Belastingaangifte 2020: tax-on-web geopend
Re: Belastingaangifte 2020: tax-on-web geopend
Daarjuist eens ingelogd op tax-on-web en krijg enkel een voorstel tot vereenvoudigde aangifte te zien.
Wat staat er ons te doen om de de roerende voorheffing van aandelen terug te vorderen ?
Makkelijker is het niet geworden blijkbaar.
Wat staat er ons te doen om de de roerende voorheffing van aandelen terug te vorderen ?
Makkelijker is het niet geworden blijkbaar.
Dat is(was) bij mij ook zo, maar je kunt onderaan kiezen of je die vereenvoudigde aangifte wenst te aanvaarden, of dat je wenst wijzigingen aan te brengen.
De RV van dividenden kun je dan zélf verder aanvullen onder de nrs 1437 en 2437.
Ok bedankt zal het later nog eens bekijken.
En voor de rest kloppen alle cijfertjes.
Ze durven nogal eens veel vergeten in te vullen.
Estate Guru believer.
Dat ga ik zoals gewoonlijk nog eens ten gronde moeten controleren is me wel al opgevallen dat ik € 500 meer zou moeten betalen dan vorig jaar indien ik de voorgestelde aangifte zou aanvaarden, dus dat is al verdacht. Heb wel nog twee aftrekposten in te vullen zijnde de terugvordering van roerende voorheffing van Coöperatieve aandelen en dan nog een kleinigheid van vakbondsbijdrage die ik betaald heb op paar dagen die ik vorig jaar moeten stempelen heb, gezamenlijk zou dat toch al goed moeten zijn voor een kleine € 200 die ik minder zou moeten betalen.
Oppassen met die vooraf ingevulde cijfers. Ze zijn niet altijd juist of correct. Mij gingen ze ten onrechte 7 maanden onroerende voorheffing aan mijn broek smeren...
Voor de rest is er veel geblaat ieder jaar over die aangiften; een half uurtje werk.
Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom Guy Verhofstadt vroeger zei dat dit een kluwen was en bijna onmogelijk in te vullen was. Is die dom of wil die dom lijken?
Voor de rest is er veel geblaat ieder jaar over die aangiften; een half uurtje werk.
Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom Guy Verhofstadt vroeger zei dat dit een kluwen was en bijna onmogelijk in te vullen was. Is die dom of wil die dom lijken?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Aangifte ingevuld.
Wat mij wel doet verbazen is dat ik plots bij de berekening een ruime €500 verschil (in mijn voordeel) heb met vorig jaar. Fiscaal is er echter zeer weinig gewijzigd (loon gelijkaardig gebleven, lening zelfde, pensioensparen identiek enz). Verschil is de gemeente (vanwege verhuis) en het feit dat ik nu alleen woon.
Ik vraag mij nu wel af of dit de verklaring is voor dat plotse verschil. Ik woon weliswaar in een iets goedkopere gemeente nu, maar dit kan toch geen €500 verschil geven (€50 dacht ik).
Het feit ook dat ik nu alleen woon (ipv wonend in ouderlijk huis) zou toch ook dit verschil niet kunnen verklaren.
Wat mij wel doet verbazen is dat ik plots bij de berekening een ruime €500 verschil (in mijn voordeel) heb met vorig jaar. Fiscaal is er echter zeer weinig gewijzigd (loon gelijkaardig gebleven, lening zelfde, pensioensparen identiek enz). Verschil is de gemeente (vanwege verhuis) en het feit dat ik nu alleen woon.
Ik vraag mij nu wel af of dit de verklaring is voor dat plotse verschil. Ik woon weliswaar in een iets goedkopere gemeente nu, maar dit kan toch geen €500 verschil geven (€50 dacht ik).
Het feit ook dat ik nu alleen woon (ipv wonend in ouderlijk huis) zou toch ook dit verschil niet kunnen verklaren.
de gemeente kan een grote invloed hebben.
als ik de gemeente van mijn schoonbroer (een beroepsklager uit het onderwijs) invul dan zou ik 790 Euro meer terug krijgen dan nu.
als ik de gemeente van mijn schoonbroer (een beroepsklager uit het onderwijs) invul dan zou ik 790 Euro meer terug krijgen dan nu.
In de belastinggids van TA, B&R staan een 10-tal nieuwe fiscale regels die voor 2019 kunnen invloed hebben in positieve zin (en 2 in negatieve zin).
De twee die voor de meeste belastingplichtigen van toepassing zijn en dus goed nieuws:
-Belastingschijven aangepast;
-Hogere belastingvrije som.
In mijn persoonlijke situatie valt er een beetje méér terug te krijgen dan vorig jaar.
De twee die voor de meeste belastingplichtigen van toepassing zijn en dus goed nieuws:
-Belastingschijven aangepast;
-Hogere belastingvrije som.
In mijn persoonlijke situatie valt er een beetje méér terug te krijgen dan vorig jaar.
Heb de Tax Calc tool gebruikt en even mijn gegevens ingevoerd met mijn vorige gemeente.
Het verschil hiermee is dan €50.
Als ik identiek dezelfde gegevens invoer als vorig jaar dan kom ik uit op een verschil van €700 tov vorig jaar.
Het zal dan zeker liggen aan een of andere belasting die anders is zeker?
Als ik identiek dezelfde gegevens invoer als vorig jaar dan kom ik uit op een verschil van €700 tov vorig jaar.
ge hebt misschien meer bedrijfsvoorheffing betaald.
Dat kan ook al veel schelen.
iemand die interim doet betaalt iets van 11%, ik rond de 35 %
Denkt die interim dat hij mooi geld verdient natuurlijk. Een jaar later: dokken.
Dat kan ook al veel schelen.
iemand die interim doet betaalt iets van 11%, ik rond de 35 %
Denkt die interim dat hij mooi geld verdient natuurlijk. Een jaar later: dokken.
Met buur gemeente hier algauw 6 % verschil.SMGGM schreef: ↑18 mei 2020, 14:49 Heb de Tax Calc tool gebruikt en even mijn gegevens ingevoerd met mijn vorige gemeente.

Estate Guru believer.
-De belastingschijven werden aangepast in 2019, zodat dit voor velen minder belastingen betekent.
-Er is een hogere belastingvrije som in 2019; zodat dit voor sommigen ook minder belastingen betekent.