Belegging in NOK
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Belegging in NOK
Een tijdje geleden heb ik een (bescheiden) kapitaal ontvangen in NOK na afloop van een belegging die een zestal jaar geleden afgesloten werd. Aangezien ondertussen de wisselkoers van de NOK t.o.v. de EUR gekelderd is, ben ik op zoek naar een belegging in NOK (geen restricties wat betreft looptijd) om in afwachting van een mogelijk herstel van de wisselkoers toch wat rendement in NOK te boeken.
Om wat te spreiden dacht ik te zoeken naar een ETF die de Noorse beurs volgt, maar het blijkt niet zo simpel te zijn om een product te vinden dat in NOK noteert. Als ik google, vind ik ook af en toe een aanbod van "structured notes" in NOK, maar geen aanbiedingen die voorlopig open staan. Hebben jullie weet van alternatieve mogelijkheden? Enig risico ben ik bereid te nemen; een individueel aandeel in NOK daarentegen liever niet. Voorkeur gaat dan ook uit naar iets kapitaliserend.
Dank alvast!
Om wat te spreiden dacht ik te zoeken naar een ETF die de Noorse beurs volgt, maar het blijkt niet zo simpel te zijn om een product te vinden dat in NOK noteert. Als ik google, vind ik ook af en toe een aanbod van "structured notes" in NOK, maar geen aanbiedingen die voorlopig open staan. Hebben jullie weet van alternatieve mogelijkheden? Enig risico ben ik bereid te nemen; een individueel aandeel in NOK daarentegen liever niet. Voorkeur gaat dan ook uit naar iets kapitaliserend.
Dank alvast!
Re: Belegging in NOK
Hallo,
Ik zag dat ze op MeDirect enkele obligaties aanbieden in NOK.
Ik zag dat ze op MeDirect enkele obligaties aanbieden in NOK.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je in Morningstar naar de ETF-database gaat, en je kiest bv. Aandelen Noorwegen, dan krijg je er 2 in NOK. Je kan helaas de munt niet opgeven als selectiecriteria.
Er moet ergens een andere site zijn waar je makkelijk ETF's kan zoeken en vergelijken, maar die ken ik helaas niet.
Er moet ergens een andere site zijn waar je makkelijk ETF's kan zoeken en vergelijken, maar die ken ik helaas niet.
Volgens mij is het niet nodig dat dat product in NOK noteert om het wisselkoersrisico als extra hefboom te hebben. Ook een ETF in USD die de Noorse markt volgt zal profiteren van een eventueel herstel van de NOK.
Bedankt allen. Het is juist de bedoeling om expliciet in NOK te beleggen aangezien ik nog NOK heb staan op een rekening. De bedoeling is dit parkeren in een belegging en in afwachting van een eventuele appreciatie van de NOK tov EUR toch hopelijk wat rendement (in NOK dan) te boeken; vandaar ook de voorkeur voor iets kapitaliserend. Het is niet de bedoeling om louter te gokken op dat koersherstel van de NOK.
Ik bekijk zeker of ik kan beleggen in de twee suggesties die ik vind via Morningstar (bedankt Annetje!).
Ik bekijk zeker of ik kan beleggen in de twee suggesties die ik vind via Morningstar (bedankt Annetje!).
De obligatie in NOK van Rabobank (met ISIN XS1551747659) vond ik de laatste maanden de beste koop. En de koers is recent wat gedaald! Rijk zal je zo niet worden, maar je NOK staan niet meer werkloos op de rekening.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)