Beleggen fonds Rabobank
TIP
Re: Beleggen fonds Rabobank
Als je 20 € te beleggen hebt kun je moeilijk een verkeerde beslissing nemen, je kunt toch bijna niets verliezen. Zie het als een vorm van amusement zoals meedoen aan een kansspel.
Mijn tip, maar die is puur persoonlijk: beleg in een fonds dat het gedurende het laatste jaar of jaren heel slecht heeft gedaan. De kans op een opwaartse correctie is dan groter dan bij een fonds dat een uitmuntende prestatie heeft neergezet het laatste jaar.
Mijn tip, maar die is puur persoonlijk: beleg in een fonds dat het gedurende het laatste jaar of jaren heel slecht heeft gedaan. De kans op een opwaartse correctie is dan groter dan bij een fonds dat een uitmuntende prestatie heeft neergezet het laatste jaar.
Dit klinkt leuk, maar klopt niet. Net zoals je bij het gooien van een munstuk niet kan voorspellen wat je de volgende keer gooit (zelf al heb je net 100 keer na elkaar kop gegooid), kan je geen voorspellingen maken over een opwaartse of neerwaartse trend van een fonds. Toch zeker niet op basis van énkel de historische resultaten.Yaris schreef:Mijn tip, maar die is puur persoonlijk: beleg in een fonds dat het gedurende het laatste jaar of jaren heel slecht heeft gedaan. De kans op een opwaartse correctie is dan groter dan bij een fonds dat een uitmuntende prestatie heeft neergezet het laatste jaar.
Maar zoals Yaris al zegt, je hebt de 20 EUR toch gekregen, veel kan je er niet mee verkeerd doen. Misschien zelf eens wat riskantere dingen proberen zoals een fonds in grondstoffen of in opkomende landen? Als je drie jaar op rij 20% intrest hebt door riskant te beleggen heb je al een 35 EUR. Beleg je in een defensief fonds dat je 4% per jaar oplevert, heb je "slechts" 22,5 EUR. Wil je dan toch eens zotjes doen op de beurs, dan doe je dit het beste met geld dat je krijgt, zoals bij deze actie van Rabobank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom heb jij die 20€ gekregen? Iets speciaals voor moeten doen?
Dit hoort eerder thuis in de rubriek andere beleggingen ipv aandelen
Info over wie wel of niet de 20 euro krijgt: viewtopic.php?f=16&t=10177&hilit=20+verjaardag" onclick="window.open(this.href);return false;scootzoo77 schreef:Waarom heb jij die 20€ gekregen? Iets speciaals voor moeten doen?
Pak gewoon een fonds in een sector waarin je sterk gelooft. Wat zal het volgens jou goed doen de komende jaren?DeJos schreef:Hallo,
Ik ben totaal niet thuis in fondsen maar ik heb 20€ gekregen van Rabobank om gratis te beleggen in een fonds. Welke raden jullie me aan en waarom?
grtz
ik heb ook die aanbieding gekregen maar snap niet goed hoe het werkt, moet ik dan gewoon een mail sturen om dat fonds te willen.
lijkt mij zo eenvoudig zonder beveiliging? heeft er al iemand zo zijn fonds gekregen?
lijkt mij zo eenvoudig zonder beveiliging? heeft er al iemand zo zijn fonds gekregen?
Het is perfect veilig.roefke schreef:ik heb ook die aanbieding gekregen maar snap niet goed hoe het werkt, moet ik dan gewoon een mail sturen om dat fonds te willen.
Ik heb zo destijds ook eens een fonds voor 20 euro gekocht
Van bankenzaken zou ik afblijven, dat is werkelijk speculeren op dit moment.DeJos schreef:Dan is het niet beleggen wat je doet maar gokken?
Geen idee eigenlijk, olie zal in prijs blijven stijgen, grondstoffen zullen duurder worden en in de medische sector zullen er ook vooruitgangen geboekt worden.
Beleggen in banken gelijk bv dexia lijkt me niet ideaal echter deze zullen toch ooit nog eens omhoog moeten gaan.
Of in het Japanse fonds? Japan zal na de kernramp en aardbeving ook weer opnieuw aantrekken waarbij de econmie terug op gang schiet?
grtz
Japan is ook een gokje doen, het zal er ook vanaf hangen hoe de toestand daar evolueert, maar momenteel noteren vele aandelen daar onder hun boekwaarde.
De medische sector lijkt me op langetermijn zeker een goede zet. Grondstoffen misschien ook, maar dan neem je denk ik beter een globaler fonds dat ook inzet op grondstoffen, dat is iets minder volatiel.µ
Pluis de fondsen eens uit en kijk bij portefeuille eens naar de sectorbezetting en belangrijkste participaties of licht het fonds eens door op morningstar. Als is dat op den duur natuurlijk wel allemaal veel werk voor amper 20 euro.
Het is altijd iets, ofwel klagen de mensen dat Rabobank te weinig fondsen aan biedt ofwel vinden de mensen er hun weg niet meer in.DeJos schreef:
Ik heb al alles uitgepluisd maar de keuze is gewoon veel te ruim
gr

Gelukkig is er hulp: beperk je keuze tot de Rabobank selectie van "Premium funds", dat zijn er maar een 15-tal. Allemaal kwalitatief hoogstaand. Ik weet wel niet of je ze allemaal kan kopen met slechts 20 euro.
Zo gaat dat. Binnen een week kan het op 22 staan en binnen een maand op 18. Schommelingen horen nu eenmaal bij aandelen en fondsen. Wanneer je dus in dergelijke dingen belegt, zorg je best dat je je geld niet snel nodig hebt zodat je het moment dat je uittreedt goed kan kiezen.DeJos schreef:Een maand later is de 20€ nog maar 19€ waard. Zo investeren in een fonds lijkt me toch maar echt gokken? Je weet nooit wat er gaat gebeuren...
Japan is een goede gok gebleken. Mijn Japanse fondsen behoren tot de best presterende in mijn portefeuille met rendementen tot 11% op 2 maanden tijd. Frida Deceunynck is er ook vol lof over in haar blog op de site van Rabobank.Maarten schreef:Japan is ook een gokje doen, het zal er ook vanaf hangen hoe de toestand daar evolueert, maar momenteel noteren vele aandelen daar onder hun boekwaarde.DeJos schreef:Of in het Japanse fonds? Japan zal na de kernramp en aardbeving ook weer opnieuw aantrekken waarbij de econmie terug op gang schiet?