Belastingaangifte 2020: tax-on-web geopend
Re: Belastingaangifte 2020: tax-on-web geopend
Op uw vereenvoudigde aangifte kan je wijzigingen aanbrengen, en ze dan alsnog doorzenden.jeff schreef: ↑3 juni 2020, 08:11Ik heb op 18 mei mijn aangifte gedaan (met melding "we hebben uw aangifte goed ontvangen") en ging vanochtend nog eens op myminfin kijken en zie dat ze op 25 mei, 1 week nadien, dan toch nog een voorstel van vereenvoudigde aangifte gedaan hebben.
Is er nog iemand in dat geval.
In die vereenvoudigde aangifte (25 mei) hebben ze natuurlijk geen rekening gehouden met bijkomende aftrekposten die ik in mijn aangifte van 18 mei opgenomen heb.
Mag ik die vereenvoudigde aangifte van 25 mei nu met een gerust gemoed negeren, want ik had mijn aangifte op 18 mei toch reeds gedaan zoals ik ze wil indienen!?
Uw gegevens zijn juist en volledig?
Uw gegevens zijn onjuist of onvolledig?
https://www.vlaanderen.be/aangifte-in-d ... nbelasting
Door te klikken op "Voorstel tot vereenvoudigde aangifte" kan men het PDF document dat per mail verstuurd is, visualiseren.
Indien u akkoord gaat met deze aangifte dient u niets te doen. U dient dit document niet terug te zenden noch te valideren via tax-on-web, deze zal automatisch gevalideerd worden.
Gelezen via bovenstaande link.
Door te klikken op "Voorstel tot vereenvoudigde aangifte" kan men het PDF document dat per mail verstuurd is, visualiseren.
Indien u akkoord gaat met deze aangifte dient u niets te doen. U dient dit document niet terug te zenden noch te valideren via tax-on-web, deze zal automatisch gevalideerd worden.
Gelezen via bovenstaande link.
Your browser is doing somethng bizar. Use this link: https://eservices.minfin.fgov.be/taxonw ... ox/home.do
hey, ik heb een bevestingingsdocument gekregen voor de belastingsaangifte.
Maar bij het overzicht van de wedden en lonen hebben ze meer gerekend dan ik verdiend heb. Zowel bruto als netto samengeteld. Ik krijg wel terug. Als ik dit aangeef, zal ik dan minder of meer terugkrijgen?
Maar bij het overzicht van de wedden en lonen hebben ze meer gerekend dan ik verdiend heb. Zowel bruto als netto samengeteld. Ik krijg wel terug. Als ik dit aangeef, zal ik dan minder of meer terugkrijgen?
Je kan anoniem je belastingen hier aangevenKelly94 schreef: ↑14 juni 2020, 15:43 hey, ik heb een bevestingingsdocument gekregen voor de belastingsaangifte.
http://financien.belgium.be/nl/E-servic ... x-Calc.jsp
Je kan dan alles invoeren en het resultaat gewoon bekijken.
Op de website kan je normaal alle documenten consulteren die hebben gediend om je belastingsaangifte automatisch in te vullen. Vergelijk ze met wat je op papier kreeg.Kelly94 schreef: ↑14 juni 2020, 15:43 hey, ik heb een bevestingingsdocument gekregen voor de belastingsaangifte.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Eens inloggen op TOW en alle fiches oproepen lijkt me dan het handigst. Als dat niet lukt eens bellen naar de belastingen.
Mogelijks een fiche opgemaakt op een verkeerd rijksregisternummer, maar hoogstwaarschijnlijk mankeer je een fiche en klopt het bedrag.
Om zeker te zijn, het is dus wel degelijk de RV van de dividenden die je in 2019 ontvangen hebt, die je nu moet/kan aangeven ? Zelfs al hebben die betrekking op het vorige boekjaar ?voodoo schreef: ↑6 mei 2020, 13:35 Dat klopt E10N. De meeste fiscale attesten van dividenden die je ontving in 2019 moet je nog krijgen.
Bij mij zijn er dat niet zoveel en ik weet wel hoeveel RV er afgehouden werd.
Maar het is zo op de algemene vergadering van 2019 werd beslist wat ze met het resultaat van 2018 gaan doen. Dividenden worden dan dus toegekend en uitbetaald in 2019. Deze ontvangen in 2019 moet (of mag eigenlijk) je nu gaan opnemen in je belastingaangifte.
