Belastingaangifte tips
Belastingaangifte tips
Zijn er mensen die tips hebben voor de belastingaangifte? Bijvoorbeeld dingen die men kan inbrengen maar wat niet zo algemeen geweten is?
Ik heb nooit mijn woon werk verkeer ingebracht omdat ik dacht dat dat enkel voor zelfstandigen was maar blijkt nu dat je dat mag inbrengen aantal km x 0,15 euro ofzoiets? En zelfs de kosten van je eventuele lening kan je hier ook nog op verrekenen? Kan iemand hier meer duiding over geven en andere tips zijn uiteraard ook zeer welkom
Ik heb nooit mijn woon werk verkeer ingebracht omdat ik dacht dat dat enkel voor zelfstandigen was maar blijkt nu dat je dat mag inbrengen aantal km x 0,15 euro ofzoiets? En zelfs de kosten van je eventuele lening kan je hier ook nog op verrekenen? Kan iemand hier meer duiding over geven en andere tips zijn uiteraard ook zeer welkom
Re: Belastingaangifte tips
Over dat woon-werkverkeer: ik vul steeds het max. forfait van €380 in bij 1255
Dat bedrag mag uiteraard niet groter zijn dan wat je aangeeft in 1254
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Krulle schreef:Over dat woon-werkverkeer: ik vul steeds het max. forfait van €380 in bij 1255
Bij mij is het zo dat er in vak 1254 '169 euro' staat. Maak jij daar 380 euro van dan?
In vak 1255 neem je het bedrag over van 1254, of snap ik het niet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vak 1254 is de vergoeding die je ontvangt van je werkgever voor het woon werkverkeer.
Vak 1255 is het bedrag die vrijgesteld wordt van belasting. Dat is maximaal €380.
Als je €169 ontvangt kun je uiteraard niet voor meer dan €169 worden vrijgesteld.
Inderdaad, in uw geval neem je in 1255 het bedrag van 1254 over.
Vak 1255 is het bedrag die vrijgesteld wordt van belasting. Dat is maximaal €380.
Als je €169 ontvangt kun je uiteraard niet voor meer dan €169 worden vrijgesteld.
Inderdaad, in uw geval neem je in 1255 het bedrag van 1254 over.
Inbrengen van woon-werkverkeer is enkel interessant als je vooreerst ver genoeg van je werk woont en je daarnaast nog andere dingen kan inbrengen die je nodig hebt voor je werk. Je moet een afweging maken of de werkelijke beroepskosten hoger liggen dan het bedrag dat sowieso standaard wordt afgetrokken.Tiziano schreef: ↑14 mei 2017, 20:53 Ik heb nooit mijn woon werk verkeer ingebracht omdat ik dacht dat dat enkel voor zelfstandigen was maar blijkt nu dat je dat mag inbrengen aantal km x 0,15 euro ofzoiets? En zelfs de kosten van je eventuele lening kan je hier ook nog op verrekenen? Kan iemand hier meer duiding over geven en andere tips zijn uiteraard ook zeer welkom
Belastingaangifte tips
Als niet-zelfstandige kun je eigenlijk niets doen.
Je hebt je wedden en lonen, bijzondere RSZ en bedrijfsvoorheffing. Dit heeft iedereen.
Sommige werkgevers bieden woon- werkverkeer aan, bij heel velen is dit ook gewoon 0.
Iemand die weet wat je best doet als dit '0' is?
Om je belastingen fiscaal interessanter te maken moet je sowieso al aan pensioensparen doen, evt. Ook langetermijnsparen of een woning kopen.
Ook ik dacht dat ik er meer mee zou kunnen. Beroepskosten kun je amper maken, woon- werkverkeer moet je ook kunnen bewijzen. Dit wordt knap lastig. Want wie zegt dat je die 50l. Benzine niet gebruikt om in het weekend naar zee te gaan?
Wie zegt dat je die bepaalde werkschoenen niet gebruikt tijdens de verbouwingen aan je huis? ...
