Beleggen in Groen...tot het implodeert
Re: Beleggen in Groen...tot het implodeert
Een verlenging van de kerncentrales vind ik nog oké.
Een nieuwe zetten is geld wegsmijten. Het is zeer duur en valt meestal nog veel duurder uit dan begroot en tegen dat ze er staat, zijn we ook meer dan 10 jaar verder (zie maar naar de laatste Europese kerncentrales). En dan blijf je ook nog eens 60 jaar ofzo stilstaan want de investering moet afgeschreven worden. Hernieuwbaar zet je jezelf maar vast voor 20 jaar en dan spring je weer op de nieuwe technieken.
En de smr is nog maar een pril concept en kun je ook pas goed rendabel verwachten tegen 2040 ofzo dus levert nu geen voordeel op.
Een nieuwe zetten is geld wegsmijten. Het is zeer duur en valt meestal nog veel duurder uit dan begroot en tegen dat ze er staat, zijn we ook meer dan 10 jaar verder (zie maar naar de laatste Europese kerncentrales). En dan blijf je ook nog eens 60 jaar ofzo stilstaan want de investering moet afgeschreven worden. Hernieuwbaar zet je jezelf maar vast voor 20 jaar en dan spring je weer op de nieuwe technieken.
En de smr is nog maar een pril concept en kun je ook pas goed rendabel verwachten tegen 2040 ofzo dus levert nu geen voordeel op.
Dat is het probleem met de groene jongens (ook op dit forum): de oude kerncentrales moeten kost wat kost zo snel mogelijk dicht (idem voor fossiele brandstoffen) … zonder dat de alternatieven voldoend ontwikkeld zijn om de capaciteit van kernenergie en fossiele brandstoffen (samen 70 tot 80% van de elektriciteitsproductie) op te vangen.Sammy2 schreef: ↑22 augustus 2023, 14:39Juist, in deze volgorde: oude afbreken nadat de nieuwe, hippe er staan.Aerolla schreef: ↑22 augustus 2023, 13:31 Hij heeft gelijk: de huidige kerncentrales moeten dicht, wanneer de nieuwe grotere kerncentrales opgeleverd zijn![]()
We moeten immers stoppen met renoveren en verlengen.
Er zijn ook kerncentrales in onwikkeling die in een zeecontainer passen, voor op je bedrijfsterrein.
Maar daar zullen de buren ook wel tegen zijn zeker.![]()
Ik ben best te vinden voor wind- of zonne-energie maar enkel als de elekriciteitsbevoorrading gegarandeerd is.
Dat heb ik nergens geschreven.m-peeters schreef: ↑22 augustus 2023, 15:30Dat is het probleem met de groene jongens (ook op dit forum): de oude kerncentrales moeten kost wat kost zo snel mogelijk dicht (idem voor fossiele brandstoffen) … zonder dat de alternatieven voldoend ontwikkeld zijn om de capaciteit van kernenergie en fossiele brandstoffen (samen 70 tot 80% van de elektriciteitsproductie) op te vangen.

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Vandaag op Reuters:
https://www.reuters.com/graphics/EUROPE ... vzwweqkpw/
Altijd mooi en goed om te lezen, die thema reportages van Reuters...
https://www.reuters.com/graphics/EUROPE ... vzwweqkpw/
Altijd mooi en goed om te lezen, die thema reportages van Reuters...
Zo te lezen ben jij een "expert" , maar geen "kenner".simonvb schreef: ↑22 augustus 2023, 15:24 Een verlenging van de kerncentrales vind ik nog oké.

Misschien wel gedacht?Spaarplan schreef: ↑22 augustus 2023, 15:38Dat heb ik nergens geschreven.m-peeters schreef: ↑22 augustus 2023, 15:30
Dat is het probleem met de groene jongens (ook op dit forum): de oude kerncentrales moeten kost wat kost zo snel mogelijk dicht (idem voor fossiele brandstoffen) … zonder dat de alternatieven voldoend ontwikkeld zijn om de capaciteit van kernenergie en fossiele brandstoffen (samen 70 tot 80% van de elektriciteitsproductie) op te vangen.![]()

Vandaag op het nieuws bij RTL-Z, in Nederland gaan de EV volgend jaar wegentaks moeten betalen.
Het leuke is dat in Nederland de wegenbelasting gaat op gewicht van de wagen.
Hierdoor kost een simpele kleine benzine wagen slechts 600 euro wegentaks maar een ID3 zal een 1100 euro per jaar moeten gaan ophoesten.
Ben benieuwd hoeveel er een EV blijven rijden voor het milieu....gaan er niet veel zijn.
In scandinavie is dit ook gebeurd en het was over met de EV verkoop, die knalede totaal ineen.
Het is immers ook onbetaalbaar al die subsidies waar de gebruikers onder het mom groen te zijn zo'n ding kopen.....jajajajajaja.....
Ze kwamen er op uit dat benzine wagens goedkoper gaan zijn dan EV's...
De presentatrice van RTL-Z was not amuzed en riep de overheid dit te herbekijken....zo groen is madam....jaja groene briefjes in de pocket
Hierdoor kost een simpele kleine benzine wagen slechts 600 euro wegentaks maar een ID3 zal een 1100 euro per jaar moeten gaan ophoesten.
Ben benieuwd hoeveel er een EV blijven rijden voor het milieu....gaan er niet veel zijn.
In scandinavie is dit ook gebeurd en het was over met de EV verkoop, die knalede totaal ineen.
Het is immers ook onbetaalbaar al die subsidies waar de gebruikers onder het mom groen te zijn zo'n ding kopen.....jajajajajaja.....
De presentatrice van RTL-Z was not amuzed en riep de overheid dit te herbekijken....zo groen is madam....jaja groene briefjes in de pocket

Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
De politiek gaat nog zeer veel "te verklaren" hebben. Vooral diegenen die in de zetels van het EU-parlement kuieren; hun "Green deal" bv. Volgend jaar zijn er ook EU-verkiezingen.Bassie schreef: ↑22 augustus 2023, 17:39 Vandaag op het nieuws bij RTL-Z, in Nederland gaan de EV volgend jaar wegentaks moeten betalen.
De presentatrice van RTL-Z was not amuzed en riep de overheid dit te herbekijken....zo groen is madam....jaja groene briefjes in de pocket![]()

Ik kan dan ook niet wachten tot de rest implodeerd, want ze missen gewoon inkomsten die ze op andere wagens wel hebben.
Inschrijftaks, wegentaks, accijnzen, etc.
Dit gaat wel op een wagenpark van bv 11mln en dan 100k EV, maar eens de verhouding begint te keren, dan missen ze miljarden.
Geen enkele politieker gaat dan bv belastingen voor iedereen verhogen om de paar EV-kiekens te plezieren, dat ik politieke zelfmoord.
Ik wil wel eens zien hoeveel EV-konijnen dan nog groen zijn en doorrijden.....want ze hebben nu massaal een grote mond....dan nog? Denk het niet.
Ze hadden dit nooit via subsidies mogen promoten maar wel door verhogingen van bepaalde kosten de alternatieven een kans moeten geven. Dit doet men niet.
Net als met de CO2-certificaten, belachelijk systeem dat geld gelijk maakt aan vervuilen....LEZ hetzelfde, betaal en je mag er in.
Wie verzint die onzin?
Zo heeft Europa XTL en Euro6 Diesel nooit een kans WILLEN geven, dat gaat ze zuur opbreken. Want dan hadden we nu allemaal al schoon gereden. Want de Euro6 diesel is de schoonste en zuinigste motor op de planeet.
Lees en huiver, lekkere vette dikke bak, met een verbruik van amper 5L.....die van ons haalt in Nederland 3.2L/100....
https://www.autogids.be/autotests/blog- ... teren.html
De wagen weegt maar 1600KG....geen EV of benzine wagen die daar onder kan. Toch straft de overheid me steeds af want uitstoot is er ook vrijwel niks, de anderen stoten meer uit, direct of indirect.
Groeten Bas.
Ik heb je naam toch niet vermeldSpaarplan schreef: ↑22 augustus 2023, 15:38Dat heb ik nergens geschreven.m-peeters schreef: ↑22 augustus 2023, 15:30
Dat is het probleem met de groene jongens (ook op dit forum): de oude kerncentrales moeten kost wat kost zo snel mogelijk dicht (idem voor fossiele brandstoffen) … zonder dat de alternatieven voldoend ontwikkeld zijn om de capaciteit van kernenergie en fossiele brandstoffen (samen 70 tot 80% van de elektriciteitsproductie) op te vangen.![]()

Maar wie zichzelf aangesproken voelt ….

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat ik op mijn bedrijfswagen 0% belastingen moest betalen, stond gewoon niet op het loonbriefje. (20j geleden)
Sedert dat de VAA op bedrijfswagens is ingevoerd rijdt er niemand meer met een bedrijfswagen.

Sedert dat de VAA op bedrijfswagens is ingevoerd rijdt er niemand meer met een bedrijfswagen.

Ik ben hier toch "de groene", of niet soms?

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Groen, grijs … het is maar hoe je het verkocht krijgtSpaarplan schreef: ↑22 augustus 2023, 23:43Ik ben hier toch "de groene", of niet soms?![]()
https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/c ... k=9GCYtYld

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Artikel in de Standaard vandaag:
Fossiele brandstoffen worden wereldwijd massaal gesubsidieerd. Het IMF sloeg aan het rekenen en kwam uit op een totaal subsidiebedrag van 7.000 miljard dollar.
Fossiele brandstoffen worden wereldwijd massaal gesubsidieerd. Het IMF sloeg aan het rekenen en kwam uit op een totaal subsidiebedrag van 7.000 miljard dollar.
Terwijl elektrisch rijden er zo leuk uitziet.
Check eens dit yt-kanaal:
https://youtu.be/i6OxZ0sFSP4?si=2fMeJpRnhe5hx73p
Nog een vergelijkende techtalk vanop hetzelfde kanaal:
https://youtu.be/HKuKeKeUFTQ?si=ATvROR4u31ugsP9o
Check eens dit yt-kanaal:
https://youtu.be/i6OxZ0sFSP4?si=2fMeJpRnhe5hx73p
Nog een vergelijkende techtalk vanop hetzelfde kanaal:
https://youtu.be/HKuKeKeUFTQ?si=ATvROR4u31ugsP9o