Beleggen via een Depotbank
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen via een Depotbank
Mijn bank adviseert ons in het kader van successie alle beleggingen over te dragen naar een Depotbank naar Luxemburgs recht.
Heeft iemand ervaring met een Depotbank?
Heeft iemand ervaring met een Depotbank?
Re: Beleggen via een Depotbank
Je beseft toch dat Luxemburg vanaf 2016 ALLES rechtstreeks doorgeeft aan de Belgische fiscus? En dat je successierechten moet betalen op alle eigendommen, waar ook ter wereld die zich bevinden.
Dit lijkt me daarom nogal raar advies van je bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mogelijk zou men vanaf 250 000,00 eurokes een Michel1-vriendelijke contructie kunnen opzetten
????
http://www.investinsure.be/doc/2014/141 ... sbrief.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In luxemburg zijn vele mensen tewerkgesteld in de banksektor. Mogelijk gaan er vluchtwegen daar blijven bestaan, die ze uiteraard niet aan de neus van de Overheden gaan hangen
Indien men bv 1 miljard euro in aandelen heeft ,en men verkoopt die telkens voor het afknippen van de coupon en men koopt ze na het afknippen terug aan , eventueel onmiddellijk om mogelijk geen intresten te bekomen, dan resulteert dit in een uitwisseling van de gegevens van roerende inkomsten van 0,00 euro, of misschien geeft de computer van luxemburg in dat geval wel helemaal niets door
?
http://www.investinsure.be/doc/2014/141 ... sbrief.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In luxemburg zijn vele mensen tewerkgesteld in de banksektor. Mogelijk gaan er vluchtwegen daar blijven bestaan, die ze uiteraard niet aan de neus van de Overheden gaan hangen
Indien men bv 1 miljard euro in aandelen heeft ,en men verkoopt die telkens voor het afknippen van de coupon en men koopt ze na het afknippen terug aan , eventueel onmiddellijk om mogelijk geen intresten te bekomen, dan resulteert dit in een uitwisseling van de gegevens van roerende inkomsten van 0,00 euro, of misschien geeft de computer van luxemburg in dat geval wel helemaal niets door
robokat schreef:Je beseft toch dat Luxemburg vanaf 2016 ALLES rechtstreeks doorgeeft aan de Belgische fiscus? En dat je successierechten moet betalen op alle eigendommen, waar ook ter wereld die zich bevinden.
Buitenlandse ook Luxemburgse rekeningen zijn legaal als ze ook hier gekend zijn en de inkomsten worden aangegeven.
Veelal gaat het over spaargelden verdiend met hard werken en risico gespreid belegd.
Als de huidige commotie over de HSBC rekeningen in Zwitserland correct zouden zijn is de tax shift een feit!