Beleggen in indextrackers
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen in indextrackers
Ik zou graag beleggen via trackers in een wereldwijde index. Mijn oog is gevallen op:
IE00B0M62Q58 - iShares MSCI World UCITS ETF USD (Dist) (EUR)
IE00B0M62Q58 - iShares MSCI World UCITS ETF USD (Dist) (USD)
Wat is het verschil tussen beiden? Ze hebben dezelfde ISIN-nummer maar de één belegd in dollar, de andere in euro. De rendementen zijn ook verschillend.
Ook zou ik een klein deel in obligaties gaan beleggen.
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR)
Maar hoe zit het met de jaarlijkse rente die uitgekeerd wordt, worden die terug opgenomen in het fonds om verder te groeien?
Verdeling zou 75% - 25% zijn.
IE00B0M62Q58 - iShares MSCI World UCITS ETF USD (Dist) (EUR)
IE00B0M62Q58 - iShares MSCI World UCITS ETF USD (Dist) (USD)
Wat is het verschil tussen beiden? Ze hebben dezelfde ISIN-nummer maar de één belegd in dollar, de andere in euro. De rendementen zijn ook verschillend.
Ook zou ik een klein deel in obligaties gaan beleggen.
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR)
Maar hoe zit het met de jaarlijkse rente die uitgekeerd wordt, worden die terug opgenomen in het fonds om verder te groeien?
Verdeling zou 75% - 25% zijn.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Beleggen in indextrackers
De munt waarin een tracker is uitgegeven zegt niks over de onderliggende activa en de munt waarin deze zijn uitgegeven. Het is dus ook niet correct om te zeggen dat de een in USD belegt en de andere in EUR.
Uw wisselkoers risico zit hem in de onderliggende activa en de munt waarin hij noteert of u nu belegt in USD of in EUR versie maakt niet uit.
Dit is natuurlijk theoretisch want ik neem aan dat u Euro's verdient en geen USD. Als u euro's gaat omzetten om de USD versie te kopen loop je wel een dubbel risico. Dit omdat u aan het einde van uw investering deze USD weer terug moet omzetten naar euro om er in de kroeg een pintje van te kunnen kopen.
Over de Obligatie tracker kan je direct zien dat het een (dist) fonds is en deze dus een dividend betaald
Uw wisselkoers risico zit hem in de onderliggende activa en de munt waarin hij noteert of u nu belegt in USD of in EUR versie maakt niet uit.
Dit is natuurlijk theoretisch want ik neem aan dat u Euro's verdient en geen USD. Als u euro's gaat omzetten om de USD versie te kopen loop je wel een dubbel risico. Dit omdat u aan het einde van uw investering deze USD weer terug moet omzetten naar euro om er in de kroeg een pintje van te kunnen kopen.
Over de Obligatie tracker kan je direct zien dat het een (dist) fonds is en deze dus een dividend betaald
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Beleggen in indextrackers
Het is identiek, de ene resultaten zijn ingedrukt in EUR en de andere in USD.