Beleggen in USD aandelenfondsen
TIP
Re: Beleggen in USD aandelenfondsen
Er zitten toch een aantal tegenstrijdigheden in je vraag: je zou willen beleggen in munten van de hele wereld maar je noemt een ETF die enkel belegt in munten van de Emerging Markets. Je moet die minstens aanvullen met munten uit andere werelddelen om tot een voldoende mix te komen.
Echter, nu de euro een serieuze tik heeft gekregen ( de USD staat op 1,28 ) weet ik niet of ik nu nog uit de euro zou stappen. Ik kocht USD aan op het moment dat ik er meer dan 1,4 voor kreeg. Je hebt al bijna 10% winst laten liggen...
Echter, nu de euro een serieuze tik heeft gekregen ( de USD staat op 1,28 ) weet ik niet of ik nu nog uit de euro zou stappen. Ik kocht USD aan op het moment dat ik er meer dan 1,4 voor kreeg. Je hebt al bijna 10% winst laten liggen...
Idd, slordig van mij. Ik bedoelde dus een ETF die belegt in munten over de hele wereld, maar nam het vb van robokat over, dat belegt in EM. (Vandaar dus het hogere risico.)
Ik probeer opnieuw:
* Bestaan er fondsen die een betere mix aanbieden? Of kies je dan beter voor een paar fondsen die elk hun eigen focus (bijv. EM, Europa, ...) hebben?
* Wat zijn de mogelijkheden om via Binck Bank/Keytrade/Rabo te beleggen in fondsen in (een mengeling van) buitenlandse valuta?
* Waar kun je iShares aankopen? Lukt dat via een van de drie bovenvermelde kanalen?
Ik probeer opnieuw:
* Bestaan er fondsen die een betere mix aanbieden? Of kies je dan beter voor een paar fondsen die elk hun eigen focus (bijv. EM, Europa, ...) hebben?
* Wat zijn de mogelijkheden om via Binck Bank/Keytrade/Rabo te beleggen in fondsen in (een mengeling van) buitenlandse valuta?
* Waar kun je iShares aankopen? Lukt dat via een van de drie bovenvermelde kanalen?
Dus je gaat er van uit dat kortlings er een omgekeerde beweging gaat gebeuren? Dus de $ terug zakken of de € opnieuw opgewaardeerd worden?Al Fonds schreef:Echter, nu de euro een serieuze tik heeft gekregen ( de USD staat op 1,28 ) weet ik niet of ik nu nog uit de euro zou stappen. Ik kocht USD aan op het moment dat ik er meer dan 1,4 voor kreeg. Je hebt al bijna 10% winst laten liggen...
Ik zou nooit een ETF kopen die belegt in een wereldwijde index. Ik zou er 4 kopen: eentje Europa, eentje US, eentje Latino en eentje Emerging Asia maar da's een persoonlijke keuze. Ik ga ervan uit dat een fondsbeheerder nooit voldoende kan weten van de hele wereld om overal goed te beleggen. Wat gebeurt er meestal in die wereldwijde fondsen: de fondsbeheerder gaat zelf beleggen in fondsen of ETF's van de andere landen: het gevolg voor jou: meer interne kosten.
Hoe en waar dat laat ik aan anderen over: geen ervaring...
Voor de vraag van anonymous: momenteel weet ik ook niet waar onze euro naartoe gaat. Ik kijk even de kat uit de boom.
Als je belegt op lange termijn kan je vandaag starten met de differentiatie. Hou echter wat reserve achter de hand om eventueel bij te kopen als je kan profiteren van een verdere daling.
Hoe en waar dat laat ik aan anderen over: geen ervaring...
Voor de vraag van anonymous: momenteel weet ik ook niet waar onze euro naartoe gaat. Ik kijk even de kat uit de boom.
Als je belegt op lange termijn kan je vandaag starten met de differentiatie. Hou echter wat reserve achter de hand om eventueel bij te kopen als je kan profiteren van een verdere daling.
@ anonymous: Ik heb je waarschijnlijk slechte raad gegeven. Als je vanmorgen USD had gekocht zou je nu al op winst zitten.
Ik heb die "local currency" ETF nu al een hele tijd in schaduwportefeuille, maar het verhoopte effect dat deze portefeuille zou profiteren van eurozwakte lijkt niet uit te komen. Ik vermoed dat de gekozen obligaties ook in koers dalen waardoor het munteffect teniet wordt gedaan.fatboy schreef: Dit lijkt me wel wat. Kan je beleggen in bijv. iShares Barclays Capital Emerging Market Local Govt Bond via Binck Bank, of loopt dat via een andere weg? (En zo ja, welke weg?)
En waarom ligt het risico daar hoger? Munten over de hele wereld => dat is toch juist de ultieme spreiding en dus zou het risico laag moeten zijn?
Mijn $ obligatiefondsen zijn wel mooi aan het stijgen. Of ik er nu nog zou bijkopen, ik weet het niet. Speculeren op wisselkoersen is altijd een risico en of de euro nog verder af zal glijden ??
-
- Full Member
- Contacteer:
Als de euro nog gaat zakken tegenover de $? Wel er zijn geruchten dat de rating van Frankrijk verlaagd zal worden...
Zowat 12,5% van mijn portfolio zit in US$, en indirect ook nog zowat 5%. Als ik daar ook nog mijn goud/zilver bijneem, komt ik toch als gauw op minstens 25% van mijn portfolio dat niet in euro's zit. Nog te weinig, nu ik het (anders) bekijk.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is traveller's cheques aanschaffen geen makkelijk manier om in dollars te beleggen?