Klopt.mver schreef: ↑20 juni 2020, 14:34Om zeker te zijn, het is dus wel degelijk de RV van de dividenden die je in 2019 ontvangen hebt, die je nu moet/kan aangeven ? Zelfs al hebben die betrekking op het vorige boekjaar ?voodoo schreef: ↑6 mei 2020, 13:35 Dat klopt E10N. De meeste fiscale attesten van dividenden die je ontving in 2019 moet je nog krijgen.
Bij mij zijn er dat niet zoveel en ik weet wel hoeveel RV er afgehouden werd.
Maar het is zo op de algemene vergadering van 2019 werd beslist wat ze met het resultaat van 2018 gaan doen. Dividenden worden dan dus toegekend en uitbetaald in 2019. Deze ontvangen in 2019 moet (of mag eigenlijk) je nu gaan opnemen in je belastingaangifte.
Die 240 euro kun je terugvorderen via code 1437. Dat komt neer op €800 BRUTO dividenden die je ontvangen hebt in 2019. Ik zeg 'bruto' omdat ik een familielid had die enkel de ontvangen dividenden zat op te tellen.
Je moet dus je borderel openen en naar -in de meeste gevallen- naar het eerste getal kijken (voor taksen en andere kosten).
Je moet dus je borderel openen en naar -in de meeste gevallen- naar het eerste getal kijken (voor taksen en andere kosten).
Voor code 1437 maak je de som van de Belgische Roerende Voorheffing die je betaald hebt op aandelen.Kevva schreef: ↑25 juni 2020, 23:32 Die 240 euro kun je terugvorderen via code 1437. Dat komt neer op €800 BRUTO dividenden die je ontvangen hebt in 2019. Ik zeg 'bruto' omdat ik een familielid had die enkel de ontvangen dividenden zat op te tellen.
Dus niet de ontvangen dividenden, niet de bruto dividenden.
Meestal het "tweede" getal op je borderel ( eerste getal is "bruto" dividenden, tweede getal is betaalde RV, derde getal is "netto" ontvangen dividenden. Als het buitenlandse aandelen zijn is het tweede getal some de buitenlandse RV en er een derde getal met Belgische RV.
https://financien.belgium.be/nl/particu ... idenden#q3U kunt de roerende voorheffing die ingehouden is op uw vrijgestelde dividenden laten verrekenen met uw personenbelasting.
Daarvoor vult u de ingehouden roerende voorheffing op die vrijgestelde dividenden in de codes 1437/2437 in.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Even een vraagje :
Wanneer je buitenlandse dividenden ontvangen hebt zijn deze dan verplicht aan te geven?
Ook als dit minder als 800 euro bedraagd? Als ik goed gelezen heb is het Niet nodig deze aan te geven als het over een bedrag gaat minder dan 800 euro ?
Wanneer je buitenlandse dividenden ontvangen hebt zijn deze dan verplicht aan te geven?
Ook als dit minder als 800 euro bedraagd? Als ik goed gelezen heb is het Niet nodig deze aan te geven als het over een bedrag gaat minder dan 800 euro ?
Het is toch brutobedrag? Het tweede bedrag op mijn borderel is de RV van 30%.
Dus stel (om makkelijk te rekenen):
BRUTO: 100 euro
RV: 30% = 30 euro
Te ontvangen: 70 euro (die 30 euro zul je terug krijgen)
Dat familielid telde enkel de ontvangen dividenden op. Hij kwam niet aan 800 euro.
Ik vertelde hem dat hij verkeerd rekende, hij moet zijn brutobedrag optellen en van zodra hij boven de 800 euro zat mocht hij stoppen en direct 240 euro invullen in vak 1437. Daarmee dat ik dacht van 'Er zullen er nog zijn'.
Stel dat je brutobedrag samen 454 euro is (ff op toetsenbord getokkeld). Dan krijg je 136,2 euro terug.
Dus stel (om makkelijk te rekenen):
BRUTO: 100 euro
RV: 30% = 30 euro
Te ontvangen: 70 euro (die 30 euro zul je terug krijgen)
Dat familielid telde enkel de ontvangen dividenden op. Hij kwam niet aan 800 euro.
Ik vertelde hem dat hij verkeerd rekende, hij moet zijn brutobedrag optellen en van zodra hij boven de 800 euro zat mocht hij stoppen en direct 240 euro invullen in vak 1437. Daarmee dat ik dacht van 'Er zullen er nog zijn'.
Stel dat je brutobedrag samen 454 euro is (ff op toetsenbord getokkeld). Dan krijg je 136,2 euro terug.