Belastingen Degiro
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Belastingen Degiro
Dag iedereen
Ik heb na enkele boeken gelezen te hebben besloten in de beurs te beleggen, dit leek mij het juiste instapmoment. Echter ik ben 18 jaar en woon nog in bij mijn ouders. Zij regelen dan ook nog zo goed als al mijn geldzaken. Ik heb bij deGiro vooral dvidendaandelen(vooral shell) gekocht. Ik heb gelezen dat deze rekening aangegeven moet worden in Belgie, deze staat op mijn naam. Moeten mijn ouders deze dan ook aangeven in de belastingen of moet ik vanaf nu zelf mijn belastingen op orde gaan brengen?
Ik heb hier ook enkele posts gelezen over de RV op dividenden bij, maar er waren telkens andere meningen. DeGiro houdt deze automatisch af of niet?
Alvast bedankt voor het helpen!
Ik heb na enkele boeken gelezen te hebben besloten in de beurs te beleggen, dit leek mij het juiste instapmoment. Echter ik ben 18 jaar en woon nog in bij mijn ouders. Zij regelen dan ook nog zo goed als al mijn geldzaken. Ik heb bij deGiro vooral dvidendaandelen(vooral shell) gekocht. Ik heb gelezen dat deze rekening aangegeven moet worden in Belgie, deze staat op mijn naam. Moeten mijn ouders deze dan ook aangeven in de belastingen of moet ik vanaf nu zelf mijn belastingen op orde gaan brengen?
Ik heb hier ook enkele posts gelezen over de RV op dividenden bij, maar er waren telkens andere meningen. DeGiro houdt deze automatisch af of niet?
Alvast bedankt voor het helpen!
Re: Belastingen Degiro
1) Eens je meerderjarig bent, zal je vanaf het volgend aanslagjaar een eigen aangifte personenbelasting moeten doen (zelfs al is die blanco). Daar zal je op moeten invullen dat je een rekening hebt in Nederland.
2) Jij bent zelf verantwoordelijk om dit als buitenlandse rekening aan te geven bij het CAP van de NBB.
3) Op de meeste dividenden houdt DeGiro zelf de Belgische RV in. Daar moet je verder niets meer aan doen. Op distribuerende trackers gebeurt het om een of andere reden niet en dan sta je zelf in voor de aangifte, via het vak roerende inkomsten op je belastingsaangifte.
2) Jij bent zelf verantwoordelijk om dit als buitenlandse rekening aan te geven bij het CAP van de NBB.
3) Op de meeste dividenden houdt DeGiro zelf de Belgische RV in. Daar moet je verder niets meer aan doen. Op distribuerende trackers gebeurt het om een of andere reden niet en dan sta je zelf in voor de aangifte, via het vak roerende inkomsten op je belastingsaangifte.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Oké bedankt voor de info!
Hoewel het zover ik weet niet verplicht is. Best wel de vrijstelling van de RV "aanvragen" door uw belastingsaangifte correct in te vullen.
Zie:
https://www.bolero.be/nl/lp/recuperatie ... ndaandelen
Zie:
https://www.bolero.be/nl/lp/recuperatie ... ndaandelen
Als Belgisch inwoner moet je ervoor zorgen dat je alle belastingen betaald.
- RV op de dividenden.
- als DeGiro de transactietaks niet zelf afhoud moet jij dat doen en storten aan de Belgische staat.
- als DeGiro de meerwaardetaks van de obligatiefondsen niet zelf afhoud moet jij dat doen en storten aan de Belgische staat.
- RV op de dividenden.
- als DeGiro de transactietaks niet zelf afhoud moet jij dat doen en storten aan de Belgische staat.
- als DeGiro de meerwaardetaks van de obligatiefondsen niet zelf afhoud moet jij dat doen en storten aan de Belgische staat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Houdt De Giro niet altijd automatisch de transactietax af? Voorlopig is dit bij mij al voor elke transactie gebeurd.
Kan je af of aanvinken bij DeGiro.JanPeeterss schreef: ↑25 maart 2020, 16:29 Houdt De Giro niet altijd automatisch de transactietax af? Voorlopig is dit bij mij al voor elke transactie gebeurd.

Zet jij dit uit dan?TrX schreef: ↑25 maart 2020, 16:36Kan je af of aanvinken bij DeGiro.JanPeeterss schreef: ↑25 maart 2020, 16:29 Houdt De Giro niet altijd automatisch de transactietax af? Voorlopig is dit bij mij al voor elke transactie gebeurd.![]()