beleggen in Bitcoin via ETN
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
beleggen in Bitcoin via ETN
Met die paspoortproblemen denk ik er meer en meer aan om mijn Bitcoins bij Coinbase te verkopen om te herbeleggen via Bolero in een ETN:
VanEck Vectors Bitcoin ETN
DE000A28M8D0
Ook mocht er mij iets overkomen dan kunnen mijn vrouw en kinderen er makkelijk via een KBC-kantoor aan.
Iemand die deze ETN al gekocht heeft?
Bedenkingen? (op de jaarlijkse kost van 2% na)
DE000A28M8D0
Ook mocht er mij iets overkomen dan kunnen mijn vrouw en kinderen er makkelijk via een KBC-kantoor aan.
Re: beleggen in Bitcoin via ETN
heb die sinds maandag in ptf voor beperkt bedragje. Wipt wat op en neer. Heb nog geen idee op welk punt ik winst/verlies neem. Mijn vermoeden is wel dat die op LT op nul eindigt.Wimble schreef: ↑15 januari 2021, 20:43 Met die paspoortproblemen denk ik er meer en meer aan om mijn Bitcoins bij Coinbase te verkopen om te herbeleggen via Bolero in een ETN:
DE000A28M8D0
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgt toch gewoon de koers van BTC?
De ETN tracht de "MVIS CryptoCompare Bitcoin VWAP Close Index" te volgen.
(Wat dat ook mag zijn).The MVIS CryptoCompare Institutional Bitcoin VWAP Close Index measures the performance of a digital assets portfolio which invests in Bitcoin, with a closing value based on a 1h VWAP price
De laatste maand loopt de ETN reeds 2% achter op de index (cfr factsheet)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hij rekent 2% kosten per jaar maar gezien de volatiliteit van BTC heb ik dat ervoor over om volgende nadelen van BTC in een online wallet niet te hebben:
- zit dan veilig bij Bolero (kort door de bocht, de BTC staat ergens op een schijf in Luxemburg) Maar staat er toch veiliger dan mijn huidige BTC
- geen verlies van paswoorden
- geen misérie mocht er mij iets overkomen
Ik hoorde recent op de BNR beurswatch podcast daar een fondsenbeheerder vol lof spreken over deze ETN.
Ik stel mij enkel de vraag, wat met de fiscaliteit. RV of meerwaardebelasting bij verkoop ...
- zit dan veilig bij Bolero (kort door de bocht, de BTC staat ergens op een schijf in Luxemburg) Maar staat er toch veiliger dan mijn huidige BTC
- geen verlies van paswoorden
- geen misérie mocht er mij iets overkomen
Ik hoorde recent op de BNR beurswatch podcast daar een fondsenbeheerder vol lof spreken over deze ETN.
Ik stel mij enkel de vraag, wat met de fiscaliteit. RV of meerwaardebelasting bij verkoop ...
-
anonymous38760
Ik had vorige maand deze 3 gevonden en dacht dat mijn voorkeur toen ging naar WBTC die 0.95% kosten aanrekent. Wisdomtree is ook.geen onbekende uitgever. Dus mss de moeite om te vergelijken.
Ik geef toe niet geheel in detail onderzocht te hebben want uiteindelijk voor Coinbase gegaan.
Het gemak van een ETF blijft wel aantrekkelijk.
VBTC
https://www.vaneck.com/nl/en/etf/digita ... act-sheet/
WBTC
https://www.wisdomtree.eu/nl-nl/-/media ... itcoin.pdf
XBTE
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... Format=PDF
Ik geef toe niet geheel in detail onderzocht te hebben want uiteindelijk voor Coinbase gegaan.
Het gemak van een ETF blijft wel aantrekkelijk.
VBTC
https://www.vaneck.com/nl/en/etf/digita ... act-sheet/
WBTC
https://www.wisdomtree.eu/nl-nl/-/media ... itcoin.pdf
XBTE
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... Format=PDF
VBTC
ETNote, EUR, noteert in Frankfurt, 2% beheerskosten, verkrijgbaar via Binck
CoinXBE
ETNote, EUR, noteert in Zweden, 2,5% beheerskosten, verkrijgbaar via Binck
XBTE
ETProduct, EUR, noteert in Zweden, 2,5% beheerskosten
WBTC
ETProduct, EUR, noteert in Zwitserland, 0,95% beheerskosten
ETNote, EUR, noteert in Frankfurt, 2% beheerskosten, verkrijgbaar via Binck
CoinXBE
ETNote, EUR, noteert in Zweden, 2,5% beheerskosten, verkrijgbaar via Binck
XBTE
ETProduct, EUR, noteert in Zweden, 2,5% beheerskosten
WBTC
ETProduct, EUR, noteert in Zwitserland, 0,95% beheerskosten
WBTC heeft een erg laag volume en kan je niet kopen via Bolero.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Kun je die ETN’s kopen met een gewoon beleggersprofiel? Ik vermoed dat ik dit eerst zou moeten aanpassen aan het niveau van handelen op de forex, opties,futures en CFD’s. Vorige maand eens opgezocht bij mijn lynx-broker en er kwam niks voor in mijn zoekresultaat. Dus waarschijnlijk ligt het daaraan.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
Kan zijn. Bij Bolero ook het een en het ander doorlopen.
Vandaag een pakketje gekocht.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Is er een fiscaal voordeel om te beleggen in bitcoin via ETN ipv die zelf te kopen op een platform à la Coinbase? (Geen 35% speculatie tax bijvoorbeeld, bij vroegtijdige verkoop, tussen 1 maand en 6 maand?)
Nee. Op uw tracker betaal je beurstaks. Dat is het enige fiscale verschil volgens mij.
Ben je meer een goede huisvader omdat je een ETN koopt? Denk het niet, zolang je uw munten koopt bij een gereputeerde broker zoals Coinbase.
Uw geld is natuurlijk ook gemakkelijker te traceren voor de fiscus als je een ETN koopt. Voor grote bedragen zou dat een voordeel kunnen zijn. Dan ga je geen vervelende vragen krijgen.
Ben je meer een goede huisvader omdat je een ETN koopt? Denk het niet, zolang je uw munten koopt bij een gereputeerde broker zoals Coinbase.
Uw geld is natuurlijk ook gemakkelijker te traceren voor de fiscus als je een ETN koopt. Voor grote bedragen zou dat een voordeel kunnen zijn. Dan ga je geen vervelende vragen krijgen.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Koop de spademaker niet de goudmijn.
U bedoelt NVDIA?