Belasting op inkomsten uit kapitaal
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Belasting op inkomsten uit kapitaal
Zeg dat tegen hen die azen op het geld van anderen

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wie wil wat van wie.
De oudjes van de jongeren of azen de jongeren op de centjes van de ouderen.
Klagen betaal zoveel (als ze het maar blijven herhalen de taxshift) of dat ze echt weten wat ze aan belasting betalen ?
Halen er dan maar rsz bij.
Of ze weten dat loon wordt belast voor of na de rsz afhouding ....
Dan halen ze er nadien de opcentiemen bij de gemeente politiek is voor hun de ver van mijn bed show.(verkiezing wie was er niet )
En waarom ik als gepensioneerde nog belasting op belasting mag en moet betalen....
Tax shift gaat dit alles oplossen droom gerust verder.
En volgende week staat mijn belasting terug gave op de rekening, velen betalen opleg als op pensioen en anderen krijgen terug (paar duizend €) toch raar zeker.

Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?platin schreef: ↑19 oktober 2024, 11:16Wie wil wat van wie.
De oudjes van de jongeren of azen de jongeren op de centjes van de ouderen.
Klagen betaal zoveel (als ze het maar blijven herhalen de taxshift) of dat ze echt weten wat ze aan belasting betalen ?
Halen er dan maar rsz bij.
Of ze weten dat loon wordt belast voor of na de rsz afhouding ....
Dan halen ze er nadien de opcentiemen bij de gemeente politiek is voor hun de ver van mijn bed show.(verkiezing wie was er niet )
En waarom ik als gepensioneerde nog belasting op belasting mag en moet betalen....
Tax shift gaat dit alles oplossen droom gerust verder.
En volgende week staat mijn belasting terug gave op de rekening, velen betalen opleg als op pensioen en anderen krijgen terug (paar duizend €) toch raar zeker.![]()

--KNIP--
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De huidige voorstellen worden voorgesteld als goed voor iedereen. Terwijl het toch vooral voordelig is voor de mensen die best al veel geld hebben (daar reken ik mijzelf ook bij).
En dit komt vooral omdat er nog veel te veel mensen zijn die de basisprincipes van ons belastingssysteem onvoldoende kennen. En dus daardoor blij zijn met een dode mus.
En dit komt vooral omdat er nog veel te veel mensen zijn die de basisprincipes van ons belastingssysteem onvoldoende kennen. En dus daardoor blij zijn met een dode mus.
@Brembos
We zullen wel eens langskomen voor de resterende veertig procent, jij bent toch tevreden met wat er overblijft...
De regering zou eens deftig op hun vingers getikt moeten worden en zijzelf verantwoordelijk gehouden worden voor hun fratsen. (maakt niet uit welke kleur in de regering zit).
We zullen wel eens langskomen voor de resterende veertig procent, jij bent toch tevreden met wat er overblijft...
De regering zou eens deftig op hun vingers getikt moeten worden en zijzelf verantwoordelijk gehouden worden voor hun fratsen. (maakt niet uit welke kleur in de regering zit).
Ik begrijp ook niets van het schrijfsel van mr/mevr Platin…
Je kan het niet lezen maar reageert wel.VincentVega schreef: ↑19 oktober 2024, 11:49
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?![]()
Kan je jouw post nog eens herhalen in volzinnen en in het Nederlands?
Ik begrijp er nu geen r**t van ..![]()
Estate Guru believer.
Nee, Platin, jij kan niet lezen. De brave man schrijft: "Ik begrijp het niet." 

- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Blij dat ik niet de enige ben. Wat voor een woordenbrij is met dat zeg!VincentVega schreef: ↑19 oktober 2024, 11:49 Wat wil je nu eigenlijk zeggen?![]()
Kan je jouw post nog eens herhalen in volzinnen en in het Nederlands?
Ik begrijp er nu geen r**t van ..![]()
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.”
― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat men met allerhande andere systeempjes zoals "cafétaria-plannen" er net voor zorgt die pot van RSZ minder en minder op peil gehouden wordt.EarthNvstr1 schreef: ↑20 oktober 2024, 15:58Dan moeten we misschien stoppen met het gebruiken van "echte" belastingen voor het bijpassen van de put in de sociale zekerheid en de uitgaven daarvan aan banden leggen zodat we toekomen met enkel de geïnde RSZ ?![]()
En als ik dan eens 3 maand langdurig ziek ben wegens onvoorziene medische reden, kijkt men enkel naar mijn basisloon voor de berekening van mijn vervangingsinkomen en de rest van viezigheid van de "alternatieve verloning" die mij opgedrongen wordt , wordt compleet buiten beschouwing gelaten.
Vorig jaar is daar rond een studie geweest, een kleine 3miljard aan min-inkomsten sociale zekerheid door alles van "variabel verloningen" zoals cafétaria-plannen zijn.
Belastingen betalen we veel te veel.
13% RSZ bijdragen heb ik minder een probleem mee
In dat opzicht vind ik systemen zoals CAO90 bonus (waarbij je enkel een RSZ-bijdrage betaalt een goed evenwicht)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zet dat eens af tegenover de financiering van de sociale zekerheid vanuit de "algemene middelen" (de "echte" belastingen ?) voor pakweg 45 miljard.
Bij CAO90 bonus wordt er ook geen werkgeversbijdrage RSZ betaald hoor. Enkel werknemersbijdrage RSZ.
Het
ونكك السابق إذا كنت تستطيع قراءة هذا.MeneerParmentier schreef: ↑20 oktober 2024, 10:40
Blij dat ik niet de enige ben. Wat voor een woordenbrij is met dat zeg!
Estate Guru believer.