Belastingen op uitbetaalde ADV dagen, overuren
Belastingen op uitbetaalde ADV dagen, overuren
Weet er iemand hoe de belastingen op ADV worden berekend?
Ik krijg mijn ADV dit jaar niet meer op tijd verwerkt: 88u
Worden die uitbetaalde ADV beschouwd als overuren en komen die in dezelfde tellerpot terecht?
Overal vind je info ivm fiscaal voordeel overuren -130u/-180u. Nergens vind je info hoe je belast wordt > 180u overuren.
Naast mijn ADV zit ik wrs al aan de 130u pot voor dit aanslagjaar.
Worden die uitbetaalde ADV beschouwd als overuren en komen die in dezelfde tellerpot terecht?
Overal vind je info ivm fiscaal voordeel overuren -130u/-180u. Nergens vind je info hoe je belast wordt > 180u overuren.
Re: Belastingen op uitbetaalde ADV dagen, overuren
Als je meer dan 130/180 overuren hebt (weet niet welke cao uw bedrijf heeft) dan worden de uitbetaalde overuren gewoon opgeteld bij uw loon en betaal je er de reguliere belastingen op. Je kan redeneren dat overuren extra loon zijn en dus in uw hoogste belastingschijf vallen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zal afhangen van sector , dan nog bedrijf hoe dit wordt geregeld.dezze schreef: ↑30 november 2020, 12:35 Weet er iemand hoe de belastingen op ADV worden berekend?
Dus het eerste aanspreekpunt in deze is de personeelsdienst.
Misschien kan een deel overgedragen worden naar volgend jaar.
of anders in december adv nog opnemen als mogelijk en eventueel wettelijk verlof overdragen naar 2021.
Wel dan op te nemen ( denk voor 1 maart ).
Maar elk bedrijf werkt op een andere manier.
En in 2021 vroeger wakker worden om dagen in te plannen.
Estate Guru believer.
Voor zover ik weet vervallen ADV-dagen bij de meeste bedrijven op 31 december. Je kan eventueel wel bij een ontslag deze laten uitbetalen.
Ik ken een aantal bedrijven waar ADV en ancienniteitsdagen mogen overgedragen worden maar zoals reeds gezegd hangt het van het bedrijf in kwestie af.
Best met personeelsdienst checken en inderdaad volgend jaar beter plannen.
Dit jaar was uiteraard een speciaal geval aangezien verlof nemen om nergens naartoe te kunnen niet altijd even aangenaam is.
Best met personeelsdienst checken en inderdaad volgend jaar beter plannen.
Dit jaar was uiteraard een speciaal geval aangezien verlof nemen om nergens naartoe te kunnen niet altijd even aangenaam is.
Ik zit in PC200.
Heb ook gezien dat het fiscaal voordeel quotum voor 2019 tem 2020 is opgetrokken van 130 naar 180u. Is dit voor alle sectoren? Vanaf 2021 is het blijkbaar trg 130u.
Verlofdagen kunnen idd nog worden overgedragen naar 1ste kwartaal 2021.
Onze ADV dagen worden op 31/12/2020 uitbetaald.
+ recupdagen van prestaties op zat/zon/feestdagen, hier kom ik zelfs niet aan toe om op te nemen.
Krijg ze gewoon niet opgenomen wegens te druk, ook al ben ik wakker
.
ps ... ik verkoop ze per opbod
Dus 88u ADV komen gewoon samen bij de overuren pot en worden vanaf 180u normaal belast? Vind ik eerlijk gezegd nog OK. Ook al is dit volle pot belasting, had een tarief verwacht > dan de hoogste belastingschijf.
Heb ook gezien dat het fiscaal voordeel quotum voor 2019 tem 2020 is opgetrokken van 130 naar 180u. Is dit voor alle sectoren? Vanaf 2021 is het blijkbaar trg 130u.
Verlofdagen kunnen idd nog worden overgedragen naar 1ste kwartaal 2021.
Onze ADV dagen worden op 31/12/2020 uitbetaald.
+ recupdagen van prestaties op zat/zon/feestdagen, hier kom ik zelfs niet aan toe om op te nemen.
Krijg ze gewoon niet opgenomen wegens te druk, ook al ben ik wakker

ps ... ik verkoop ze per opbod

Dus 88u ADV komen gewoon samen bij de overuren pot en worden vanaf 180u normaal belast? Vind ik eerlijk gezegd nog OK. Ook al is dit volle pot belasting, had een tarief verwacht > dan de hoogste belastingschijf.
Kan het zijn dat ADV uren die worden uitbetaald dat deze aan 100% worden uitbetaald en niet aan 150%?
Zo worden ze belast aan het normaal tarief en niet een het fiscaal voordelig tarief ...
Zo worden ze belast aan het normaal tarief en niet een het fiscaal voordelig tarief ...
-
- Newbie
- Contacteer:
Overuren : normaal al 50% uitbetaald bij maandloon prestatie. De andere100% is ofwel terugname of ook uitbetaling. Dit bedrag komt bovenop je normale loon en wordt dan ook belast in de hoogste schijf waar je loon zich nu in bevind . Meestal is dat ongeveer de helft die ervanaf gaat .
In pc 200 worden nogal eens snel de regeltjes niet toegepast zoals het hoort.
Estate Guru believer.