1 effectenrekening ooit iets opgestaan heeft.
De andere werden mij gewoon "opgedrongen" door bepaalde banken waar ik spaarrekeningen had. Die effectenrekeningen hebben nooit voor iets gediend en zijn dus van geen belang voor de fiscus.
Mijn belastingaangifte van verleden jaar werd zonder meer aanvaard, ondanks dat ik wél onder code 437 de RV op dividenden ingevuld heb (weliswaar slechts voor een relatief klein bedrag).
De andere werden mij gewoon "opgedrongen" door bepaalde banken waar ik spaarrekeningen had. Die effectenrekeningen hebben nooit voor iets gediend en zijn dus van geen belang voor de fiscus.
Mijn belastingaangifte van verleden jaar werd zonder meer aanvaard, ondanks dat ik wél onder code 437 de RV op dividenden ingevuld heb (weliswaar slechts voor een relatief klein bedrag).