Je hebt je wedden en lonen, bijzondere RSZ en bedrijfsvoorheffing. Dit heeft iedereen.
Sommige werkgevers bieden woon- werkverkeer aan, bij heel velen is dit ook gewoon 0.
Iemand die weet wat je best doet als dit '0' is?
Om je belastingen fiscaal interessanter te maken moet je sowieso al aan pensioensparen doen, evt. Ook langetermijnsparen of een woning kopen.
Ook ik dacht dat ik er meer mee zou kunnen. Beroepskosten kun je amper maken, woon- werkverkeer moet je ook kunnen bewijzen. Dit wordt knap lastig. Want wie zegt dat je die 50l. Benzine niet gebruikt om in het weekend naar zee te gaan?
Wie zegt dat je die bepaalde werkschoenen niet gebruikt tijdens de verbouwingen aan je huis? ...
Uit Belastinggids 2017 (Budget&Recht):
Vak X. Uitgaven die recht geven op belastingvermindering:
-Giften
-Uitgaven voor kinderoppas
-Pensioensparen
-Aandelen van uw werkgever
-PWA- en dienstencheques
-Renovatieleningen
-Aandelen van startende ondernemingen
-Uitgaven van dakisolatie
-Energiezuinige woningen
-Renovatie van woning verhuurd via sociaal verhuurkantoor
-Aandelen van een ontwikkelingsfonds
-Elektrisch voertuig
Vak X. Uitgaven die recht geven op belastingvermindering:
-Giften
-Uitgaven voor kinderoppas
-Pensioensparen
-Aandelen van uw werkgever
-PWA- en dienstencheques
-Renovatieleningen
-Aandelen van startende ondernemingen
-Uitgaven van dakisolatie
-Energiezuinige woningen
-Renovatie van woning verhuurd via sociaal verhuurkantoor
-Aandelen van een ontwikkelingsfonds
-Elektrisch voertuig
Ik ben leerkracht en zou graag berekenen wat mijn beroepskosten precies zijn.
Ik zou willen inbrengen:
- Mijn bureau (15m² van de 200m² van onze woning)
- Elektriciteit (is via zonnepanelen -> kan ik dan enkel mijn prosumententarief inbrengen? Of ook de investering voor de zonnepanelen?)
- Verwarming (is via een warmtepomp -> kan ik hier ook de investering van de zonnepanelen inbrengen?)
- Laptop
- Gsm
- Bureauspullen (balpennen, tipex, ...)
Zijn er ergens lijsten wat aanvaardbare bedragen/percentages zijn om in te brengen als beroepskost?
Ik zou willen inbrengen:
- Elektriciteit (is via zonnepanelen -> kan ik dan enkel mijn prosumententarief inbrengen? Of ook de investering voor de zonnepanelen?)
- Verwarming (is via een warmtepomp -> kan ik hier ook de investering van de zonnepanelen inbrengen?)
- Laptop
- Gsm
Zijn er ergens lijsten wat aanvaardbare bedragen/percentages zijn om in te brengen als beroepskost?
Welke percentages zijn gebruikelijk om daar aan te nemen voor internet, laptop, kantoormeubilair, ...?Yaris schreef: ↑16 mei 2017, 20:03 @jointhan: zie http://www.jobat.be/nl/artikels/welke-b ... lastingen/
Voor de computer zie http://www.standaard.be/cnt/dmf20120615_146
wel zien dat het geen huurwoning is, ander breng je je huisbaas in de problemen met zijn belastingen ( dan wordt hij veel hoger belast, en in bepaalde gevallen kan hij het op de huurder verhalen )jointhan schreef: ↑16 mei 2017, 19:57 Ik ben leerkracht en zou graag berekenen wat mijn beroepskosten precies zijn.
Ik zou willen inbrengen:
- Laptop
- Gsm
Ben geen huurder 

Moet weer lukken dat het een leerkracht is
.

Geen nood, ik werkte vandaag maar 50 minuutjes op papier 
In werkelijkheid jammer genoeg een factor 10 fout, wegens allerhande extra "gratis" opdrachten...

In werkelijkheid jammer genoeg een factor 10 fout, wegens allerhande extra "gratis" opdrachten...